Оцінювання персоналу та HR-аналітика

Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: к.е.н., доцент Панас Ярослав Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів знань і навичок з методології побудови системи оцінювання ефективності діяльності найманих працівників та використання HR-аналітики в управлінні персоналом.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог. ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; ФКС1.5. Здатність організовувати та реалізовувати основні процеси менеджменту персоналу (зокрема: добору, адаптації, навчання, розвитку, оцінювання, управління кар’єрою, процесами руху персоналу, робочим часом) в цифровому середовищі з використанням сучасних HRM-систем.
Результати навчання: ПРН1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; ПРН8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення завдань управління організацією; ПРНС1.1. Вміти удосконалювати систему менеджменту знань організації в умовах розвитку інтелектуально-інформаційного суспільства; ПРНС1.5. Демонструвати вміння щодо організування та застосування основних процесів менеджменту персоналу (найму, адаптації, навчання, розвитку, оцінювання, управління кар’єрою, процесами руху персоналу, робочим часом) в цифровому середовищі з використанням сучасних HRM-систем; ПРНС2.5. Вміти розробляти, впроваджувати та аналізувати програми навчання і підвищення кваліфікації персоналу, проведення вишколів, атестацій працівників, застосовувати інструментарій стимулювання й утримання працівників організації. АВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування; АВ2. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий менеджмент Навчання і розвиток персоналу Цифровізація в HRМ
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує основи сучасних підходів та принципів до аналізу людських ресурсів, що застосовуються в управлінні персоналом в сучасних економічних умовах. HR-аналітика як складова системи менеджменту компанії у цілому забезпечує основу для розробки, прийняття та реалізації управлінських рішень на стратегічному, оперативному та операційному рівнях, щодо набору, адаптації, навчання, мотивації, стимулювання та звільнення найманого та залученого персоналу.
Опис: 1. Мегатенденції цифрового світу праці 2. Перехід до нової кадрової служби 3. Епоха даних і HR-аналітики 4. Ділове мислення у сфері HR 5. Впровадження нових методів роботи в HR 6. Робота з даними 7. Концепція кадрової аналітики 8. Кадрова аналітика як джерело бізнес-інформації 9. Активізація застосування аналітики та роботи з даними у сфері HR 10. Майбутнє HR-аналітики
Методи та критерії оцінювання: оточний контроль – виконання і захист лабораторних робіт та індивідуальних завдань, усне та фронтальне опитування. Екзаменаційний контроль – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання практичних завдань та поточне тестування - 45%; Екзаменаційний контроль (письмова та усна компоненти) - 55%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Amber Gould. Human Resources Analytics. [Electronic resource]. Coursera. Аccess mode: https://www.coursera.org/learn/human-resources-analytics 2. Ben Waber. People Analytics: How Social Sensing Technology Will Transform Business and What It Tells Us About the Future of Work. 1st Edition. – New jersey: FT Press Analytics, 2013. – 220 p. 3. Cade Massey, Martine Haas, Matthew Bidwell. People Analytics. [Electronic resource]. Coursera. Аccess mode: https://www.coursera.org/learn/wharton-people-analytics 4. Nadeem Khan, Dave Millner. Introduction to People Analytics: A Practical Guide to Data-driven HR. 1st Edition. – London: Kogan Page Limited, 2020. – 328 p. 5. Shonna D. Waters, Valerie Streets, Lindsay McFarlane, Rachael Johnson-Murray. The Practical Guide to HR Analytics: Using Data to Inform, Transform, and Empower HR Decisions. – Danvers: SHRM, 2018. – 234 p. 6. Горкавий В.К. Статистика: Підручник /В.К. Горкавий. К.: Алерта, 2019. – 644 с. 7. Сила HR. Як досягати цілей бізнесу/ уклад. О.Шахова, В. Самойлова. – Х.: Віват, 2022. – 400 с. 8. Цимбалюк С. О., Білик О. М. Оцінювання персоналу : Навч. посіб. / С. О. Цимбалюк, О. М. Білик. — К.: КНЕУ, 2021. – 311 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Оцінювання персоналу та HR-аналітика (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.E.018
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: к.е.н., доцент Панас Ярослав Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів знань і навичок з методології побудови системи оцінювання ефективності діяльності найманих працівників та використання HR-аналітики в управлінні персоналом.
Завдання: ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; ФКС1.5. Здатність організовувати та реалізовувати основні процеси менеджменту персоналу (зокрема: добору, адаптації, навчання, розвитку, оцінювання, управління кар’єрою, процесами руху персоналу, робочим часом) в цифровому середовищі з використанням сучасних HRM-систем.
Результати навчання: ПРН3. Проєктувати ефективні системи управління організаціями; ПРН8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення завдань управління організацією; ПРНС1.5. Демонструвати вміння щодо організування та застосування основних процесів менеджменту персоналу (найму, адаптації, навчання, розвитку, оцінювання, управління кар’єрою, процесами руху персоналу, робочим часом) в цифровому середовищі з використанням сучасних HRM-систем; ПРНС2.5. Вміти розробляти, впроваджувати та аналізувати програми навчання і підвищення кваліфікації персоналу, проведення вишколів, атестацій працівників, застосовувати інструментарій стимулювання й утримання працівників організації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Цифровізація в HRМ Оцінювання персоналу та HR-аналітика
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує основи сучасних підходів та принципів до аналізу людських ресурсів, що застосовуються в управлінні персоналом в сучасних економічних умовах. HR-аналітика як складова системи менеджменту компанії у цілому забезпечує основу для розробки, прийняття та реалізації управлінських рішень на стратегічному, оперативному та операційному рівнях, щодо набору, адаптації, навчання, мотивації, стимулювання та звільнення найманого та залученого персоналу.
Опис: 1. Узагальнення змісту та суті попередніх наукових та практичних досліджень системи оцінювання персоналу. 2. Аналіз ефективності застосування діючих HR-метрик на досліджуваному суб'єкті господарювання. 3. Розроблення рекомендацій щодо удосконалення системи оцінювання персоналу досліджуваного суб'єкта господарювання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання індивідуального завдання та захист курсової роботи, усне та фронтальне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання індивідуального завдання курсової роботи 80%; усне опитування - 20%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Neelie Verlinden. HR Digital Transformation: The 6 Stages for Success. [Electronic resource] Academy to Innovate HR. Аccess mode: https://www.aihr.com/blog/guide-hr-digital-transformation-hr-transformation/ Subhra R Mondal, Francesca Di Virgilio, Subhankar Das. HR Analytics and Digital HR Practices: Digitalization post COVID-19 / Subhra R Mondal, Francesca Di Virgilio, Subhankar Das. - Palgrave Macmillan. - 1st ed. – 2022. – 299 p. Where you go for software. [Electronic resource] G2 – Business Software Reviews. Аccess mode: https://www.g2.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).