Корпоративна культура та комунікаційний менеджмент
Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.E.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Захарчин Г.М.,д.е.н.,професор ,професор кафедри менеджменту персоналу та адміністрування
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральні компетентності:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
загальні компетентності:
ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;
фахові компетентності:
ФКС1.3. Здатність сформувати модель ефективної поведінки персоналу за різних умов та аналізувати соціометричні мапи міжособистісних та професійних зв’язків персоналу організації;
ФКС1.4. Здатність сформувати ефективну культуру взаємодії на основі корпоративних цінностей, принципів доброчесності, національної гідності, інклюзії, емоційної зрілості, управління фаховою різноманітністю;
Результати навчання: ПРН1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах;
ПРН2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
ПРНС1.3. Вміти формувати модель ефективної поведінки персоналу за різних умов та аналізувати соціометричні мапи міжособистісних та професійних зв’язків персоналу організацій;
ПРНС1.4. Вміти формувати ефективний (сучасний) механізм імплементації корпоративної культури у практику НR менеджменту;
ПРНС2.1. Вміти досягати професійної активності, суб’єктності, творчого мислення персоналу, формувати умови особистісного розвитку, розкриття лідерського потенціалу та командної взаємодії поміж персоналу, що сприяє ефективному розвитку організації;
АВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні:рекрутинг та адаптація персоналу; стратегічний менеджмент.
Наступні:навчальна практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; виконання магістерської кваліфікаційної роботи; захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та методів формування корпоративної культури та комунікаційного менеджменту організацій, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні типи корпоративних культур та сучасні механізми їх використання в контексті сучасних практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, введення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців з економіки праці, HR-менеджерів, управління людськими ресурсами, керівників у галузі державного управління і державних службовців.
Опис: Розділ 1. Корпоративна культура в системі HR менеджменту
1.Концептуальні засади корпоративної культури (КК) (структура, види, принципи і функції КК)
2. Технологічні аспекти формування КК (етапи формування КК, фактори, які впливають на КК)
3. Особливості крос-культурних відмінностей в умовах глобалізації бізнесу
4. Ефективність корпоративної культури (діагностика стану і рівня корпоративної культури;оцінювання впливу КК на діяльність організації)
5. Сучасні моделі корпоративної культури в умовах цифрової економіки та інтелектуалізації менеджменту
6. Розділ 2. Комунікаційна підсистема у системі HR менеджменту
7. Теоретико-методологічні засади комунікаційного менеджменту
8. Комунікативні ролі і навички менеджера та їхні основні елементи
Моделі комунікативного процесу
9. Ділове спілкування як елемент корпоративної культури
Вплив культурних контекстів на міжкультурну комунікацію
Сучасні практики комунікацій
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45 %): практичні завдання, розв’язування ситуаційних завдань, творчі роботи, усне опитування,виступи з презентаціями.
Підсумковий контроль (55 %, екзамен): тестування, теоретичні питання, ситуаційні завдання, усна компонента.
Форма проведення екзамену письмово-усна. Варіант складається із завдань, при розв'язуванні яких студент повинен продемонструвати свої знання та вміння, отримані при вивченні теоретичного курсу і виконанні практичних занять із дисципліни .
Час, що відводиться на виконання завдання – 90 хв. Відповіді на питання даються письмово.
Завдання складається із тестових питань – максимальна кількість балів за які складає 30 балів, теоретичних питань – максимальна кількість балів за які складає 5 балів, ситуаційного завдання – 10 балів та усної компоненти – 10 балів.
Відповідь повинна бути чіткою, лаконічною та повністю розкривати сутність питання, з правильним застосуванням термінів, ознак класифікації. При розгляді тестових завдань необхідно дати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих варіантів. .
За основу при нарахуванні балів береться повнота і правильність відповіді, а також уміння студента правильно аналізувати, оцінювати факти і явища, правильно застосовуючи різні методики в конкретних ситуаціях.
За кожну неточність, допущену при відповіді знімається від 5 до 20 % балів, в залежності від її важливості, яку визначає викладач, який перевіряє завдання. За неповну відповідь на поставлене питання може бути знято до 50 % балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну
Усні виступи на практичних заняттях та презентації 15 балів, творчі роботи – 25 балів, участь в обговореннях та дискусіях – 5 балів. Разом за ПК45
письмова компонента 45
усна компонента 10
Разом 100
Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: при максимальних 100 балів оцінки виставляють так:
при кількості балів 0 - 49 – незадовільно,
50 – 70 – задовільно,
71 – 87 – добре,
88 – 100 – відмінно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гошовська В. А. та ін.. Комунікації в публічному управлінні: аспекти організаційної культури та ділового спілкування : навч. посіб. Київ : К.І.С., 2016. 130 с.
2. Жигайло Н.І. Комунікативний менеджмент: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 368 с. .
3.Захарчин Г.М., Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська Корпоративна культура: навчальний посібник. Львів, «Новий Світ -2000», 2011. 342с.
4. Захарчин Г.М., Любомудрова Н.П.Фактор корпоративної культури та емоційний інтелект в управлінні персоналом. Причорноморські економічні студії. 2019.Вип.48,ч.3.С.22-26.
