Філософсько-юридична культура наукового тексту

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.045
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Токарська Антоніна Семенівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Філософсько-юридична культура наукового тексту» – вдосконалити знання аспірантів у галузі сучасної комунікації культури наукового дискурсу, володіння його технологіями. Вони (знання) базуються на основі одержаних освітніх навичок освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». «спеціаліст», «магістр». Курс передбачає освоєння таких професійних даних, які сприятимуть фазовому становленню майбутнього кандидата наук в оволодінні комунікативною культурою наукового тексту, вміннями для створення наукових дискурсів, текстів законодавчої і законотворчої діяльності юристів.
Завдання: Завдання вивчення навчальної дисципліни полягають у поглибленні теоретичних знань та формуванні практичних умінь щодо аналізу комунікативної культури наукового дискурсу юристів. загальних: - реалізувати вимоги держави щодо формування у юристів високої професійної культури; - на основі здобутих теоретичних знань висловлювати свої думки, почуття, погляди на різні поставленні проблеми під час вивчення курсу; - полемізувати та здійснювати пошукову роботу при вирішенні тих чи інших питань дисципліни; фахових: - формувати власну точку зору і внутрішнє переконання професійного світобачення юриста; - впроваджувати на принципі правового критицизму зміст законів та інших нормативно правових документів у практику; - виділяти в правових та не правових явищах внутрішній і зовнішній імператив службового обов’язку.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ? вивчення якості наукового тексту; правова кваліфікація; перевірка юридичного рішення; перевірка рішення; ? здійснення контролю викладу у тексті законності діяльності громадян, юридичних осіб, об’єднань громадян та організацій; ? сприяння захисту прав і свобод в інтерпретації наукового тексту щодо законних інтересів фізичних та юридичних осіб; ? реалізація наукового плану у професійній діяльності; ? виконання професійних обов’язків законодавця і законотворця відповідно до принципів незалежності, верховенства права, законності, конфіденційності тощо; розроблення та формування пропозицій щодо удосконалення забезпеченні діяльності юридичних, фізичних осіб, об’єднань громадян тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Теорія і практика правознавства, Філософія права, Фахові правничі дисципліни. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Світоглядні та методологічні проблеми праворозуміння, Енциклопедія філософії права, Проблеми філософсько-правових наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Філософсько-юридична культура наукового тексту – це філософсько-правова наука про вдосконалення комунікативних навичок культури творення наукового дискурсу та володіння його технологіями. Філософсько-юридична культура наукового тексту, полем діяльності якої є юриспруденція, із філософсько-правової точки зору претендує на освоєння таких професійних даних, які сприятимуть оволодінню комунікативної культури наукового тексту, умінням творити науковий дискурс, тексти правотворчої і законодавчої діяльності юристів. Філософсько-юридична культура наукового тексту як сфера знань передбачає розвиток лінгвоюридичних якостей юриста, логічність його професійних дій, етику мислення і поведінки тощо.
Опис: Вступ до курсу, предмет і об’єкт, філософсько-правова природа, культура наукового тексту. Комунікативна природа права і наукових досліджень. Правова комунікація як науковий дискурс. оняття і суть комунікативної культури правника-дослідника. Методологічні основи вивчення курсу. Поняття методу дослідження. Визначальні засади дослідження правової комунікації. Методологія вивчення правової комунікації через науковий дискурс. Словесні технології у науковій комунікації та їхня узгодженість із засадами верховенства права. Ефективність правової культури комунікації та формування філософсько-правової комунікативної компетенції юриста-дослідника. Лінгвоюридична культура наукового тексту. Мова – як основний засіб правової комунікації. Теорія аргументації (основні філософсько-правові аспекти). Сутність і рівні норм комунікації. Лексичне унормування наукового дискурсу. Морфологічна складова в аналізі правової культури комунікації. Мовне внормування комунікації на рівні морфології. Типові порушення морфологічних норм. Унормування проблемної комунікації, яка є двозначною через порушення норм вживання морфологічних елементів. Синтаксичний рівень аналізу у юридичному науковому тексті. Логічність у науковому тексті.
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; виконання індивідуального науково-дослідного завдання; підсумкова контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті. Поточний контроль (ПК): практичні (семінарські) заняття – 40 балів; екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 50 балів, екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Токарська А. С. Методичні вказівки щодо семінарських занять з навчальної дисципліни «Філософсько-юридична культура наукового тексту» для третього освітньо-наукового рівня за спеціальністю 081 «Право». Львів: ЛьвДУВС, 2020. 20 с. 2. Лук’янець В. С., Кравченко О. М., Озадовська Л. В. Сучасний науковий дискурс: оновлення методологічної культури: монографія. К., 2000. 304 с. 3. Самардак М. М. Філософія науки: напрями, теми, концепції: навч. посібник. К.: Вид. ПАРАПАН, 2011. 204 с. 4. Токарська А. С. Комунікативна стратегія законодавчої і законотворчої діяльності: навч. посібник. Львів, 2016. 364 с. 5. Білей П. В., Довга Н. Д., Ханик Я. М. Методологія наукових досліджень технологічних процесів: навч. посібник. Львів: НУ «Львівська політехніка», 2003. 176 с. 6. Білоусова Т. П., Мареітантов Ю. О. Основи наукових досліджень: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Кам’янець-Подільський, 2004. 120 с. 7. Основи методології та організації наукових досліджень: навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів / за ред. А. Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010. 352 с. 8. Пилипчук М. І., Григор’єв А. С., Шостак В. В. Основи наукових досліджень: підручник. К.: Знання, 2007. 270 с. 9. Теорія і практика наукових досліджень / Н. О. Урсу (авт.-упоряд.). Кам’янець-Подільський, 2004. 33 с. 10. Шейко В. М., Кушніренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. К.: Знання, 2006. 307 с. 11. Кельман М. С. Методологічні проблеми теорії держави і права: курс лекцій. Львів: ЛьвДУВС, 2010. 124 с. 12. Керимов Д. А. Методология права. Предмет. Функции, проблемы философии права. М.: Аванта+, 2000. 560 с. 13. Гончар К. М. Модель комунікації у філософії культури Р. Якобсона (лінгво-філософський аспект дослідження): автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. філос. наук: спец. 09.00.04 «Філософська антропологія та філософія культури». К., 2003. 16 с. 14. Даниляк Р. П. Концептуальні підходи до пізнавальної та комунікативної взаємодії я та іншого: методологічний аналіз: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. філос. наук: спец. 09.00.02 «Діалектика і методологія пізнання». Одеса, 2007. 16 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).