Практикум з науково-дослідної роботи у галузі теорії права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.049
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Жаровська І.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Практикум з науково-дослідної роботи у галузі теорії права» – вдосконалити знання аспірантів, щодо поняття права, яке нерозривно пов’язане з простором і часом, тобто з конкретним людським буттям. Курс передбачає освоєння таких професійних даних, які сприятимуть фазовому становленню майбутнього кандидата наук в оволодінні правом яке функціонує в глибинах життя, рухається в часі і змінюється разом з ним.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівнях. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1.Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем – юридичної науки і практики.ЗК2.Здатність кваліфікувати явища і події правової дійсності, а також розуміти характер процесів, що відбуваються у правовій системі держави.ЗК3.Здатність представляти та обговорювати наукові результати власного дослідження українською та іноземною мовою у відповідності до специфіки напряму дослідження, використовувати іншомовні джерела у професійній сфері.ЗК4.Здатність знаходити, відбирати, інтегрувати й систематизувати інформацію за певним напрямом і розробляти на її основі нові ідеї. ЗК5.Здатність застосовувати закони формальної логіки в процесі інтелектуальної діяльності. ЗК6. Здатність діяти відповідно до загального культурного світогляду, сформованого на основі морально-етичних норм та позитивних соціально-орієнтованих ціннісних переконань. Спеціальні (фахові) компетентності (ФК): ФК1. Професійне розуміння правових механізмів забезпечення і захисту прав і свобод людини, світоглядних і методологічних проблем праворозуміння в контексті глобалізації та євроінтеграції.ФК 2. Розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптації до європейського права; співвідношення й взаємодії національного та міжнародного права.ФК 5. Розуміння сутності теоретичних основ та практичних підходів, специфіки правових інститутів та їх впливу на сучасне громадянське суспільство.ФК 8. Здатність виробляти правові позиції для розв’язання правових проблем і практичних ситуацій.ФК 9. Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування.ФК 11. Здатність здійснювати розробку правових актів та тлумачення права, надавати рекомендації щодо їх удосконалення.
Результати навчання: Програмнірезультатинавчання (ПР): Знання (ЗН): ЗН 1. Показати фундаментальні знання, набуті у процесі навчання в межах обраної спеціалізації щодо теоретичних основ складових елементів права, їх правової природи, основ методології, функцій, принципів, структури, форм реалізації. ЗН 2. Відтворити глибокі знання в межах спеціалізації щодо еволюції думки про окремі елементи системи права з позначенням новацій і осучаснення.ЗН 3. Визначити правову проблематику практичної ситуації, критично осмислити наявні умови, окреслити наявні кола правовідносин.ЗН 4. Демонструвати знання професійних підходів, основ практичних прийомів правової роботи у межах обраної спеціалізації в праві. Уміння (УМ):УН 1. Збирати, обробляти та аналізуватизначнийобсягінформації про структурніелементисистеми права у межах обраноїспеціалізації. УН 2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації. Комунікація (КОМ):КОМ 2. Організовувати та вести професійнідискусії у сферіокремихгалузей права, їхскладовихелементів.КОМ 3. Брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування, поважатиопонентів і їхню точку зору.КОМ 4. Доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з актуальних питань права. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ 2. Демонструватиздатність до подальшихнауковихдосліджень з високимрівнемавтономності (формулювативласніавторськівисновки, пропозиції та рекомендації.АіВ 3. Здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані наукові результати дослідженняАіВ 4. Оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий професійний розвиток.АіВ 5. Приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером, відповідати за командну роботу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки, Загальнотеоретичні особливості досліджень у праві Супутні і наступні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Курс направлений на оволодіння студентами комплексу державотворчих та правотворчих концептуальних підходів, що вказують на тенденцію розвитку загальнотеоретичної юриспруденції. Практикум дає змогу праксіологічного втілення знань в реальність. Практикум з науково-дослідної роботи у галузі теорії права – це наука про плюралізм типів право розуміння та світову юридичну практику. Метою курсу є вдосконалити знання аспірантів, щодо поняття теорії права, яке нерозривно пов’язане з простором і часом, тобто з конкретним людським буттям. Курс передбачає освоєння таких професійних даних, які сприятимуть фазовому становленню майбутнього науковця в оволодінні правом, яке функціонує в глибинах життя, рухається в часі і змінюється разом з ним.
Опис: . Наука як сфера людської діяльності. 2. Психологія і технологія наукової творчості. 3. Методологія та методика наукової творчості. 4. Організація і проведення соціологічних досліджень. 5. Підготовка до написання наукової роботи. 6. Вимоги до змісту і структури наукової роботи. 7. Підготовка публікацій, тез, доповідей аспірантів.
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; виконання індивідуального науково-дослідного завдання; написання дослідного проекту. Оцінювання результатів навчання аспіранта здійснюється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті. Поточний контроль (ПК): практичні (семінарські) заняття – 40 балів; іспит – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Теорія та філософія права : практикум / Л.В. Ярмол, М.С. Кельман ; Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка".Львів : Галицька видавнича спілка, 2022 20 с. 2. Бариська Я. О. Загальна теорія права і держави : навчальний посібник / Я.Бариська, З. Погорєлова, Т. Попович ; Міністерство освіти і науки України, Державний вищий навчальний заклад "Ужгородський національний університет", Юридичний факультет.Ужгород : Видавництво Олександри Гаркуші, 2021.550 с 3. Жаровська І. М. Людина у правовій реальності: проблема правової ідентичності: монографія / І. М. Жаровська, О. В. Парута. Дрогобич: Посвіт, 2018. 142 c. 4. Гарасимів Т. З. Громадянське суспільство: правовий імператив сучасності: колективна монографія / Т. З. Гарасимів, В. З. Чорнописька, Т. Ю. Дашо. Львів: Растр-7, 2020. 244 c. 5. Гарасимів Т. З. Аксіологічні засади сучасної університетської освіти: правові підходи: колективна монографія / Т. З. Гарасимів, В. З. Чорнописька, Н. В. Кучеренко. Львів: Видавництво "Сполом", 2021. 192 c. 6. Жаровська І., Ортинська Н., Парута О., Ярмол Л. Правова соціалізація: моногр. Львів : Ліга-прес, 2015. 252 с. Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» з дисципліни «Практикум з науково-дослідницької роботи у галузі теорії права», (викон.: Жаровська І.М.). https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1005 Жаровська І.М. Практикум з науково-дослідної роботи у галузі теорії права: метод. рекомендації щодо підготовки семінарських занять для аспірантів спеціальності 081 «Право» / І.М. Жаровська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки», 2020. – 18 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).