Транспортна інфраструктура і процеси

Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.E.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування знань для розв’язання складних спеціалізованих задач та практичних проблем під час професійної діяльності у галузі менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки, формування у майбутніх спеціалістів системних знань і розуміння концептуальних положень процесів планування, контролю та управління транспортуванням, раціоналізації товароруху та економічної ефективності логістики, набуття навичок самостійної роботи при засвоєнні навчального матеріалу щодо новітніх методів управління транспортною діяльністю підприємств у сучасних умовах та взаємодією її з різними об’єктами при обслуговуванні глобальних і регіональних товарних ринків.
Завдання: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук; - здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; - здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; - навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність працювати у міжнародному контексті; - здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту; - здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; - уміння описувати ланцюги створення доданої цінності, застосовувати концепції ощадливості, розраховувати загальні витрати ланцюга поставок, використовувати системи управління якістю.
Результати навчання: 1. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. 2. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. 3. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. 4. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. 5. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів реалізації зовнішньоекономічних операцій, їх організаційного, фінансового, ре-сурсного, юридичного, логістичного, митного, транспортного, експедиційного, страхового, управлінського супроводу. 6. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів міжнародної співпраці та міжнародного бізнесу, інтегрування та глобалізації, факторів та параметрів сучасного міжнародного економічного середовища, систем управління зовнішньоекономічною та митною діяльністю. 7. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій. 8. Уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складську, постачальницько-збутову та виробничу системи, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних системах. 9. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: - - кореквізити: Логістика та управління ланцюгами поставок, Транспортна інфраструктура та процеси (КР)
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань у сфері логістичного планування та управління транспортними процесами, знань про технологією руху матеріальних потоків та основні принципи логістичного управління, a також принципи та методи формування та розвитку транспортної логістичної системи, особливості та тенденції управління і оптимізації роботи транспорту як елемента логістичної системи і пов’язаних з його обслуговуванням витрат.
Опис: 1. Транспортування продукції. 2. Транспортна інфраструктура. 3. Сучасні системи доставки вантажів. 4. Транспортні витрати і тарифи. 5. Транспортний сервіс. 6. Транспортні процеси. 7. Транспортна тара та упакування вантажів. Маркування вантажів та штрих-кодування. 8. Організація митного оформлення вантажів. Логістичні особливості формування і управління транспортними макросистемами.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): робота на лабораторних та практичних заняттях, усне опитування. - Підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання практичних завдань та лабораторних робіт, підсумковий контроль у вигляді тестування. Критерії оцінювання практичних занять: 1. Усна відповідь за темою практичного заняття - 5 балів; 2. Розв’язування задачі біля дошки - 5 балів. Загальна кількість балів за практичні заняття - 10 балів. Критерії оцінювання лабораторних робіт: загальна кількість балів за лабораторні роботи - 20 балів. Разом практичний контроль - 30 балів. Екзаменаційний контроль - 70 балів. Разом: 100 балів. На 100 % оцінюється, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, забезпечує опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, забезпечується подача стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % відповідає оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності у формулюваннях, чи має бути подана пропозиція чи рішення, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється, яка є про низький рівень знання студентом матеріалу і менше розкриває зміст питання, ніж на 50 % чи передбачається подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Транспортна логістика. Підручник / За заг. ред. Л.Б. Миротина. - 2-е вид., Стереотип. - М.: Видавництво «Іспит», 2005, - 513 с. 2. Беспалов Р.С. Транспортная логистика: новейшие технологии построения эффективной системы доставки. - М.; СПб.: Вершина, 2008. – 382 с. 3. Григорак М.Ю. Логістична інфраструктура: навч. посібник / М.Ю. Григорак, Л.В. Костюченко, О.Є. Соколова. – К.: Логос, 2013. – 400 с. 4. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. – Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. – 684 с. 5. Организация системы транспортно-экспедиционного обслуживания народного хазяйства / Буянов Е.В., Зайцева С.В., Табанова Е.Д., Попов О.Ю., Маркин А.В. - М.: Инфра-М, 2005. - 68 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Транспортна інфраструктура і процеси (курсовий проєкт)

Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.E.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Наконечна Таїсія Володимирівна, кандидат економічних наук
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: дослідження теоретичних засад і розробка практичних рекомендацій щодо оновлення і забезпечення інноваційного розвитку матеріально-технічної бази транспортної галузі України
Завдання: - визначити сутність матеріально-технічної бази; - розглянути особливості інноваційного розвитку матеріально-технічноїбази; 4- обґрунтувати нормативно-правові аспекти матеріально-технічної бази; - проаналізувати вітчизняний та світовий досвід інноваційного розвитку транспорту та визначити його важливість;- дати оцінку сучасного стану оновлення та забезпеченню інноваційного розвитку матеріально-технічної бази транспорту України;- здійснити діагностику забезпечення інноваційного розвитку і оновлення матеріально-технічної бази транспортної галузі України;- визначити стратегічні цілі інноваційного розвитку матеріально-технічної бази транспортної галузі України;- надати рекомендації щодо зменшення імовірних фінансових втрат для розвитку матеріально-технічної бази транспортної галузі України.
Результати навчання: знати: загальні показники-вимірники ефективності роботи окремих різновидів транспорту в рамках єдиної транспортної системи; перспективи розвитку й методи координації роботи окремих видів транспорту; класифікацію транспортних засобів та їх перевізні властивості; методологію техніко-економічної оцінки транспортних засобів; технологію перевезень різних видів вантажів; загальні показники-вимірники ефективності роботи окремих різновидів транспорту в рамках єдиної транспортної системи; перспективи розвитку й методи координації роботи окремих видів транспорту; класифікацію транспортних засобів та їх перевізні властивості; методологію техніко-економічної оцінки транспортних засобів; технологію перевезень різних видів вантажів; особливості організації вантажних перевезень й засоби механізації завантажувально-вивантажувальних робіт. вміти: оцінювати умови експлуатації та провадити техніко-економічний аналіз ефективності транспортних засобів і перевізних процесів; оперувати формальними техніко-експлуатаційними показниками якості використання рухомого складу; вмотивовано добирати рухомий склад автомобільного транспорту відповідно до конкретних завдань та конкретних умов роботи; застосовувати математичні методи для оперативного планування перевезень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: функціональна логістика, основи теорії систем та системний аналіз Кореквізит: проектування логістичних систем, логістичне консультування
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика окремих різновидів транспорту. Динаміка й збалансованість розвитку окремих видів транспорту. Умови експлуатації та експлуатаційні властивості рухомого складу автомобільного транспорту. Дослідження вантажопотоків та підготовка вантажів до транспортування. Вибір вантажного автомобільного рухомого складу. Аналіз ефективності транспортних засобів та планування перевезень. Висновки і рекомендації.
Опис: Об’єктом дослідження є процес інноваційного розвитку матеріально-технічної бази транспортної галузі України. Предметом дослідження є теоретичні та прикладні аспекти інноваційного розвитку матеріально-технічної бази транспортної галузі України.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%, залік): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсовий проект оцінюється у 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: ? Обгрунтування логістичних рішень в транспортній логістиці: Методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів спеціальності «Логістика» / Укл. Т.В. Наконечна – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2016. – 28 с. ? Зінь Е.В. Управління автомобільним транспортом / Е.В. Зінь // Навч. посібник. – Рівне НУВГП, 2011. - 326 с. ? Крикавський Є.В., Чухрай Н.І., Чорнописька Н.В. Логістика: компендіум і практикум. Навчальний посібник. – К., Кондор, 2008. – 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).