Професійна практика
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.O.020
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Сірант Мирослава Миколаївна, Мельниченко Богдана Боданівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу
інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших
професійних груп різного рівня (з експертами з інших
галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті.
ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства
предметні права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому
компетентності числі, у ситуаціях правової невизначеності.
СК2 Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової
системи Європейського Союзу на правову систему
України.
СК4. Здатність оцінювати взаємодію міжнародного
права та міжнародних правових систем з правовою
системою України.
СК5. Здатність використовувати сучасні правові
доктрини та принципи у правотворчості та в процесі
застосовування інститутів публічного і приватного
права, а також кримінальної юстиції.
СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові
рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння
основних засад (принципів) та процедур судочинства в
Україні.
СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що
вимагають системного, логічного та функціонального
тлумачення норм права, а також розуміння
особливостей практики їх застосування.
СК12. Здатність розвивати та утверджувати етичні
стандарти правничої діяльності, стандарти професійної
незалежності та відповідальності правника.
СК14. Здатність самостійно готувати проекти
нормативно-правових актів, обґрунтовувати суспільну
обумовленість їх прийняття, прогнозувати результати їх
впливу на відповідні суспільні відносини.
СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів
правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх
законності, обґрунтованості та вмотивованості.
Результати навчання: Результати навчання (РН)
РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження.
РН 4. Здійснювати презентацію свого дослідження з правової теми, застосовуючи першоджерела та прийоми правової інтерпретації складних комплексних проблем, що постають з цього дослідження, аргументувати висновки.
РН 8. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності.
РН 14. Обґрунтовувати правову позицію на різних
стадіях правозастосування.
РН 17. Інтегрувати необхідні знання та розв’язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності.
Результати навчання професійного спрямування (ПС)
ПС1.1 Знання у сфері теорії та практики конституціоналізму.
ПС1.2 Знання механізмів функціонування міжнародної юстиції.
ПС1.3 Розуміння європейських стандартів прав людини та організація публічної влади.
ПС1.4 Формувати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Актуальні проблеми конституційного та
міжнародного права.
2. Теорія та практика конституціоналізму.
Наступні навчальні дисципліни:
1. Міжнародна юстиція.
2. Україна та європейська інтеграція.
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення знань і набуття практичного досвіду з управління навчальним закладом на базі практики відбувається шляхом ознайомлення з:
1) нормативними актами, що визначають правовий статус підприємства, установи, організації - бази практики;
2) структурою бази практики;
3) основними правовими напрямами діяльності підприємства, установи, організації - бази практики;
4) основами діловодства та архівної справи, аналізу статистичних даних;
5) зразками окремих процесуальних документів (узагальнення досвіду);
4) плануванням роботи підприємства, установи, організації - бази практики;
5) формами та методами організаційної діяльності підприємства, установи, організації - бази практики;
6) основними формами взаємодії з громадськістю та іншими суб’єктами правовідносин;
7) основними видами документації: переліком обов'язкової ділової документації і термінами її зберігання.
Практична робота студента передбачає безпосередню участь в організації і проведенні досліджень в межах виданого завдання.
Завершальний тиждень практики повинен бути присвячений узагальненню одержаних результатів, написанню звіту з практики, підготовці ілюстративного матеріалу і підготовці до захисту.
Керівник від бази практики складає характеристику на студента-практиканта і затверджує її печаткою в установленому порядку.
Опис: Практика в органах місцевого самоврядування, місцевих державних адміністраціях та їх структурних підрозділах. Практика в органах місцевого самоврядування, місцевих державних адміністраціях та їх структурних підрозділах. Практика в юридичних службах підприємств, установ, організацій. Практика місцевих та апеляційних судах. Практика в державному нотаріаті (приватних нотаріусів). Практика в адвокатських об’єднаннях (приватних адвокатів).
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування, виконання індивідуального завдання – 100 балів.
Разом – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Звіт з практики студенти захищають перед комісією, призначеною завідувачем кафедри. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики – від університету і, по можливості, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік.
Оцінювання результатів практики студентів проводиться за 100-бальною шкалою з обов’язковим переведенням бальних оцінок до національної шкали (з виставленням семестрової оцінки «відмінно», «добре», «задовільно» чи «незадовільно»).
