Навчання і розвиток персоналу
Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: К.е.н., доц. Любомудрова Надія
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни - сформувати такі загальні та фахові компетентності: здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; здатність генерувати нові ідеї ( креативність); здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту; здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; здатність до управління організації та її розвитком.
Результати навчання: Студент повинен вміти: планувати діяльність організації в стратегічному і тактичному розрізах; забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу; вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу); вміти розробляти та впроваджувати ефективну систему управління талантами в організації; вміти формувати ефективний механізм імплементації корпоративної культури в практику HR-менеджменту; вміти зрозуміло і недвозначно доносити власні висновки, знання та пояснення, що їх обгрунтовують, до фахівців і не фахівців, і до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Іноземна мова за фаховим спрямуванням, Стратегічний менеджмент, Рекрутинг та адаптація персоналу
Кореквізити: Управління талантами, Оцінювання персоналу та HR-аналітика
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Навчання та розвиток персоналу» передбачає ознайомлення з сучасними підходами та технологіями навчання та розвитку персоналу в організаціях. Розглядаються види, форми та методи навчання персоналу, етапи циклу навчання від виявлення потреб до оцінки ефективності, принципи навчання дорослих та перешкоди навчанню. У процесі вивчення курсу здобувачі знайомляться з трендами та ідеологією корпоративного навчання та розвитку. Навчання на курсі передбачає отримання та закріплення знань про всі аспекти процесу побудови функції L&D в компанії як однієї з ключових у HR-менеджменті, - від принципів навчання дорослих до циклу створення системи навчання в компанії та критеріїв вибору провайдера тренінгових послуг.
Курс містить теоретичний матеріал, практичні завдання, тематичні тести.
Опис: Навчальна дисципліна передбачає вивчення таких тем: Вступ в L&D (навчання та розвиток персоналу);Формування стратегії корпоративного навчання; Роль L&D у забезпеченні інноваційного розвитку організації; Принципи та особливості навчання дорослих; Виявлення та аналіз потреб у навчанні персоналу; Формування та дизайн тренінгової пропозиції; Форми та формати навчання; Оцінка ефективності навчання; Перешкоди навчанню; Провайдера навчання та критерії їх вибору; Еволюція корпоративного навчання, використання ШІ.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання практичних завдань та поточне тестування - 45%;
Екзаменаційний контроль (письмова та усна компоненти) - 55%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аймаутова Н. В. Навчання та розвиток персоналу: підручник / Н. В. Аймаутова, О. В. Єськов, О. В. Грішнова. – К.: Центр учбової літератури, 2020. – 368 с.
2. Захарчин Г.М. Управління персоналом : навч. посібник // Г.М.Захарчин, Л.Р.Струтинська, Н.П.Любомудрова, Р.О.Винничук.— Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2013. — 259 с. •
3. Захарчин Г.М. Мотивування й розвиток персоналу: культурологічний аспект: [монографія] / Г.М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р. О. Винничук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 284c.
4..Богиня Д. Б., Завіновська Г. С., Шапіро С. Д. Навчання та розвиток персоналу: навчальний посібник / за ред. Д. Б. Богині. – К.: КНЕУ, 2017. – 320 с.
5. Колот А. М., Литвиненко О. М., Марченко та ін. Навчання та розвиток персоналу / за ред. А..М.. Колота; . – К.: КНЕУ, 2013. – 368 с.
6. Навчання та розвиток персоналу: онлайн-курс Фундамент HR / Ольга Озерян . – К.: Prometheus, 2022. – Режим доступу: https://prometheus.org.ua/prometheus-plus/hr-personnel-training/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).