Проблеми інформаційного права

Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Бліхар Марія Миронівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни полягає у тому, щоб визначити роль інформації у розвитку суспільства та місце інформаційних прав і свобод людини у системі прав особи. Виробити у студентів стійку систему знань та вмінь необхідних в практичній діяльності по виконанню необхідних завдань у сфері обігу інформації, сформувати в студентів вміння забезпечувати правову складову інформаційної безпеки під час їхньої практичної діяльності.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностеи?: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіння методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівнях. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем – юридичної науки і практики. Спеціальні (фахові) компетентності (ФК): ФК1. Професійне розуміння правових механізмів забезпечення і захисту прав і свобод людини, світоглядних і методологічних проблем праворозуміння в контексті глобалізації та євроінтеграції. ФК2. Розуміння проблем формування національної правової системи України та її адаптація до європейського права; співвідношення й взаємодія національного та міжнародного права. ФК5. Розуміння сутності теоретичних основ та практичних підходів, специфіки правових інститутів та їх впливу на сучасне громадянське суспільство. ФК6. Поглиблені знання про практичні аспекти правової роботи, окремих складових елементів системи права у національній та зарубіжній юридичній практиці. ФК7. Поглибленні знання в межах спеціалізації про онтологічну сутність та еволюцію думки про окремі елементи системи права. ФК8. Здатність виробляти правові позиції для розв’язання правових проблем і практичних ситуацій. ФК9. Здатність приймати участь у різноманітних практичних правових заходах, у тому числі міжнародного рівня, у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньо-наукової програми (освітньо-наукових програм): ЗН3. Визначити правову проблематику практичної ситуації, критично осмислити наявні умови, окреслити наявні кола правовідносин. ЗН5. Описати знання про структурні елементи окремих складових права на міжнародному, державному, місцевому, локальному рівнях. УН1. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраної спеціалізації. УН2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації. КОМ1. Взаємодіяти з фахівцями інших галузей права при розробці та реалізації необхідних актів застосування права, правових, процесуальних документів. КОМ2. Організовувати та вести професійні дискусії у сфері окремих галузей права, їх складових елементів. КОМ3. Брати участь у фахових дискусіях із проблем окремих галузей права, законотворчості, правозастосування, поважати опонентів і їхню точку зору. АіБ4. Оцінювати результати власної професійної роботи й відповідати за особистий професійний розвиток. АіБ5. Приймати самостійно рішення на основі набутих фундаментальних знань у різних правових ситуаціях, формувати юридичні висновки, правову позицію, бути лідером, відповідати за командну роботу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика). Наступні навчальні дисципліни: 1. Електронне урядування в публічному управлінні; 2. Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Правове забезпечення інформаційної безпеки» продиктоване необхідністю освоєння теоретичних, методологічних, нормативно-правових засад організації та функціонування органів публічної влади щодо забезпечення інформаційної безпеки, здійснення аналізу існуючої системи інформаційної безпеки держави, орієнтованої на захисті національної безпеки, основних прав і свобод громадян України, гарантування рівноправної участі всіх суб'єктів інформаційної взаємодії в системі глобальної безпеки, пріоритетний правовий захист національних цінностей, цілей та інтересів в інформаційній сфері, подолання загроз в інформаційній сфері. Програма «Правове забезпечення інформаційної безпеки» побудована з метою найбільш повного оволодіння студентами необхідним навчальним матеріалом. Під час вивчення дисципліни студенти освоюють теоретичні основи та методологічні основи діяльності правоохоронних органів, вивчають їх правовий статус, форми та методи діяльності правоохоронних органів, знайомляться з практикою міжнародно-правової діяльності правоохоронних органів у протидії кіберзлочинності у сфері інформаційної безпеки держави.
Опис: Тема 1. Актуальні питання інформаційного права. Тема 2. Проблеми інформаційних правовідносин, їх структура та особливості. Тема 3. Правові основи державної інформаційної політики. Тема 4. Проблеми правове регулювання інформаційної діяльності засобів масової інформації. Тема 5. Правові режими доступу до інформації. Тема 6. Проблеми правового регулювання інформаційної діяльності в мережі Інтернет. Тема 7. Проблеми юридичної відповідальність в інформаційній сфері.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях, • робота в групі на семінарських заняттях, участь в дискусії • виступ на семінарських заняттях із індивідуальним науково-дослідним завданням (презентація, реферат, доповідь).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів; - виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів. Разом за ПК – 40 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів; - усна компонента -10 балів. Разом за ЕК – 60 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Про основні засади забезпечення кібербезпеки України: Закон України від 05 жовтня 2017 року. URL:: http://zakon3.rada .gov. ua/laws/show/2163-19. 2. Нашинець-Наумова А.Ю. Інформаційна безпека суб’єктів господарювання: проблеми теорії та практики правозастосування. Київ. Видавничий дім «Гельветика». 2020. 358 с. 3. Ткачук Т.Ю. Забезпечення інформаційної безпеки України в умовах євроінтеграції: правовий вимір: Монографія / Т.Ю. Ткачук. Київ. 2019. 376 с. 4. Кополовець Р. Інформаційно-психологічне протиборство. Київ, ПАТ «ВІПОЛ». 2018.URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33884. 5. Жаровський Р.О. Захист інформації у комп’ютерних системах. Тернопіль. 2019. 268 с. 6. Chystokletov Leontii Grugorovych, Tkachuk Taras Yuriiovych, Komisarov Oleksandr Genadiiovych, Nazar Yuriі Stepanovych, Pavliutin Yurii Mukolaiovych. Information society as a phenomenon of modern times. European Journal of Molecular & Clinical Medicine. Volume 07, Issue 07, 2020. P. 1-10. 7. Захаренко К.К. Міжнародний досвід інформаційної безпеки. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN = UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/cuc_2019_1_11.pdf. 8. Золотар О.О. Інформаційна безпека людини:теорія і практика : монографія. Київ : ТОВ «Видавничий дім «АртЕк», 2018. С. 145. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи. 3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «Проблеми інформаційного права» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9414 Інформаційні ресурси: 1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/ 3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/ 4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/ 5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/ 6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).