Маркетинг та товарознавство в біотехнології

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 6.162.01.E.055
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: д.е.н., к.х.н., с.н.с., професор Василюк Софія Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів із: — основними напрями маркетингової діяльності, зокрема дослідження товарних ринків, формування маркетингової стратегії; — основною термінологією, яка використовується у товарознавстві, історією виникнення, розвитку та зв’язок з іншими науковими дисциплінами товарознавства, поняттями про споживчі властивості товару та їхню класифікацію, класифікацію властивостей та показників асортименту товару, стратегії управління асортиментом товару, а також ознайомлення з товарознавчою класифікацією товарів. — з ефективними шляхами просування товару на ринку від виробника до кінцевого споживача для отримання стійкого рівня прибутку з урахуванням якості товарів, їхніх споживчих властивостей, місткості ринку та наявності конкурентів.
Завдання: Здатність застосовувати комерційний та економічний контексти для проектування біотехнологічних і фармацевтичних виробництв, та здійснювати менеджмент і маркетинг продукції біотехнологічного виробництва
Результати навчання: Вміти оцінювати тенденції виробництва та ринку збуту біопродукції і здійснювати менеджмент та маркетинг біопродукції та економічний аналіз біотехнологічних виробництв. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити — Нормативне забезпечнння біотехнологічних виробництв Загальна біотехнологія Кореквізити — Економіка та організація біотехнологічних виробництв (підприємництво та менеджмент)
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає короткий системний виклад фундаментальних прийомів маркетингу, які здійснюються шляхом дослідження ринку, аналізу можливостей підприємства, розроблення стратегії та тактики маркетингової діяльності, а також ознайомлення із законами України та іншими нормативними документами, які регламентують маркетингову діяльність. Інформація лекційного курсу обґрунтовує необхідність застосування маркетингових, конструкторських та технологічних прийомів для створення конкурентоспроможного продукту та розкриває базові знання із товарознавства товарів для визначення їхньої споживчої вартості та фактори, що забезпечують споживчі властивості товарів. Матеріал курсу складається із двох змістовних модулів, які розкривають базові поняття маркетингу та товарознавства із врахуванням 6 специфіки ринку продуктів біотехнологічного виробництва, зокрема ринку лікарських засобів та товарів медичного призначення.
Опис: Маркетинг. Основні поняття, функції та суб'єкти маркетингу. Цілі маркетингової діяльності. Сутність та розвиток маркетингової концепції. Модель маркетингової діяльності. Маркетингова інформаційна система. Комплексне дослідження ринку. Маркетингова товарна політика. Маркетингова цінова політика. Маркетингова збутова політика. Маркетингова політика комунікацій.Управління маркетинговою діяльністю. Історія виникнення і розвитку товарознавства. Асортимент. Основні поняття та класифікація, властивості і показники асортименту товару. Управління асортиментом. Товарознавча класифікація товарів. Кодування товарів. Штрихове кодування товарів. Види і засоби інформації про товар.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: виконання і захисту контрольної роботи, виконання індивідуальної роботи відповідно до переліку рекомендованих тем та експрес-опитування на практичних заняттях. Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальне завдання (усна доповідь з презентацією) відповідно до переліку рекомендованих тем - 15 Контрольна робота- 20 Письмово-усний експрес контроль - 65
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації до практичних занять та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Товарознавство» (для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти всіх форм навчання спеціальності 241 – Готельно-ресторанна справа) / Харків. нац. ун-т. міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова ; уклад. І. В. Сегеда. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2023. – 62 с. 2. Маркетинг: теоретичні основи маркетингу : навчально-методичний комплекс [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 075 «Маркетинг» / Зозульов О.В., Царьова Т.О.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 100 с. 3. Титаренко Л.Д. Теоритичні основи товарознавства: Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2003. - 227 с. 4. Власова А.В. Основи товарознавства непродовольчих товарів: Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2006. - 208 с. 5. Грисадов В.І., Оридорога Л.М., Винник О.В. Фармацевтичне і медичне товарознавство: Посіб. для студ. вищ. навч закл. - Х.: Вид-во НФАУ; Золоті сторінки, 2002. - 160 с. 6. Оснач О.Ф. Товарознавство: Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2004. - 219 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).