Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.O.010
Кількість кредитів: 21.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца Мар*яна Олегівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1) вивчити структуру, організацію роботи відділів редакції, де готують публіцистичні матеріали (газети, журналу, інформаційного агентства, телебачення, радіомовлення);
2) набути навичок публіциста, нарисовця, сатирика.
3) поглибити, розширити знання з методів збору інформації для публіцистичних матеріалів ЗМІ;
4) удосконалити навички редагування публіцистичного контенту;
5) формувати навички роботи зі збору, фіксації, перевірки даних для публіцистичних жанрів;
6) писати тексти публіцистичних жанрів: зарисовок, нарисів, фейлетонів, памфлетів;
7) взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце публіцистичних жанрів на полосі, в номері, в теле-, радіопередачі.
8) зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, досьє (номери газет, журналів чи записи на диску самостійно підготованих публіцистичних журналістських матеріалів - 8).
9) підготовка студента до майбутньої самостійної діяльності в ЗМІ;
10)набути навичок відповідального секретаря редакції, випускового, режисера, сценариста;
11) поглибити, розширити знання з мас-медійного менеджменту; удосконалити навички роботи в команді в редакції ЗМІ в якості відповідального секретаря редакції, випускового, режисера, сценариста;
12) формувати навички роботи з аналізу підвищення чи падіння рейтингу, тиражу залежно від контенту; зробити проект власної газети чи журналу, чи передачі радіомовлення, чи телепередачі;
13) зібрати приклади для ілюстрації в магістерській кваліфікаційній роботі з чужих і власних, оприлюднених матеріалів;
14) підвищення журналістської майстерності;
15) опублікування і збір власних журналістських матеріалів, їх осмислення, аналіз і систематизація для написання кваліфікаційної роботи та звіту з практики.
Результати навчання: У результаті проходження навчальної практики студенти-журналісти
повинні знати:
• технологічну, організаційну та виробничу структуру, штат редакції, студії ТРК, де проходять практику;
• законодавчі та нормативні документи, що регламентують діяльність ЗМІ;
• мету, завдання відділів редакцій, де студенти проходять практику;
• складання плану номера видання, передачі, макета сторінки, верстки номера, монтажу радіо-, телепередачі;
• методи збору інформації: спостереження, інтерв’ю, бесіда, вивчення документів, соціологічне опитування;
• обов’язки журналістів на конкретних робочих посадах.
Студенти повинні вміти:
• організувати і провести збір, фіксацію інформації;
• користуватися журналістською технікою, що є в редакції, студії ТРК;
• вміти перевіряти достовірність інформації;
• осмислити й проаналізувати зібрану інформацію з метою відтворення в ЗМІ;
• шукати шляхи і обґрунтовувати рекомендації для подальшого вдосконалення діяльності редакції ЗМІ;
• пропонувати власні теми, які, на думку студента-практиканта, є суспільно важливими.
Набути компетенції:
• здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в галузі соціальних комунікацій, що передбачає застосування положень і методів соціально-комунікаційних та інших наук і характеризується невизначеністю умов;
• здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях, знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності, здатність бути критичним і самокритичним;
• здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
• навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
• здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій;
• здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності, формувати інформаційний контент, створювати медіа продукт, ефективно просувати недійний продукт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології в ЗМІ,
ТМЖТ,
Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи є підсумковим етапом навчального процесу на кафедрі журналістики та засобів масової комунікації. Це один з головних показників готовності студентів-журналістів до виконання професійних завдань на місці праці. Практику за темою магістерської кваліфікаційної роботи студенти проходять на базах практики, з якими укладено угоди. Її мета - втілити знання, отримані на лекціях і практичних заняттях, бути підґрунтям для написання магістерської кваліфікаційної роботи.
Проходження практики студентами кафедри ЖЗМК має на меті закріплення набутих в університеті теоретичних знань практичними навичками роботи в редакціях, студіях ЗМІ, прес-службах, інформаційних агенціях. Студенти мають закріпити отримані в університеті теоретичні знання зі спеціальних дисциплін, набути практичні навички та вміння працювати хронікером, інтерв’юєром, репортером, кореспондентом, фотокореспондентом на основі глибокого вивчення досвіду роботи редакцій, її відділів, організації роботи редакції та навчитися, використовувати журналістську техніку.