Оцінка «відмінно» ставиться студенту за умови повного виконання програми практики та ґрунтовних відповідей на поставлені запитання, відмінної оцінки у характеристиці з місця практики.
Оцінка «добре» ставиться студенту за умови виконання програми практики та індивідуального завдання на 80% і чітких відповідей на поставлені запитання, відмінної або доброї оцінки у характеристиці з місця практики.
Оцінка «задовільно» ставиться студенту за умови виконання програми практики та індивідуального завдання на 60 % і чітких відповідей на більшість поставлених запитань.
Загалом при оцінюванні результатів проходження студентом виробничої практики враховуються:
– повнота виконання робочої програми виробничої практики;
– знання нормативної бази діяльності організацій, установ, підприємств;
– здатність аналізувати виконану роботу, стан чинного законодавства, документів, що регламентують діяльність установи чи посадової особи;
– рівень сформованості практичних вмінь і навичок;
– змістовність та якість виконання індивідуальних завдань;
– оформлення та стиль звіту;
– відгуки керівників практики.
Звіти з практики студенти захищають в університеті упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Про адвокатуру та адвокатську діяльність : Закон України від 05 липня 2012 р. № 5076-VI. Відомості Верховної Ради України. 2013. № 27. Ст. 282.
2.Про безоплатну правову допомогу : Закон України від 02 червня 2011 р. № 3460-VI. Відомості Верховної Ради України. 2011. № 51. Ст. 577.
3. Про виконавче провадження : Закон України від 02 червня 2016 р. № 1404-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 30. Ст. 542.
4. Про державну службу : Закон України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 4. Ст. 43.
5. Про місцеве самоврядування в Україні : Закон України від 21 травня 1997 p. № 280/97-ВР. Відомості Верховної Ради України. 1997. № 24. Ст. 170.
6. Про місцеві державні адміністрації : Закон України від 09 квітня 1999 р. № 586-XIV. Відомості Верховної Ради України. 1999. № 20-21. Ст. 190.
7. Про Національну поліцію : Закон України від 02 липня 2015 р. № 580-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 40-41 Ст. 379.
8. Про нотаріат : Закон України від 2 вересня 1993 р. № 3425-XII. Відомості Верховної Ради України. 1993. № 39. Ст. 383.
9. Про судоустрій і статус суддів : Закон України від 2 червня 2016 р. № 1402-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2010. № 41-42, 43. Ст. 529.
10. Ковальчук В. Б., Іщук С. І. Правові засади взаємодії громадянського суспільства та державної влади в процесі демократичної легітимації : монографія. Острог : Вид-во НУ «Острозька академія» 2013. 268 с.
11. Ковальчук В. Б. Функціонування органів державної влади в умовах сучасного конституціоналізму : колективна монографія / В. Б. Ковальчук, С. М. Білостоцький, І. І. Забокрицький, Мартинюк Р.С., І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2020. 271 c.
12. Мельниченко Б. Б. Публічне управління в Україні в умовах євроінтеграції: адміністративно-правовий вимір : монографія. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 372 с.
13. Романюк С. А. Децентралізація: теорія та практика застосування : монографія. Київ : НАДУ. 2018. 216 с.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма практики для студентів Спеціальність 081 «Право» (укладачі: Лесько Н.В., Скочиляс-Павлів О.В.)
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Професійна практика
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.O.029
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: М.І. Тарнавська
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1) Ознайомлення із завданням на практику магістра, яке видається на початку керівником практики, як правило, в загальній формі;
2) пошук і всебічний аналіз інформації з різних джерел (література, періодика, матеріали конференцій, Інтернет) в галузі правознавства (про існуючі методи і принципи, форми захисту порушених прав, тощо);
3) всебічне ознайомлення з правовим забезпеченням діяльності адвокатури, нотаріату, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів суду, прокуратури, юстиції тощо.
Результати навчання: Проходження практики передбачає набуття студентом таких спеціальних компетентностей: знання основ та стандартів юридичних професій та їх роль у суспільстві; знання прецедентної практики Європейського Суду з прав людини; навички складання проектів юридичних документів; навички консультування з юридичних питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнта, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія держави і права;
Цивільне право;
Договірне право;
Процесуальне представництво;
Організація адвокатської справи;
Участь адвоката у справах міжнародних інституцій;
Адвокатське самоврядування;
Нотаріальний процес
Короткий зміст навчальної програми: Практика студентів передбачає закріплення теоретичних знань, отриманих студентами за час навчання, формування у них професійних умінь за відповідною спеціальністю для прийняття самостійних рішень у конкретних умовах роботи, виховання потреби систематично поновлювати свої знання для підтримання власної конкурентоспроможності на сучасному ринку праці.