5.Лизанець А.Г. Комунікативний менеджмент: збірник тестових та індивідуальних завдань з курсу для здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності 073 «Менеджмент» (ОП «Менеджмент організацій») Мукачево: МДУ, 2022. 44 с.
6. Хаєт Г.Л.Корпоративна культура: навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури. 2003. 403с.
Олійник Н.Ю,Комунікативний менеджмент: навчально-методичний посібник. Кам’янець Подільський, 2020.– 112 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Корпоративна культура та комунікаційний менеджмент (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент персоналу (HR-менеджмент)
Код дисципліни: 7.073.03.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Захарчин Галина Миронівна,д.е.н.,професор, професор кафедри менеджменту персоналу та адміністрування
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
ФКС1.4. Здатність сформувати ефективну культуру взаємодії на основі корпоративних цінностей, принципів доброчесності, національної гідності, інклюзії, емоційної зрілості, управління фаховою різноманітністю;
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
Результати навчання: ПРНС1.4. Вміти формувати ефективний (сучасний) механізм імплементації корпоративної культури у практику НR менеджменту;
ПРНС2.1. Вміти досягати професійної активності, суб’єктності, творчого мислення персоналу, формувати умови особистісного розвитку, розкриття лідерського потенціалу та командної взаємодії поміж персоналу, що сприяє ефективному розвитку організації;
ПРН3. Проєктувати ефективні системи управління організаціями;
ПРНС2.5. Вміти розробляти, впроваджувати та аналізувати програми навчання і підвищення кваліфікації персоналу, проведення вишколів, атестацій працівників, застосовувати інструментарій стимулювання й утримання працівників організації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління проєктами; корпоративна культура та комунікаційний менеджмент
Наступні: практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; виконання магістерської кваліфікаційної роботи; захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів та методів формування корпоративної культури організаціі та моделей комунікаційного менеджменту, що скеровують управлінську діяльність та зумовлюють її ефективність в господарському, в приватному, і публічному секторах. Розглядаються основні типи корпоративних культур та сучасні механізми їх використання в контексті сучасних практик управління людськими ресурсами та орієнтації на результати, в тому числі, з огляду на забезпечення сприятливих умов праці, індивідуального й організаційного розвитку та навчання, введення змін тощо. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців з економіки праці, HR-менеджерів, управління людськими ресурсами, керівників у галузі державного управління і державних службовців.
Опис: Тематика курсового проекту.
1.Теоретичний розділ. Коротка інформація про типи корпоративної культури та комунікативні процеси в менеджменті.
2. Розрахунково-аналітичний розділ.
Проведення діагностики корпоративної культури за такими напрямами:
? визначення типу культури, до якої належить дана організація (типологічний аналіз);
? визначення загального стану корпоративної культури (бажаний/ хороший/ задовільний/ незадовільний);
? визначення структури корпоративної культури, її окремих елементів (матеріальних, духовних, екологічних тощо);
3. Проєктний розділ
Проектування профілю корпоративної культури та створення моделі комунікативного процесу.
4. Висновки
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 балів,диф.залік):
Форма проведення диф.заліку усна.
За основу при нарахуванні балів береться повнота і правильність відповіді, а також уміння студента правильно аналізувати, оцінювати факти і явища, правильно застосовуючи різні методики в конкретних ситуаціях.
За кожну неточність, допущену при відповіді знімається від 5 до 20 % балів, в залежності від її важливості, яку визначає викладач, який перевіряє завдання. За неповну відповідь на поставлене питання може бути знято до 50 % балів. Якщо формули до розв'язку задачі записані правильно, але не використані, або хід розрахунку правильний, але без наведення формули, то нараховується не більше 30 % балів.
Завдання складається із написання теоретичної частини, виконання аналітичний розрахунків і проектування профілю корпоративної культури та моделі комунікаційних процесів .
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: при максимальних 100 балів оцінки виставляють так:
при кількості балів 0 - 49 – незадовільно,
50 – 70 – задовільно,
71 – 87 – добре,
88 – 100 – відмінно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гошовська В. А. та ін.. Комунікації в публічному управлінні: аспекти організаційної культури та ділового спілкування : навч. посіб. Київ : К.І.С., 2016. 130 с.
2. Жигайло Н.І. Комунікативний менеджмент: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2012. 368 с. .
3.Захарчин Г.М., Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська Корпоративна культура: навчальний посібник. Львів, «Новий Світ -2000», 2011. 342с.
4. Захарчин Г.М., Любомудрова Н.П.Фактор корпоративної культури та емоційний інтелект в управлінні персоналом. Причорноморські економічні студії. 2019.Вип.48,ч.3.С.22-26.
5.Лизанець А.Г. Комунікативний менеджмент: збірник тестових та індивідуальних завдань з курсу для здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності 073 «Менеджмент» (ОП «Менеджмент організацій») Мукачево: МДУ, 2022. 44 с.
6. Хаєт Г.Л.Корпоративна культура: навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури. 2003. 403с.
Олійник Н.Ю,Комунікативний менеджмент: навчально-методичний посібник. Кам’янець Подільський, 2020.– 112 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).