Практика – це самостійна робота студентів безпосередньо на робочих місцях, виконання ними конкретних службових журналістських обов'язків.
Відповідно до навчального плану кафедри ЖЗМК термін навчальної практики зі спеціальності 8.030301 «Журналістика» для студентів магістратури курсу становить 8 тижнів. Практика проходить у студентів після першого року навчання на магістратурі у літній період. До сесії допускаються студенти, які успішно не мають академічних заборгованостей та написали заяви на тему магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Студенти в реальних умовах функціонування конкретної редакції, студії ТРК, вивчають:
• структуру об’єкта практики;
• закони та інші нормативні акти, редакційні статути, посадові обов’язки, що регламентують журналістську діяльність;
• редакційні кодекси журналістської етики, етичні принципи, норми журналістської діяльності;
• використання сучасних засобів оргтехніки, комп’ютерних технологій;
Методи та критерії оцінювання: Самостійна робота (60%)
підсумковий контроль (40 %, контрольний захід, залік): усна форма – захист звіту практики (40%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Матеріали проходження практики студент оформлює у вигляді письмового звіту. Звіт – це змістовний виклад роботи, виконаної студентом під час проходження практики, має творчий характер. До звіту додається папка з опублікованими журналістськими матеріалами, дисками із записами радіо-телематеріалів завіреними підписом керівника ЗМІ, печаткою. Матеріали, не завірені редакцією, до розгляду не приймаються.
Звіт про практику перевіряє керівник від редакції, студії ТРК і дає відгук, у якому відображає виконання програми практики, ставлення студента до виконання своєї роботи, дотримання ним трудової дисципліни.
Оформлений звіт разом із бланком завдань практики, своїми журналістськими матеріалами подають у папці на кафедру ЖЗМК. Зі звітом детально ознайомлюється керівник практики від кафедри ЖЗМК, дає загальну оцінку виконаної роботи, після чого студент захищає звіт. Захист приймає комісія, яка призначається завідувачем кафедри. Захист звітів може здійснюватись з участю керівників практики від бази практики.
Студент, який не виконав програми практики і отримав незадовільну оцінку на захисті, відраховується з числа студентів. В окремих випадках ректор може розглядати питання про дальше перебування студента в університеті.
Звіт про практику повинен відображати тільки самостійну роботу студентів. Звіт про виконану студентом роботу формують у послідовності, що передбачена програмою практики. Обсяг звіту повинен становити не менше 15 друкованих аркушів формату А4.
Разом зі звітом і матеріалами необхідно подати на кафедру індивідуальний календарно-тематичний план проходження практики, бланк завдань, характеристику практики або відгук про практику керівника від редакції чи студії ТРК з оцінкою практичної роботи за 100-бальною шкалою. Критерії оцінювання практики містять програму практики студентів-журналістів.
Захист звітів з практики організовує і приймає спеціальна комісія з участю керівника практики від університету, завідувача кафедри, викладачів-керівників практики.
Остаточну оцінку практики студентів визначає комісія, призначена кафедрою ЖЗМК.
У випадку зневажливого ставлення до практики і порушення дисципліни, а також неподання звіту є підставою для відрахування з університету.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с.
Здоровега В. Європейський вибір: що брати з собою, а чого вчитися українським ЗМІ //
Про журналістику і журналістів: Статті, есе, виступи діалоги / Володимир Здоровега. –
Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2001. – С. 39–44.
Здоровега В. Інформація, мас-медіа, пропаганда та інформаційні війни / В. Здоровега //
EX PROFESSO : зб. наук. праць. – Дніпропетровськ, 2001. – Вип. 3. – С. 24–31.
Здоровега В. Львівська журналістика: погляд у ХХІ століття / В. Здоровега // Зб. наук.
праць каф. укр. преси. – Вип. 4–6. – Львів, 2001. – С. 216–224
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).