Опис: За час проходження навчальної практики студенти не тільки закріплюють і поглиблюють теоретичні знання, одержані в процесі вивчення загальних та спеціальних юридичних навчальних дисциплін, а й набувають уміння та навики правозастосовувальної практичної діяльності.
В період виробничої практики студент стає учасником практичної діяльності із застосування правових норм, спостерігає й аналізує різні аспекти діяльності юристів-практиків, вчиться вчиняти дії, пов’язані із захистом прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб.
Методи та критерії оцінювання: Звіт про практику
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється з огляду на здатність зібрати потрібну інформацію, засвоїти знання, що дозволяють відтворити факти, демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів і норм господарського права, розуміти їх зміст та природу, вміння застосовувати знання у новій ситуації зі змінними умовами, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки, давати оцінку, показати переваги та недоліки, зробити загальний висновок, виявлення інтересу до потрібної інформації, формування в нього уявлення про те, як потрібно діяти, тВа готовності виконувати дії під керівництвом викладача та самостійно, надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях, тощо.
При оцінюванні знань студентів під час поточного контролю враховується:
– здатність диференціювати, інтегрувати й уніфікувати знання;
– вміння застосовувати правила, методи, принципи у конкретних ситуаціях;
– навики співвідношення причин і наслідків;
– спроможність аналізувати й оцінювати факти, події, явища та прогнозувати бажані результати від прийнятих рішень;
– здатність викладати письмову відповідь граматично і стилістично грамотно, логічно, послідовно з використанням наукових термінів понять (три останні критерії стосуються й усної відповіді)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Цивільний кодекс України від 3 січня 2003 р. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15
2. Господарський кодекс України від 3 січня 2003 р. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15
3. Юридична газета: періодичне видання. URL: http://yur-gazeta.com/
4. Юридична практика: періодичне видання. URL: http://pravo.ua/
5. Закон і бізнес: періодичне видання. URL: zib.com.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Професійна практика
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.O.038
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Доцент Бараняк Володимир Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або
інноваційного характеру у сфері права.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та
синтезу.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу
інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенствапредметні права для роз’яснення складних задач і
проблем, у тому
компетентності числі, у ситуаціях правової
невизначеності.
СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові
рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
СК12. Здатність розвивати та утверджувати етичні
стандарти правничої діяльності, стандарти професійної
незалежності та відповідальності правника.
СК13. Здатність доносити до фахівців і нефахівців у
сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер
оптимальних рішень з належною аргументацією.
Результати навчання: РН 2. Співвідносити сучасну систему цивілізаційних
цінностей з правовими цінностями, принципами та
професійними етичними стандартами.
РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та
узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи
наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові,
статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на
достовірність, використовуючи сучасні методи
дослідження.
РН 7. Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні
технології у наданні правничих послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Актуальні проблеми кримінального права та процесу (судова практика).
Наступні навчальні дисципліни:
Основи кримінально-правової кваліфікації.
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення знань і набуття практичного досвіду з
управління навчальним закладом на базі практики
відбувається шляхом ознайомлення з:
1) нормативними актами, що визначають правовий
статус підприємства, установи, організації - бази
практики;
2) структурою бази практики;
3) основними правовими напрямами діяльності
підприємства, установи, організації - бази практики;
4) основами діловодства та архівної справи, аналізустатистичних даних;
5) зразками окремих процесуальних документів
(узагальнення досвіду);
4) плануванням роботи підприємства, установи,
організації - бази практики;
5) формами та методами організаційної діяльності
підприємства, установи, організації - бази практики;
6) основними формами взаємодії з громадськістю та
іншими суб’єктами правовідносин;
7) основними видами документації: переліком
обов'язкової ділової документації і термінами її
зберігання.
Практична робота студента передбачає безпосередню
участь в організації і проведенні досліджень в межах
виданого завдання.
Завершальний тиждень практики повинен бути
присвячений узагальненню одержаних результатів,
написанню звіту з практики, підготовці ілюстративного
матеріалу і підготовці до захисту.
