Випусковий редактор інтернет-ЗМІ

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.E.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Білограць Христина Романівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Під час вивчення курсу студенти ознайомляться із суттю діяльності та роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ; методологією його роботи; особливими підходами до вирішення низки питань в процесі роботи. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати способи та методи успішної роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ, теоретичні засади специфіки його роботи, правила та порядок вирішення робочих проблем, засвоєння теоретичних знань та вміння їх застосовувати на практиці.
Завдання: Під час вивчення курсу студенти ознайомляться із суттю діяльності та роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ; методологією його роботи; особливими підходами до вирішення низки питань в процесі роботи. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати способи та методи успішної роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ, теоретичні засади специфіки його роботи, правила та порядок вирішення робочих проблем, засвоєння теоретичних знань та вміння їх застосовувати на практиці.
Результати навчання: Під час вивчення курсу студенти ознайомляться із суттю діяльності та роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ; методологією його роботи; особливими підходами до вирішення низки питань в процесі роботи. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати способи та методи успішної роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ, теоретичні засади специфіки його роботи, правила та порядок вирішення робочих проблем, засвоєння теоретичних знань та вміння їх застосовувати на практиці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інтернет-журналістика, Теорія і методика журналістської творчості
Короткий зміст навчальної програми: Суть роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Сучасні проблеми у роботі випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Методи роботи випускового редаткора Інтернет-ЗМІ. Основні напрями у роботі випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Методи підготовки матеріали для Інтернет-ЗМІ у роботі випускового редактора. Робота редактора з матеріалами Інтернет-ЗМІ. Обов’язки випускового редактора Інтернет-ЗМІ.
Опис: Суть роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Сучасні проблеми у роботі випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Методи роботи випускового редаткора Інтернет-ЗМІ. Основні напрями у роботі випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Методи підготовки матеріали для Інтернет-ЗМІ у роботі випускового редактора. Робота редактора з матеріалами Інтернет-ЗМІ. Обов’язки випускового редактора Інтернет-ЗМІ.
Методи та критерії оцінювання: семестровий бал - 45 екзамен - 55
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час вирішення практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Білограць Х. Висвітлення надзвичайних ситуацій в інтернет-ЗМІ (на прикладі «Української правди»). Конференція «Сучасні проблеми україністики та журналістики». 2022. 2. Білограць Х. Контент літературно-художньої періодики в Україні. Міжнародна науково-практична конференція «Інновації та особливості функціонування ЗМІ в демократичному суспільстві». Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2022 р. 3. Білограць Х. Кравчук Б. Жанр інтерв’ю на Youtube-каналах (на прикладі передач М. Єфросініної, Р. Есхакзай та А. Оліцької). Міжнародна науково-практична конференція «Інновації та особливості функціонування ЗМІ в демократичному суспільстві». Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2022 р. 4. Білограць Х. Лебедь І. Заголовки публікацій у ЗМІ на прикладі газети «День» і журналу «Країна» // Вісник Національного університету «Львівська політехніка», Серія «Журналістські науки». Львів – 2020. 5. Білограць Х. Медійні маніпуляції довірою цільової аудиторії. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації, 2021. С. 66 – 72. 6. Білограць Х. Мураль Х. Професійна етика та моральний вибір у журналістиці. Збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції "Інновації та особливості функціонування ЗМІ України. 202. С. 75 – 76. 7. Білограць Х. Р. Теоретичні аспекти маніпуляцій під час інтерв'ю // Інновації та особливості функціонування ЗМІ України : збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції, Львів. – 2021. – C. 5–6. 8. Білограць Х. Структура української мистецької інтернет-періодики. Молодий вчений. №5 (105). 2022. С. 87-90. 9. Білограць Х. Хасанова В. Професійна етика журналіста в інтернет-виданнях. Проблеми журналістики: вчора, сьогодні, завтра. Збірник матеріалів I міжнародної наукової онлайн-конференції студентів та молодих дослідників. Львів: Видавництво Львівської політехніки. С. 116 – 124. 10. Виговська, Н. А. Мультимедійність та конвергентність як фактори трансформації регіональних медіа. - Запоріжжя, 2015. – Режим доступу: http://virtuni.education.zp.ua/info_cpu/sites/default/files/aref_Vugovska.pdf 11. Давидова, Л. В. Робота редактора та коректора регіональних видавництв і редакцій ЗМІ у сучасних умовах. Наукові записки Інституту журналістики, 2014, 55: 125-128. 12. Женченко М. І. Новітні редакторські професії в умовах конвергенції та мультимедіатизації ЗМІ. 2012. – Режим доступу: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/16095/1/NZ%2049%20Zhenchenko.pdf 13. Зелінська Н.В. Наукова школа кафедри видавничої справи і редагування Української академії друкарства: напрями, постаті, здобутки // Поліграфія і видавнича справа. 2005. № 42. С. 3 –10. 14. Роменець В.А. Психологія творчості: Навч. посібник. К.: Либідь, 2001. - 228 с. 15. Шульська, Н. М., Зінчук, Р. С., Римар, Н. Ю., & Рожило, М. А. Редакторська етика й культура творення заголовків у регіональних інтернет-ЗМІ. – Лондон, 2021. – Режим доступу: http://rep.btsau.edu.ua/bitstream/BNAU/7299/5/Redaktorska_etyka.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).