Логістика та управління ланцюгами поставок

Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Похильченко О.А., кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи знань про теоретичні, практичні та методологічні основи управління ланцюгами поставок та навиків використання загальновизнаних технік та інструментів управління ланцюгами поставок у середовищі вітчизняних підприємств.
Завдання: - Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог. - Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. - Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). - Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. - Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). - Здатність генерувати нові ідеї (креативність). - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. - Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації. - Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. - Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію. - Здатність до управління організацією та її розвитком. - Здатність управляти ланцюгами поставок та логістикою.
Результати навчання: 1. Критично осмислю-вати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах. 2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення. 3. Проектувати ефективні системи управління організаціями. 4. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність. 5. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. 6. Застосовувати спеціалізоване програмне за безпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією. 7. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами. 8. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач. 9. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підроз-ділу). 10. Вміння застосовувати системний, інтегрований та процесно-орієнтований підходи в управлінні логістикою та ланцюгами поставок. 11. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. 12. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. 13. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачува-них умовах. 14. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізит: - • Кореквізит: Логістичний контролінг, Логістичний менеджмент, Логістика та управління ланцюгами поставок (КР), Проектування логістичних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування у студентів системи знань з теоретичних, практичних та методологічних основ управління ланцюгами поставок, набуття навиків використання загальновизнаних технік та інструментів цієї концепції у середовищі вітчизняних підприємств, що спираються на уміння ідентифікувати внутрішні бізнес-процеси ланцюгів поставок, оцінювати результативність ланцюгів поставок, ідентифікувати вплив логістики в управлінні ланцюгами поставок з стратегічного та оперативного погляду, проектувати ланцюги поставок, застосовувати методику планування обсягів продажу і операцій (S&OP) в ланцюгах поставок та імплементувати сучасні концепції отримання довгострокових конкурентних переваг ланцюгами поставок.
Опис: Інтеграція підприємств в ланцюгу поставок - нова парадигма. Засади функціонування ланцюга поставок. Результативність ланцюга поставок. Розвиток продуктів в ланцюгу поставок. Управління виробничими потужностями в ланцюгу поставок. Формування стратегічних взаємовідносин в ланцюгу поставок. Логістика у стратегічному розвитку ланцюга поставок. Логістична парадигма формування ланцюга поставок. Особливості проектування ланцюга поставок. Тактичне планування функціонування ланцюга поставок. Регулювання виробництва в ланцюгу поставок. Досягнення ланцюгами поставок конкурентних переваг.
Методи та критерії оцінювання: Критерії оцінювання поточного контролю Критерії оцінювання роботи здобувача освіти на практичному занятті 1. Усна відповідь за темою практичного заняття - 10 балів Відповідь розгорнута, обґрунтована - 10 балів Питання розкрите, але недостатньо обґрунтоване- 7 балів Розкрито незначну частину питання - бали Відповідь відсутня - 0 балів 2. Розв’язування задачі біля дошки -10 балів Задача розв’язана в повному обсязі, правильно наведені формули, правильно розраховані показники, наведено кінцевий результат, зроблено відповідні висновки - 10 балів Розв’язано 50% задачі, наведено частину формул. Відсутній кінцевий результат і висновки - 5 балів Задача не розв’язана - 0 балів 3. Підготовка презентації 10 балів Тема розкрита повністю, матеріал розгорнутий та обґрунтований - 10 балів Тема розкрита не повністю, матеріал розгорнутий, але обґрунтований не достатньо - 7 балів Тема не розкрита, матеріалу не достатньо - 4 бали Презентація відсутня - 0 балів Загальна кількість балів за практичні заняття - 30 балів. Критерії оцінювання відповідей на підсумковому контролі 1. Завдання І рівня складності Відповідь обрана правильно - 2 бали Відповідь обрана не правильно - 0 балів 2. Завдання ІІ рівня складності Відповідь повна - 4 бали Відповідь не повна - 2 бали Відповідь не правильна -0 бали 3. Завдання ІІ рівня складності Задача розв’язана правильно - 10 балів Задача розв’язана частково - 1-9 балів Задача розв’язана не правильно або не розв’язана - 0 балів 4. Усне опитування Відповідь повна - 15 балів Відповідь часткова - 1-14 балів Відповідь не розкриває суті питання - 0 балів Загальна кількість балів за підсумковий контроль - 70 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: – поточний контроль (30%): розв’язування тестових завдань та аналітичних задач, розгляд ситуаційних вправ, усне опитування. – підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Колодізєва Т.