Керівник від бази практики складає характеристику на
студента-практиканта і затверджує її печаткою в
установленому порядку.
Опис: Практика в органах місцевого самоврядування, місцевих
державних адміністраціях та їх структурних підрозділах.
Практика в юридичних службах підприємств, установ,
організацій. Практика в місцевих та апеляційних судах.
Практика в державному нотаріаті (приватних нотаріусів).
Практика в адвокатських об’єднаннях (приватних
адвокатів).
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування, виконання індивідуального завдання
– 100 балів.
Разом – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий
рівень знань (допускаються деякі неточності)
навчального матеріалу компонента, які міститься в
основних і додаткових рекомендованих літературних
джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у
їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно,
логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання,
вміння застосовувати теоретичні положення під час
розв’язання практичних задач;
87–71 бал – («добре») виставляється за загалом
правильне розуміння навчального матеріалу компонента,
включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на
поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні)
недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення
під час розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі
знання навчального матеріалу компонента, неточні або
мало аргументовані відповіді, з порушенням
послідовності викладення, за слабке застосуваннятеоретичних положень під час розв’язання практичних
задач;
49–26 балів – («не атестований» з можливістю
повторного складання семестрового контролю)
виставляється за незнання значної частини навчального
матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на
запитання, невміння застосувати теоретичні положення
під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним
вивченням) виставляється за незнання значної частини
навчального матеріалу компонента, істотні помилки у
відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час
розв’язання практичних задач, незнання основних
фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Теорія і практика кримінального права та процесу: навч. посібн./М.В. Гузела, О.М. Гумін, К.Б. Марисюк, С.О.Сорока, Н.Д.Слотвінська. - Львів: СПОЛОМ, 2022.-184 с.
2. Про виконавче провадження : Закон України від
02 червня 2016 р. № 1404-VIII. Відомості Верховної Ради
України. 2016. № 30. Ст. 542.
3. Про державну службу : Закон України від 10
грудня 2015 р. № 889-VIII. Відомості Верховної Ради
України. 2016. № 4. Ст. 43.
4. Про Національну поліцію : Закон України від 02
липня 2015 р. № 580-VIII. Відомості Верховної Ради
України. 2015. № 40-41 Ст. 379.
5. Про судоустрій і статус суддів : Закон України від 2 червня 2016 р. № 1402-VIII. Відомості Верховної Ради
України. 2010. № 41-42, 43. Ст. 529.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма практики для студентів
Спеціальність 081 «Право» (укладачі: Гумін О.М., Бараняк В.М.)
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства
України з питань державної служби. URL :
https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL:
http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL:
http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL:
http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL:
https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Професійна практика
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.O.047
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: М.І. Тарнавська
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1) Ознайомлення із завданням на практику магістра, яке видається на початку керівником практики, як правило, в загальній формі;
2) пошук і всебічний аналіз інформації з різних джерел (література, періодика, матеріали конференцій, Інтернет) в галузі правознавства (про існуючі методи і принципи, форми захисту порушених прав, тощо);
3) всебічне ознайомлення з правовим забезпеченням діяльності адвокатури, нотаріату, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів суду, прокуратури, юстиції тощо.
Результати навчання: Проходження практики передбачає набуття студентом таких спеціальних компетентностей: знання основ та стандартів юридичних професій та їх роль у суспільстві; знання прецедентної практики Європейського Суду з прав людини; навички складання проектів юридичних документів; навички консультування з юридичних питань, зокрема, можливих способів захисту прав та інтересів клієнта, відповідно до вимог професійної етики, належного дотримання норм щодо нерозголошення персональних даних та конфіденційної інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія держави і права;
Цивільне право;
Договірне право;
Процесуальне представництво;
Організація адвокатської справи;
Участь адвоката у справах міжнародних інституцій;
Адвокатське самоврядування;
Нотаріальний процес
Короткий зміст навчальної програми: Практика студентів передбачає закріплення теоретичних знань, отриманих студентами за час навчання, формування у них професійних умінь за відповідною спеціальністю для прийняття самостійних рішень у конкретних умовах роботи, виховання потреби систематично поновлювати свої знання для підтримання власної конкурентоспроможності на сучасному ринку праці.
Опис: За час проходження навчальної практики студенти не тільки закріплюють і поглиблюють теоретичні знання, одержані в процесі вивчення загальних та спеціальних юридичних навчальних дисциплін, а й набувають уміння та навики правозастосовувальної практичної діяльності.
