Технологія мікробної біомаси

Спеціальність: Технології продуктів бродіння і виноробства
Код дисципліни: 7.181.01.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доц. Березовська Наталія Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів здатностей: - забезпечити реалізацію технологічного процесу на основі технологічного регламенту, організувати ефективну систему контролю якості сировини, напівфабрикатів та готової продукції; - застосування знань з метаболізму клітин при розробці технологічних параметрів ведення процесу; - до розроблення технологічних схем виробництва продуктів мікробного синтезу та аналізу умов культивування; - до розв’язання складних задач та практичних проблем, пов’язаних з удосконаленням технології виробництва продуктів мікробного синтезу; - здатність працювати з біологічними агентами, що використовуються у біотехнологічних процесах; - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Завдання: - Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій. -Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. -Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. -Здатність генерувати нові ідеї (креативність). -Здатність досліджувати та виводити на ринок напої з покращеними та/або оздоровчо-лікувальними властивостями. -Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності -Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. -Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів. -Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Результати навчання: -Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях. - Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. -Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки - Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. - Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій. - Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки. - Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку бродильних виробництв і виноробства, з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних і виробничих інтересів. - Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у технологіях продуктів бродіння і виноробства. -Застосовувати знання мікробіологічних принципів для розроблення сучасних технологій продуктів бродіння і виноробства. - Застосовувати набуті знання і розуміння для формулювання та вирішення задач і проблем розвитку технологій хлібопекарських дріжджів, мікробної біомаси та функціональних напоїв
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів кореквізити: • Технологія хлібопекарських дріжджів • Технологія пива та безалкогольних напоїв • Технологія вина
Короткий зміст навчальної програми: Предметом навчальної дисципліни є технології отримання найважливіших продуктів біотехнології, що одержуються за допомогою мікроорганізмів. При вивченні дисципліни розглядаються технології, які застосовуються у різноманітних галузях промисловості та медицині. Дисципліна висвітлює основні розділи сучасної промислової мікробіології та дає уявлення про основні досягнення в галузі фундаментальних досліджень, на яких базуються різні мікробіологічні виробництва
Опис: Основні поняття біомаси та шляхи її використання. Мікробіологічний синтез. Найбільш важливі продукти мікробіологічного синтезу. Сировина для виробництва мікробної білкової біомаси. Типи культивування мікроорганізмів та їх особливості. Особливості технології одержання мікробної біомаси хлібопекарських дріжджів. Інноваційні технології отримання високопродуктивних штамів дріжджів на основі біотехнологічних методів. Біологічна цінність дріжджового білку. Технологія одержання бактеріальних концентратів. Сухі препарати. Рідкі пробіотики. Технологічний цикл одержання бактеріальних препаратів. Цикл одержання баккоконцентратів. Особливості технології виробництва сухих заквасок.
Методи та критерії оцінювання: •Виконання та захист лабораторних робіт, усне та письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%) • підсумковий контроль (іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Підгорський В.С. Інтенсифікація технологій мікробного синтезу / В.С. Підгорський, Г.О. Іутинська, Т.П. Пирог // К.: «Наукова думка», 2010. — 328 c. 2.Біотехнологія: Підручник / В.Г. Герасименко, М.О. Герасименко, М.І. Цвіліховський та ін.; Під заг. ред. В.Г. Герасименка. – К.: Фірма «Інкос», 2006. – 647 с. 3. Загальна (промислова) біотехнологія: навчальний посібник/ М.Д. Мельничук, О.Л.Кляченко, В.В.Бородай, Ю.В.Коломієць. – Київ: ФОП Корзун Д.Ю., 2014. - 252 с. 4. Краснопольский Ю.М., Борщевская М.И. Биотехнология иммунобиологических препаратов. Харьков: Из-во «Фармитєк», 2008. 312 с. 5. Мікробіологія : підручник / М.Г. Сергійчук, В.К. Позур, Т.М. Фурзікова та ін. – К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2008. – 541 с. 6. Технологія спирту. В.О.Маринченко, В.А.Домарецький, П.Л.Шиян, В.М.Швець, П.С.Циганков, І.Д.Жолнер. /Під ред. проф. В.О.Маринченка. Вінниця: "Поділля-2000", 2003. 496 с. 7. Яворська Г.В. Промислова мікробіологія: навчальний посібник: для студ. вищих навчальних закладів / Г.В.Яворська, С.П.Гудзь, С.О.Гнатуш // – Львів: Видавничий дім ЛНУ імені Івана Франка, 2009. – 256с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).