Міжнародні і політичні проблеми в ЗМІ

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.O.003
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца М.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Результати навчання Знати зміст основних понять ідейно-політичного домінування на основі інформаційної політики; Розуміти суть концепцій та практичних програм міжнародного життя; Вивчити методологію спеціальних інформаційних операцій на глобальному, регіональному (європейському) та національному рівнях; Володіти практикою досліджень інструментів ефективної журналістської кампанії; Знати зміст зовнішньої та внутрішньої політики України з погляду міжнародного життя; Засвоїти законодавчі основи міжнародної політики України; Розуміти передумови та джерела виникнення проблем у міжнародній та політичній сфері;
Завдання: Результати навчання Знати зміст основних понять ідейно-політичного домінування на основі інформаційної політики; Розуміти суть концепцій та практичних програм міжнародного життя; Вивчити методологію спеціальних інформаційних операцій на глобальному, регіональному (європейському) та національному рівнях; Володіти практикою досліджень інструментів ефективної журналістської кампанії; Знати зміст зовнішньої та внутрішньої політики України з погляду міжнародного життя; Засвоїти законодавчі основи міжнародної політики України; Розуміти передумови та джерела виникнення проблем у міжнародній та політичній сфері;
Результати навчання: Результати навчання Знати зміст основних понять ідейно-політичного домінування на основі інформаційної політики; Розуміти суть концепцій та практичних програм міжнародного життя; Вивчити методологію спеціальних інформаційних операцій на глобальному, регіональному (європейському) та національному рівнях; Володіти практикою досліджень інструментів ефективної журналістської кампанії; Знати зміст зовнішньої та внутрішньої політики України з погляду міжнародного життя; Засвоїти законодавчі основи міжнародної політики України; Розуміти передумови та джерела виникнення проблем у міжнародній та політичній сфері;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правові норми журналістики; Інтернет радіо тележурналістика
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст навчальної програми Суть та особливості поняття «актуальні проблеми». Інформаційний вплив та його особливості. Психологічний вплив. Міжнародна журналістика в контексті світових проблем. Членство України у міжнародних організаціях. Використання ЗМІ у сучасних інформаційних операцій. Переваги та недоліки певних ЗМІ у використанні їх під час міжнародних конфліктів. Міжнародні глобальні проблеми та методи їх вирішення. Особливості написання журналістських матеріалів на міжнародну тематику.
Опис: Короткий зміст навчальної програми Суть та особливості поняття «актуальні проблеми». Інформаційний вплив та його особливості. Психологічний вплив. Міжнародна журналістика в контексті світових проблем. Членство України у міжнародних організаціях. Використання ЗМІ у сучасних інформаційних операцій. Переваги та недоліки певних ЗМІ у використанні їх під час міжнародних конфліктів. Міжнародні глобальні проблеми та методи їх вирішення. Особливості написання журналістських матеріалів на міжнародну тематику.
Методи та критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи і критерії оцінювання Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Kitsa M.O. Modern Ukrainian Journalism: theoretical and applied aspects: колективна монографія / J. Finkler, I. Mudra, M. Kitsa, O. Hotsur, O. Kuznetsova. – Chisinau, Moldova: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2021. – 114 c. 2. Kitsa M. The use of social networks by British Media The Telegraph and BBC news. State and Regions. Series: Social Communications, 2022, 1 (49): 80-86. 3. Кіца М. О., Марчук І. П. Висвітлення міжнародних подій на сайтах львівських Інтернет-ЗМІ // Інновації та особливості функціонування ЗМІ в демократичному суспільстві : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 28 жовтня 2021 р.). – 2021. – C. 65–66. 4. Кіца М. О., Постолатій О. А. Специфіка сайту української служби ВВС // Інновації та особливості функціонування ЗМІ України : збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції, Львів, 25 березня, 2021 р. – 2021. – C. 62–63. 5. Kitsa, M. Methods of using social networks by Ukrainian journalists. Lviv, Bulletin of Lviv Polytechnic National University, 2021. – p.30-35 6. Kitsa, M. Specifics of convergent media content in Ukraine on the example of Radio Liberty. State and Regions. Series: Social Communications, 2021, 2 (46): 57-62. 7. Кіца, М. Фейкова інформація в українських соціальних медіа: поняття, види, вплив на аудиторію. Наукові записки [Української академії друкарства], 2016, 1: 281–287-281–287. 8. Hanska, M. International journalism and the emergence of transnational publics: Between cosmopolitan norms, the affirmation of identity and market forces. Global Media and Communication, 2018, 14(1), 103-121. 9. Hanitzsch, T. Journalism studies still needs to fix Western bias. Journalism, 2019, 20(1), 214-217. 10. Mast, J., Coesemans, R., & Temmerman, M. Constructive journalism: Concepts, practices, and discourses. Journalism, 2019, 20(4), 492-503. 11. Прядко, Т. Роль журналістики у формуванні політичного простору в умовах інформаційного суспільства. EDITORIAL BOARD, 2021, C. 894. 12. Федоронька, Н. І.; Ролінська, О. М. Міжнародна інформаційно-аналітична діяльність українських засобів масової інформації. Молодий вчений, 2017, 11: 777-780. 13. Омельчук Ю. Об’єктивація фреймів сфера правди/сфера неправди (на матеріалі сучасних англомовних псевдоновин). Philological Treatises, 2017, 9.3, С. 44-50. 14. Mykolaienko, A. Fake News in the Ukrainian Media Space: Technologies of Experimental Projects. Scientific Notes of the Institute of Journalism Наукові записки Інституту журналістики, 2019, С. 29.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).