В період виробничої практики студент стає учасником практичної діяльності із застосування правових норм, спостерігає й аналізує різні аспекти діяльності юристів-практиків, вчиться вчиняти дії, пов’язані із захистом прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб.
Методи та критерії оцінювання: Звіт про практику
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється з огляду на здатність зібрати потрібну інформацію, засвоїти знання, що дозволяють відтворити факти, демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів і норм господарського права, розуміти їх зміст та природу, вміння застосовувати знання у новій ситуації зі змінними умовами, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки, давати оцінку, показати переваги та недоліки, зробити загальний висновок, виявлення інтересу до потрібної інформації, формування в нього уявлення про те, як потрібно діяти, тВа готовності виконувати дії під керівництвом викладача та самостійно, надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях, тощо.
При оцінюванні знань студентів під час поточного контролю враховується:
– здатність диференціювати, інтегрувати й уніфікувати знання;
– вміння застосовувати правила, методи, принципи у конкретних ситуаціях;
– навики співвідношення причин і наслідків;
– спроможність аналізувати й оцінювати факти, події, явища та прогнозувати бажані результати від прийнятих рішень;
– здатність викладати письмову відповідь граматично і стилістично грамотно, логічно, послідовно з використанням наукових термінів понять (три останні критерії стосуються й усної відповіді)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Цивільний кодекс України від 3 січня 2003 р. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15
2. Господарський кодекс України від 3 січня 2003 р. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15
3. Юридична газета: періодичне видання. URL: http://yur-gazeta.com/
4. Юридична практика: періодичне видання. URL: http://pravo.ua/
5. Закон і бізнес: періодичне видання. URL: zib.com.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Професійна практика
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.O.056
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Доцент Бараняк Володимир Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або
інноваційного характеру у сфері права.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та
синтезу.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу
інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенствапредметні права для роз’яснення складних задач і
проблем, у тому
компетентності числі, у ситуаціях правової
невизначеності.
СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові
рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
СК12. Здатність розвивати та утверджувати етичні
стандарти правничої діяльності, стандарти професійної
незалежності та відповідальності правника.
СК13. Здатність доносити до фахівців і нефахівців у
сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер
оптимальних рішень з належною аргументацією.
Результати навчання: РН 2. Співвідносити сучасну систему цивілізаційних
цінностей з правовими цінностями, принципами та
професійними етичними стандартами.
РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та
узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи
наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові,
статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на
достовірність, використовуючи сучасні методи
дослідження.
РН 7. Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні
технології у наданні правничих послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Актуальні проблеми кримінального права та процесу (судова практика).
Наступні навчальні дисципліни:
Основи кримінально-правової кваліфікації.
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення знань і набуття практичного досвіду з
управління навчальним закладом на базі практики
відбувається шляхом ознайомлення з:
1) нормативними актами, що визначають правовий
статус підприємства, установи, організації - бази
практики;
2) структурою бази практики;
3) основними правовими напрямами діяльності
підприємства, установи, організації - бази практики;
4) основами діловодства та архівної справи, аналізустатистичних даних;
5) зразками окремих процесуальних документів
(узагальнення досвіду);
4) плануванням роботи підприємства, установи,
організації - бази практики;
5) формами та методами організаційної діяльності
підприємства, установи, організації - бази практики;
6) основними формами взаємодії з громадськістю та
іншими суб’єктами правовідносин;
7) основними видами документації: переліком
обов'язкової ділової документації і термінами її
зберігання.
Практична робота студента передбачає безпосередню
участь в організації і проведенні досліджень в межах
виданого завдання.
Завершальний тиждень практики повинен бути
присвячений узагальненню одержаних результатів,
написанню звіту з практики, підготовці ілюстративного
матеріалу і підготовці до захисту.
Керівник від бази практики складає характеристику на
студента-практиканта і затверджує її печаткою в
установленому порядку.
Опис: Практика в органах місцевого самоврядування, місцевих
державних адміністраціях та їх структурних підрозділах.
Практика в юридичних службах підприємств, установ,
організацій. Практика в місцевих та апеляційних судах.
Практика в державному нотаріаті (приватних нотаріусів).
Практика в адвокатських об’єднаннях (приватних
адвокатів).
