Проектування інформаційних управляючих систем екологічного моніторингу

Спеціальність: Комп'ютерний еколого-економічний моніторинг
Код дисципліни: 7.122.08.O.004
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: к.т.н., доцент Машевська М.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: • загальних: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Знання та розуміння предметної області та розуміння професії. - Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. - Здатність вчитися і бути сучасно навченим. - Здатність генерувати нові ідеї (креативність). - Здатність працювати в команді. - Навички міжособистісної взаємодії. - Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт фахових: - Оволодіння науковими поняттями, теоріями і методами, необхідними для розуміння принципів роботи та функціонального призначення комп’ютерних систем та мереж. - Здатність до застосування сучасних технологій та САПР проектування і моделювання комп’ютерних систем та мереж. - Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування технічних рішень. - Здатність аргументувати вибір методів розв’язання спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення. - Здатність застосувати сучасні методи і алгоритми штучного інтелекту для розв’язання практичних задач при побудові інформаційних технологій, практичні навички володіння сучасними програмними засобами. - Здатність застосовувати теоретичні знання принципів побудови і функціонування комп’ютерних систем та їх компонентів і практичні навички впровадження нових технологій для підвищення ефективності роботи обладнання, пристроїв та комплексів цифрових систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моделювання систем, Програмування
Короткий зміст навчальної програми: Методологія дослідження інформаційних управляючих систем екологічного моніторингу. Основні поняття та задачі курсу. Основи автоматизованого проектування інформаційних управляючих систем екологічного моніторингу. Принципи системного підходу до проектування. Структура процесу автоматизованого проектування. Ієрархічні рівні проектування. Стадії проектування. Типові проектні процедури. Елементи технічного завдання на проектування. Поняття задачі багатокритеріальної оптимізації. Класифікація методів розв’язання задач багатокритеріальної оптимізації. Методи згортки векторних критеріїв. Особливості методів згортки векторних критеріїв. Методи структурного синтезу інформаційних управляючих систем екологічного моніторингу. Класифікація методів синтезу. Єврістичні методи синтезу. Класифікація єврістичних методів синтезу.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (тематичний контроль, індивідуальний контроль) (40 балів) - підсумковий контроль (60 балів)
Рекомендована література: 1.Таха Х. Введение в исследование операций: В 2-х кн. Кн. 2. Пер. с англ. - М.: Мир, 1985. - 496 с. 2.Теслюк В.М. Моделі та інформаційні технології синтезу мікроелектромеханічних систем: Монографія. – Львів: Видавництво ПП ”Вежа і Ко”, 2008 – 192 с. 3.Подиновский В. В., Ногин В. Д. Парето-оптимальные решения многокритериальных задач. - М.: Наука, 1982. 4.Штойер Р. Многокритериальная оптимизация: теория, вычисления и приложения. - М.: Радио и связь, 1992. 5.Соболь И.М. Выбор оптимальных параметров в задачах со многими критериями. М.: Наука, 1981. 6.Кини Р. Л., Райфа Х. Принятие решений при многих критериях: предпочтения и замещения. - М.: Радио и связь, 1981. 7.Подиновский В.В., Ногин В.Д. Парето-оптимальные решения многокритериальных задач. М.: Наука, 1982.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проектування інформаційних управляючих систем екологічного моніторингу (курсова робота)

Спеціальність: Комп'ютерний еколого-економічний моніторинг
Код дисципліни: 7.122.08.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: к.т.н., доцент Машевська М.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Метою виконання курсової роботи є одержання фундаментальних науково-теоретичних знань, умінь та практичних навичок, спрямованих на засвоєння основних сучасних концепцій та підходів до проектування та розроблення інформаційних управляючих систем моніторингу навколишнього середовища. Основна увага приділяється питанням аналізу систем моніторингу обраної предметної області, формування інформаційної моделі об'єкта дослідження, проектування основних компонентів систем моніторингу, розробки алгоритмічного та програмного забезпечення, проведення тестування розробленого програмного комплексу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проектування інформаційних управляючих систем екологічного моніторингу
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота (КР) є індивідуальною письмовою роботою практично-дослідницького характеру, в якій узагальнюється сучасний стан питань при організації системи моніторингу навколишнього середовища та представляються результати проектування та розроблення власної системи моніторингу обраної предметної області. Необхідною компонентою КР є оволодіння основними методиками та принципами проектування інформаційних систем, використання основних методів моніторингу для оцінки стану окремих об'єктів довкілля, дослідження існуючих закономірностей та оцінювання впливу основних факторів на стан навколишнього середовища.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою написання та захисту курсової роботи. • Поточний контроль (40%): покрокове виконання та представлення на перевірку результатів проектуванням та розроблення програмного забезпечення. • Підсумковий контроль (60%): захист курсової роботи.
Рекомендована література: 1. Принципи проектування відкритих розподілених систем: навч. посіб // Райчев І.Е., Харченко О.Г., Замковий В. В. - К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2010; укр. мова 2. Ковальчук П.І. Моделювання і прогнозування стану навколишнього середовища: навч. посіб К.: Либідь, 2003; укр. мова 3. Моніторинг довкілля : підручник [2-е вид., перероб. і доп.] // Боголюбов В. М., Клименко М. О., Мокін В. Б. та ін. - Вінниця : ВНТУ, 2010; укр. мова 4. Моніторинг навколишнього середовища з використанням космічних знімків супутника NOAA // Пащенко Р.Е., Радчук В.В., Красовський Г.Я. та ін. - Київ: ФОП Пономаренко Є. В., 2013; укр. мова 5. Методи і моделі проектування на основі сучасних CASE-засобів: навч. посіб // Мінухін С. В., Беседовський О. М., Знахур С. В. - Харків: Вид. ХНЕУ, 2008; укр. мова
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).