Оптимізація логістичних рішень
Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: доктор економічних наук, професор Крикавський Є.В., старший викладач Кузьо Н.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні компетентності:
Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.
Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Здатність до управління організацією та її розвитком.
Здатність критичного осмислення практики функціонування логістичних систем.
Результати навчання: Програмні результати навчання:
Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах.
Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення.
Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність.
Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.
Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.
Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами.
Вміти планувати і здійснювати інфор-маційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
Уміння розробляти алгоритм проектування логістичні системи різних інтеграційних рівнів; прогнозувати та моделювати діяльність логістичних систем і окремих підсистем.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізит: Логістика та управління ланцюгами поставок
• кореквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про методологію проектування та критерії оптимізації логістичних рішень, методи обґрунтування логістичних рішень, програмне забезпечення для обґрунтування і оптимізації логістичних рішень, а також формування практичних навичок щодо використання оптимізаційних методів і моделей в логістичній діяльності.
Опис: Методологія проектування логістичних рішень. Критерії оптимізації та прийняття логістичних рішень. Методи обґрунтування логістичних рішень. Оптимальне розміщення об'єктів логістичної інфраструктури. Використання теорії графів і мереж для вирішення логістичних задач. Функціонально-вартісний аналіз в обґрунтуванні логістичних рішень. Імітаційне моделювання логістичних систем. Експертні методи обґрунтування логістичних рішень. Оптимізація розподілу ресурсів в логістичних системах. Моделі міжгалузевих балансів та їх використання та оптимізації матеріальних потоків. Інструментальні засоби формування та оптимізації логістичних рішень
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи студента:
• розв’язування аналітико-розрахункових завдань;
• оцінювання виконання лабораторних робіт;
• усне опитування при захисті лабораторних робіт.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
• завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю;
• завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями;
• завдання 3-го рівня – розв’язати задачі.
Усна компонента:
• усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (30%): виконання та захист лабораторних робіт, опитування на практичних заняттях, виконання аналітико-розрахункових завдань;
• Підсумковий контроль (70%, екзамен): письмова компонента 55 %, усна компонента 15 %.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Кігель В.Р. Оптимізація логістичних рішень: Навчальний посібник для студентів спеціальності «Логістика». Київ: Університет економіки та права «КРОК», 2007. 136 с.
• Крикавський Є., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: Навч. посібник. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
• Логістика: Навч. посібник / К.В. Мельникова, Т.О. Колодізєва, О.В. Авраменко та ін., під заг. ред. О.М. Ястремської. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 307 с.
• Савченко Л.В. Оптимізація логістичних рішень: Навч. посібник. Київ: НАУ, 2013. 328 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Оптимізація логістичних рішень (курсовий проєкт)
Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: доктор економічних наук, професор Крикавський Є.В., старший викладач Кузьо Н.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Виконання курсового проекту передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні компетентності:
Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.
Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Здатність критичного осмислення практики функціонування логістичних систем.
Результати навчання: У результаті виконання курсового проекту студент має продемонструвати такі результати навчання:
Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах.
Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення.
Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність.
Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.
Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами.
Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
Уміння розробляти алгоритм проектування логістичні системи різних інтеграційних рівнів; прогнозувати та моделювати діяльність логістичних систем і окремих підсистем.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Проектування логістичних систем
Кореквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про методологію проектування та критерії оптимізації логістичних рішень, методи обґрунтування логістичних рішень, програмне забезпечення для обґрунтування і оптимізації логістичних рішень, а також формування практичних навичок щодо використання оптимізаційних методів і моделей в логістичній діяльності.
Опис: Вступ. Характеристика логістичної діяльності підприємства. Аналіз логістичних процесів на підприємстві. Проектування оргструктури підприємства. Координація діяльності логістичної структури з іншими підрозділами. Оптимізація логістичних рішень підприємства. Рішення у сфері постачання. Рішення у сфері виробництва. Рішення у сфері транспортування. Рішення у сфері складування. Визначення сукупних логістичних витрат та розроблення плану заходів у разі збільшення обсягів збуту. Висновки. Список використаних джерел
Методи та критерії оцінювання: Якість курсового проекту оцінюється за такими критеріями:
• відповідність змісту курсового проекту завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання;
• самостійність виконання курсового проекту;
• наявність елементів науково-дослідного характеру;
• використання комп’ютерних технологій;
• оформлення курсового проекту відповідно до вимог.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): виконання курсового проекту (60 %) та захист курсового проекту (40%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Кігель В.Р. Оптимізація логістичних рішень: Навчальний посібник для студентів спеціальності «Логістика». Київ: Університет економіки та права «КРОК», 2007. 136 с.
• Крикавський Є., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: Навч. посібник. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
• Логістика: Навч. посібник / К.В. Мельникова, Т.О. Колодізєва, О.В. Авраменко та ін., під заг. ред. О.М. Ястремської. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 307 с.
• Савченко Л.В. Оптимізація логістичних рішень: Навч. посібник. Київ: НАУ, 2013. 328 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Оптимізація логістичних рішень (курсовий проєкт)
Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.E.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: доктор економічних наук, професор Крикавський Є.В., старший викладач Кузьо Н.Є.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Виконання курсового проекту передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетентності:
Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні компетентності:
Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.
Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Здатність критичного осмислення практики функціонування логістичних систем.
Результати навчання: У результаті виконання курсового проекту студент має продемонструвати такі результати навчання:
Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах.
Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення.
Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність.
Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.
Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами.
Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
Уміння розробляти алгоритм проектування логістичні системи різних інтеграційних рівнів; прогнозувати та моделювати діяльність логістичних систем і окремих підсистем.
Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Проектування логістичних систем
Кореквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про методологію проектування та критерії оптимізації логістичних рішень, методи обґрунтування логістичних рішень, програмне забезпечення для обґрунтування і оптимізації логістичних рішень, а також формування практичних навичок щодо використання оптимізаційних методів і моделей в логістичній діяльності.
Опис: Вступ. Характеристика логістичної діяльності підприємства. Аналіз логістичних процесів на підприємстві. Проектування оргструктури підприємства. Координація діяльності логістичної структури з іншими підрозділами. Оптимізація логістичних рішень підприємства. Рішення у сфері постачання. Рішення у сфері виробництва. Рішення у сфері транспортування. Рішення у сфері складування. Визначення сукупних логістичних витрат та розроблення плану заходів у разі збільшення обсягів збуту. Висновки. Список використаних джерел
Методи та критерії оцінювання: Якість курсового проекту оцінюється за такими критеріями:
• відповідність змісту курсового проекту завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання;
• самостійність виконання курсового проекту;
• наявність елементів науково-дослідного характеру;
• використання комп’ютерних технологій;
• оформлення курсового проекту відповідно до вимог.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): виконання курсового проекту (60 %) та захист курсового проекту (40%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Кігель В.Р. Оптимізація логістичних рішень: Навчальний посібник для студентів спеціальності «Логістика». Київ: Університет економіки та права «КРОК», 2007. 136 с.
• Крикавський Є., Чорнописька Н.В. Логістичні системи: Навч. посібник. Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. 312 с.
• Логістика: Навч. посібник / К.В. Мельникова, Т.О. Колодізєва, О.В. Авраменко та ін., під заг. ред. О.М. Ястремської. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 307 с.
• Савченко Л.В. Оптимізація логістичних рішень: Навч. посібник. Київ: НАУ, 2013. 328 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).