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування, виконання індивідуального завдання
– 100 балів.
Разом – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий
рівень знань (допускаються деякі неточності)
навчального матеріалу компонента, які міститься в
основних і додаткових рекомендованих літературних
джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у
їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно,
логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання,
вміння застосовувати теоретичні положення під час
розв’язання практичних задач;
87–71 бал – («добре») виставляється за загалом
правильне розуміння навчального матеріалу компонента,
включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на
поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні)
недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення
під час розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі
знання навчального матеріалу компонента, неточні або
мало аргументовані відповіді, з порушенням
послідовності викладення, за слабке застосуваннятеоретичних положень під час розв’язання практичних
задач;
49–26 балів – («не атестований» з можливістю
повторного складання семестрового контролю)
виставляється за незнання значної частини навчального
матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на
запитання, невміння застосувати теоретичні положення
під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним
вивченням) виставляється за незнання значної частини
навчального матеріалу компонента, істотні помилки у
відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час
розв’язання практичних задач, незнання основних
фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Теорія і практика кримінального права та процесу: навч. посібн./М.В. Гузела, О.М. Гумін, К.Б. Марисюк, С.О.Сорока, Н.Д.Слотвінська. - Львів: СПОЛОМ, 2022.-184 с.
2. Про виконавче провадження : Закон України від
02 червня 2016 р. № 1404-VIII. Відомості Верховної Ради
України. 2016. № 30. Ст. 542.
3. Про державну службу : Закон України від 10
грудня 2015 р. № 889-VIII. Відомості Верховної Ради
України. 2016. № 4. Ст. 43.
4. Про Національну поліцію : Закон України від 02
липня 2015 р. № 580-VIII. Відомості Верховної Ради
України. 2015. № 40-41 Ст. 379.
5. Про судоустрій і статус суддів : Закон України від 2 червня 2016 р. № 1402-VIII. Відомості Верховної Ради
України. 2010. № 41-42, 43. Ст. 529.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма практики для студентів
Спеціальність 081 «Право» (укладачі: Гумін О.М., Бараняк В.М.)
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства
України з питань державної служби. URL :
https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL:
http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL:
http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL:
http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL:
https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Професійна практика
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.O.065
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Батько Ірина Ігорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та
синтезу.
ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному
рівні.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу
інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою у
професійній сфері як усно, так і письмово.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших
професійних груп різного рівня (з експертами з інших
галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті.
ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства
предметні права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому
компетентності числі, у ситуаціях правової невизначеності.
СК2 Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової
системи Європейського Союзу на правову систему
України.
СК4. Здатність оцінювати взаємодію міжнародного
права та міжнародних правових систем з правовою
системою України.
СК5. Здатність використовувати сучасні правові
доктрини та принципи у правотворчості та в процесі
застосовування інститутів публічного і приватного
права, а також кримінальної юстиції.
СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові
рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння
основних засад (принципів) та процедур судочинства в
Україні.
СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що
вимагають системного, логічного та функціонального
тлумачення норм права, а також розуміння
особливостей практики їх застосування.
СК12. Здатність розвивати та утверджувати етичні
стандарти правничої діяльності, стандарти професійної
незалежності та відповідальності правника.
СК14. Здатність самостійно готувати проекти
нормативно-правових актів, обґрунтовувати суспільну
обумовленість їх прийняття, прогнозувати результати їх
впливу на відповідні суспільні відносини.
СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів
правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх
законності, обґрунтованості та вмотивованості.
ПС7.1 Вміти визначати правові механізми вирішення
проблем адміністративного судочинства в Україні.
ПС7.2 Знання порядку розгляду окремих категорій
справ адміністративними судами.
ПС7.3 Вміння визначати підсудність справ
адміністративним судам України.
ПС7.4 Формулювати обґрунтовані висновки в галузі
здійснення адміністративного судочинства.
АВ1 Управління робочими або начальними процесами,
які є складними, непередбачуваними та потребують
нових стратегічних підходів
Результати навчання: РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи
дослідження.
РН 4. Здійснювати презентацію свого дослідження з правової теми, застосовуючи першоджерела та прийоми правової інтерпретації складних комплексних проблем, що постають з цього дослідження, аргументувати висновки.
РН 8. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності.
РН 14. Обґрунтовувати правову позицію на різних
стадіях правозастосування.
