Психологія управління
Спеціальність: Комп'ютерний еколого-економічний моніторинг
Код дисципліни: 7.122.08.E.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Ст. викладач Калінська О. П.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання начальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК10. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК11. Здатність працювати в команді.
ЗК12. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахових (спеціальних):
ФК11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків
ФК12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень.
Результати навчання: знати: особливості управління відгуком людини з врахуванням вербально-невербальних компонентів управлінських впливів; оптимальний розподіл професійних і соціальних ролей в групі (колективі); позитивні та негативні особливості неформальних стосунків між членами групи (колективу); соціально-психологічні якості керівників та підлеглих; основи етикету ділового спілкування; принципи управління людською діяльністю; основні закони та закономірності, що визначають людську поведінку в оптимальних та екстремальних умовах; психологічні прийоми маніпуляції і шляхи їх нейтралізації;методи переконання при індивідуальній та колективний діяльності.
уміти: визначати тип темпераменту індивіда, його рівень суб’єктивного контролю та особливості функції відгуку та функції корисності; параметри конфліктів; психологічні відмінності чоловіків та жінок; розробляти впливи на прийняття рішення для спонукання індивіду до реалізації потрібної поведінки; складати психолого-управлінську характеристику індивіда; аналізувати необхідні впливи, що коректують індивідуальну та колективну діяльність; використовувати стихійні соціально-психологічні явища та об’єктивні закони і закономірності для підвищення продуктивності праці; здійснювати вимірювання рівня параметрів індивідів (людських якостей) для потреб управління; враховувати емоційні стани об’єкта управління в усіх типах людської діяльності. вміти прогнозувати "підводні камені" при спілкуванні у виробничій сфері та у побутових умовах (і у родинному житті, включно); використовувати закономірності рекламної діяльності для підвищення результативності роботи організації; вміти вибирати адекватні засоби мінімізації конфліктів при колективній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: немає; кореквізит: Психологія ведення переговорів
Короткий зміст навчальної програми: Психологія управління, як наука. Відгук (реакція) людини з позицій психології управління. Основні закони управління поведінкою людини. Основні компоненти невербальної комунікації. Візуальні способи психодіагностики параметрів людини. Управлінські конфлікти та шляхи їх вирішення. Психолого-управлінські питання етики ділового спілкування. Психологічні механізми набуття, утримання та «реалізації» влади. Психологічні аспекти прийняття управлінських рішень. Управління поведінкою людини у стресових ситуація. Спілкування як взаємодія. Ділова міжособистісна комунікація. Управлінець ХХІ століття. Світовий досвід підготовки управлінських кадрів. Психолого-управлінські особливості реклами.
Опис: Навчальна дисципліна «Психологія управління» складається з розділів: Відгук (реакція) людини з позицій психології управління. Основні закони управління поведінкою людини. Основні компоненти невербальної комунікації. Візуальні способи психодіагностики параметрів людини. Управлінські конфлікти та шляхи їх вирішення. Психолого-управлінські питання етики ділового спілкування. Психологічні механізми набуття, утримання та «реалізації» влади. Психологічні аспекти прийняття управлінських рішень. Управління поведінкою людини у стресових ситуація. Спілкування як взаємодія. Ділова міжособистісна комунікація. Управлінець ХХІ століття. Світовий досвід підготовки управлінських кадрів. Психолого-управлінські особливості реклами.
Методи та критерії оцінювання: • семестровий контроль (100%),
• поточний контроль (40%),
• екзаменаційний контроль (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 1 до 40 балів
До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Тестування у ВНС з 8тем навчальної дисципліни, які слугують доступом до заліку;
Крім того здобувач може отримати бали за активність на заняттях (Усне, фронтальне опитування), доповіді на семінарських заняттях максимально 1-2 бали..
Окремо додатковими балами(від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей.
Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не виконав усі обов’язкові види робіт не допускається до заліку
На заліку здобувач може отримати максимум 60 балів. Залік складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - заліковий білет, розміщений у ВНС, який складається із завдань двох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою:
Рівень1 – тести 40 тестів*1 бал = 40 балів;
Рівень 2 – обгрунтована відповідь на теоретичні завдання (запитання) 2*10=20 балів.
Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 20 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кизименко Л.Д. Психологія управління Методичні матеріали для студентів заочної форми навчання Львів.- Вид. ДЦ МОіНУ. - 2004.
2. Шпалінський В. В., Помазан К. А. Психологія управління: Навчальний посібник для керівників навчальних закладів, практичних психологів, вчителів та вихователів. — Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2002. — (Серія «Управління школою»).
3. Конфліктологія: Навчальний посібник/ Л. М. Ємельяненко, В. М. Петюх, Л. В. Торгова, А. М. Гриненко; За ред.: В. М. Петюха та Л. В. Торгової. - К.: КНЕУ, 2003.
4. Крушельницька Л.В. Фізіологія і психологія праці. Навчальний посібник.- К.: КНБУ, 2000.
5. Орбан-Лембрик Л.Е. Психологія управління: Посібник. - К.: Академвидав, 2003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).