О. Управління ланцюгами поставок: навчальний посібник. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2016. 164 с. 2. Крикавський Є. Економіка логістики: навч. посібник. / Є.В. Крикавський, О.А. Похильченко, Н.В. Чорнописька, О.С. Костюк, Н.Б. Савіна, С.М. Нікшич, Л.Я. Якимишин. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 640 с. 3. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 848 с. 4. Крикавський Є.В., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: навч. посібник. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с. 5. Луценко І.С. Управління ланцюгами поставок. Конспект лекцій. Навчальний посібник. Київ: КПІ ім. І. Сікорського, 2022. 171 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Логістика та управління ланцюгами поставок (курсова робота)

Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Гірна О.Б.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системних знань і розуміння концептуальних основ логістики та управління ланцюгами постачання, професійних компетенцій з проектування, управління та оцінки ефективності функціонування ланцюга постачання в розрізі сфер постачання, виробництва та збуту, а також набуття вмінь і навичок адекватного логістичного мислення та логістичної поведінки при прийнятті логістичних рішень в сучасних умовах
Завдання: загальних: Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу. фахові компетентності: Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізувати відповідні стратегії та плани. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість. фахові компетентності спеціалізації: Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння класичної та сучасної теоретико-методологічної, методико-прикладної та нормативно-правової бази управління широким спектром операцій форм і видів зовнішньо-економічною діяльністю; Здатність здійснювати управління міжнародними комерційними операціями в електронному режимі
Результати навчання: Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї Розробляти стратегічні, тактичні та оперативні плани поточної діяльності, плани забезпечення ресурсів усіх видів, бізнес-плани та контролювати їх виконання Поєднувати різні економіко-математичні методи та моделі аналізування та оцінювання ризиків господарської діяльності, приймати управлінські рішення та розробляти заходи зниження їхнього випливу на ефективність підприємства Налагоджувати, розвивати та балансувати взаємовідносини зі стейхолдерами (експортерами, імпортерами, споживачами, митно-брокерськми агенціями, державними органами влади, фінансово-кредитними, транспортними, логістичними, страховими, юридичними організаціями) у процесі здійснення зовнішньо-економічної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов'язкові попередні та супутні модулі: – пререквізит: логістичні системи; методологія та організація наукових досліджень; – кореквізит: логістика та управління ланцюгами поставок.
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність і сферу управління ланцюгами постачання, зміст логістичного середовища та його вплив на діяльність підприємства, а також формування практичних навичок по формуванню та управлінню ланцюгом постачання, оцінці його ефективності.
Опис: Загальна характеристика виробничо-господарської та фінансової діяльності об’єкта дослідження. Опис п’яти базисних бізнес-процесів SCOR-моделі учасників ланцюга поставок: PLAN (Планування), SOURCE (Закупівля), MAKE (Виробництво), DELIVER (Доставка), RETURN (Повернення). Розробка логістичних рішень стосовно науково-практичного вирішення завдань покращення управління ланцюгом поставок досліджуваного підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): виконання курсового проекту (60 %) та захист курсового проекту (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість курсової роботи оцінюється за такими критеріями: • відповідність змісту курсового проекту завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; • самостійність виконання курсового проекту; • наявність елементів науково-дослідного характеру; • використання комп’ютерних технологій; • оформлення курсового проекту відповідно до вимог.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є. Логістика та управління ланцюгами поставок: Підручник / Є. Крикавський, О. Похильченко, М. Фертч. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 848 с. 2. Крикавський Є. Логістичні системи: Підручник / Є.В. Крикавський, Н.В. Чорнописька - Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2019. – 288 с. 3.Крикавський Є.В., Чухрай Н.І., Чорнописька Н.В. Логістика: компендіум і практикум. Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2006. – 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).