РН 17. Інтегрувати необхідні знання та розв’язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності.
ПС7.1 Вміти визначати правові механізми вирішення проблем адміністративного судочинства в Україні.
ПС7.2 Знання порядку розгляду окремих категорій справ адміністративними судами.
ПС7.3 Вміння визначати підсудність справ адміністративним судам України.
ПС7.4 Формулювати обґрунтовані висновки в галузі здійснення адміністративного судочинства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Електронне урядування в публічному управлінні;
2. Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення знань і набуття практичного досвіду з управління навчальним закладом на базі практики відбувається шляхом ознайомлення з:
1) нормативними актами, що визначають правовий статус підприємства, установи, організації - бази практики;
2) структурою бази практики;
3) основними правовими напрямами діяльності підприємства, установи, організації - бази практики;
4) основами діловодства та архівної справи, аналізу статистичних даних;
5) зразками окремих процесуальних документів (узагальнення досвіду);
4) плануванням роботи підприємства, установи, організації - бази практики;
5) формами та методами організаційної діяльності підприємства, установи, організації - бази практики;
6) основними формами взаємодії з громадськістю та іншими суб’єктами правовідносин;
7) основними видами документації: переліком обов'язкової ділової документації і термінами її зберігання.
Практична робота студента передбачає безпосередню участь в організації і проведенні досліджень в межах виданого завдання.
Завершальний тиждень практики повинен бути присвячений узагальненню одержаних результатів, написанню звіту з практики, підготовці ілюстративного матеріалу і підготовці до захисту.
Керівник від бази практики складає характеристику на студента-практиканта і затверджує її печаткою в установленому порядку
Опис: Практика в органах місцевого самоврядування, місцевих державних адміністраціях та їх структурних підрозділах. Практика в органах місцевого самоврядування, місцевих державних адміністраціях та їх структурних підрозділах. Практика в юридичних службах підприємств, установ, організацій. Практика місцевих та апеляційних судах. Практика в державному нотаріаті (приватних нотаріусів). Практика в адвокатських об’єднаннях (приватних адвокатів).
Методи та критерії оцінювання: Процес оцінювання знань студентів передбачає:
- перевірку керівниками практики звіту з практики та написання відгуку;
- захист звіту студентом.
Оцінка "відмінно" ставиться студенту за умови повного виконання програми практики та ґрунтовних відповідей на поставлені запитання, відмінної оцінки у характеристиці з місця практики.
Оцінка "добре" ставиться студенту за умови виконання програми практики та індивідуального завдання на 80% і чітких відповідей на поставлені запитання, відмінної або доброї оцінки у характеристиці з місця практики.
Оцінка "задовільно" ставиться студенту за умови виконання програми практики та індивідуального завдання на 60% і чітких відповідей на більшість поставлених запитань
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, які міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Адміністративне право Украіїни. Підручник / за ред. М. Бліхар, З. Кісіль, Г. Лук'янової, І. Хомишин. Львів: Растр-7, 2022. 740 с.
2. Про виконавче провадження : Закон України від 02 червня 2016 р. № 1404-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 30. Ст. 542.
3. Про державну службу : Закон України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 4. Ст. 43.
4. Про Національну поліцію : Закон України від 02 липня 2015 р. № 580-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 40-41 Ст. 379.
5. Про судоустрій і статус суддів : Закон України від 2 червня 2016 р. № 1402-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2010. № 41-42, 43. Ст. 529.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма практики для студентів Спеціальність 081 «Право» (укладачі: Лесько Н.В., Скочиляс-Павлів О.В.)
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Професійна практика
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.O.074
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Батько Ірина Ігорівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та
синтезу.
ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному
рівні.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу
інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою у
професійній сфері як усно, так і письмово.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших
професійних груп різного рівня (з експертами з інших
галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті.
ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства
предметні права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому
компетентності числі, у ситуаціях правової невизначеності.
СК2 Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової
системи Європейського Союзу на правову систему
України.
СК4. Здатність оцінювати взаємодію міжнародного
права та міжнародних правових систем з правовою
системою України.
СК5. Здатність використовувати сучасні правові
доктрини та принципи у правотворчості та в процесі
застосовування інститутів публічного і приватного
права, а також кримінальної юстиції.
СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові
рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння
основних засад (принципів) та процедур судочинства в
Україні.
СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що
вимагають системного, логічного та функціонального
тлумачення норм права, а також розуміння
особливостей практики їх застосування.
СК12. Здатність розвивати та утверджувати етичні
стандарти правничої діяльності, стандарти професійної
незалежності та відповідальності правника.
СК14. Здатність самостійно готувати проекти
нормативно-правових актів, обґрунтовувати суспільну
обумовленість їх прийняття, прогнозувати результати їх
впливу на відповідні суспільні відносини.
СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів
правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх
законності, обґрунтованості та вмотивованості.
ПК6.1 Здатність розуміти правові механізми у сфері
інформаційної безпеки.
ПК6.2 Здатність орієнтуватись в системі правового
забезпечення електронного урядування в публічному
управлінні.
ПК6.3 Здатність аналізувати проблеми правового
регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
ПК6.4 Формувати власні обґрунтовані судження на
основі аналізу відомої проблеми.
Результати навчання: РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи
дослідження.
РН 4. Здійснювати презентацію свого дослідження з правової теми, застосовуючи першоджерела та прийоми правової інтерпретації складних комплексних проблем, що постають з цього дослідження, аргументувати висновки.
РН 8. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності.
РН 14. Обґрунтовувати правову позицію на різних
стадіях правозастосування.
РН 17. Інтегрувати необхідні знання та розв’язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності.
ПС6.1 Демонструвати знання особливостей правовогозабезпечення інформаційної безпеки.
ПС6.2 Володіти знаннями у сфері правового забезпечення електронного урядування в публічному управлінні.
ПС6.3 Пояснювати характер проблем правового
регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
ПС6.4 Формулювати обґрунтовані висновки та рекомендації щодо правового забезпечення інформаційної безпеки галузі.
АВ1 Управління робочими або начальними процесами,
які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика).
Наступні навчальні дисципліни:
1. Адміністративно-правове регулювання інноваційної діяльності;
2. Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення знань і набуття практичного досвіду з управління навчальним закладом на базі практики відбувається шляхом ознайомлення з:
1) нормативними актами, що визначають правовий статус підприємства, установи, організації - бази практики;
2) структурою бази практики;
3) основними правовими напрямами діяльності підприємства, установи, організації - бази практики;
4) основами діловодства та архівної справи, аналізу статистичних даних;
5) зразками окремих процесуальних документів (узагальнення досвіду);
4) плануванням роботи підприємства, установи, організації - бази практики;
5) формами та методами організаційної діяльності підприємства, установи, організації - бази практики;
6) основними формами взаємодії з громадськістю та іншими суб’єктами правовідносин;
7) основними видами документації: переліком обов'язкової ділової документації і термінами її зберігання.
Практична робота студента передбачає безпосередню участь в організації і проведенні досліджень в межах виданого завдання.
Завершальний тиждень практики повинен бути присвячений узагальненню одержаних результатів, написанню звіту з практики, підготовці ілюстративного матеріалу і підготовці до захисту.
Керівник від бази практики складає характеристику на студента-практиканта і затверджує її печаткою в установленому порядку.
Опис: Практика в органах місцевого самоврядування, місцевих державних адміністраціях та їх структурних підрозділах. Практика в органах місцевого самоврядування, місцевих державних адміністраціях та їх структурних підрозділах. Практика в юридичних службах підприємств, установ, організацій. Практика місцевих та апеляційних судах. Практика в державному нотаріаті (приватних нотаріусів). Практика в адвокатських об’єднаннях (приватних адвокатів).
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування, виконання індивідуального завдання – 100 балів.
Разом – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, які міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Адміністративне право України. Підручник / за ред. М. Бліхар, З. Кісіль, Г. Лук'янової, І. Хомишин. Львів: Растр-7, 2022. 740 с.
2. Про виконавче провадження : Закон України від 02 червня 2016 р. № 1404-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 30. Ст. 542.
3. Про державну службу : Закон України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 4. Ст. 43.
4. Про Національну поліцію : Закон України від 02 липня 2015 р. № 580-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 40-41 Ст. 379.
5. Про судоустрій і статус суддів : Закон України від 2 червня 2016 р. № 1402-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2010. № 41-42, 43. Ст. 529.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма практики для студентів Спеціальність 081 «Право» (укладачі: Лесько Н.В., Скочиляс-Павлів О.В.)
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).