Інноваційні технології біфідовмісних кисломолочних напоїв

Спеціальність: Технології продуктів бродіння і виноробства
Код дисципліни: 7.181.01.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: проф. Шевчук Л.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни полягає у забезпеченні студентам здобуття базових знань, розумінь та компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за освітньою програмою «Технології продуктів бродіння і виноробства», ознайомлення студентів із методологією наукових досліджень, формування вміння застосовувати її у практичній діяльності, організовувати дослідницьку діяльність.
Завдання: загальні компетентності: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності: 1. Здатність обирати та обґрунтовувати технології продуктів з біфідокомплексами. 2. Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності. 3.Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. 4.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів. 5.Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Результати навчання: РН1: РН3 Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань. РН2: РН4 Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. РН3: РН6 Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки РН4: РН7 Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. РН5: РН9 Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій. РН6: РН10 Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки. РН7: РН12 Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку бродильних виробництв і виноробства, з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних і виробничих інтересів. РН8: РН14 Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у технологіях продуктів бродіння і виноробства. РН9: РН15 Застосовувати знання мікробіологічних принципів для розроблення сучасних технологій продуктів бродіння і виноробства. РН10: РН16 Застосовувати набуті знання і розуміння для формулювання та вирішення задач і проблем розвитку технологій хлібопекарських дріжджів, мікробної біомаси та функціональних напоїв. РН11: К1 Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності. РН12: К2 Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. РН13: АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів. РН14: АіВ2 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Методологія та організація наукових досліджень • Технологія пива та безалкогольних напоїв
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інноваційні технології біфідовмісних кисломолочних напоїв» ознайомлює студентів із теоретичними засадами технології біфідовмісних кисломолочних напоїв, ферментовані молочні продукти, біфідобактерії в ферментованих молочних продуктах, синбіотики (пробіотики та пребіотики) в продуктах функціонального харчування, вибір сировини на молочно-зерновій основі з використанням для біотехнологічного оброблення сировини монокультур/змішаних культур біфідобактерій; наведено принципову технологічну схему виробництва біфідовмісних комбінованих кисломолочних напоїв функціонального призначення.
Опис: Сучасні та вдосконалені конкурентоспроможні харчові технології, нові види сировини, основи технологій нових біфідовмісних кисломолочних напоїв на молочно-зерновій основі з використанням для біотехнологічного оброблення сировини монокультур/змішаних культур біфідобактерій; принципові технологічні схеми виробництва біфідовмісних комбінованих кисломолочних напоїв функціонального призначення; сучасні способи інтенсифікації виробництв, способи і методи підвищення якості та цінності продуктів, збільшення тривалості їх зберігання. Наукові, технологічні та технічні основи пошуку, підготовки та реалізації інновацій біфідовмісних кисломолочних напоїв та шляхи підвищення ефективності виробництва.
Методи та критерії оцінювання: При вивченні навчальної дисципліни «Інноваційні технології біфідовмісних кисломолочних напоїв» передбачено поточний контроль (ПК) результатів навчання студентів у вигляді контрольної роботи та екзаменаційний контроль (ЕК).
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, письмово-усний контроль (30%) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інноваційні технології продуктів бродіння і виноробства: підручник / С. В. Іванов, В. А. Домарецький, В. Л. Прибильський [та ін.]. – К.: НУХТ, 2012. – 487 с. 2. Дідух Н.А. Заквашувальні композиції для виробництва молочних продуктів функціонального призначення : монографія / Н.А. Дідух, О.П. Чагаровський, Т.А. Лисогор. – Одеса: Видавництво «Поліграф», 2008. – 236 с. 3.Шиян, П. Л. Інноваційні технології спиртової промисловості. Теорія і практика: монографія / П. Л. Шиян, В. В. Сосницький, С. Т. Олійнічук. – К.: «Асканія», 2009. – 424 с. 4. Бичківський Р. Управління якістю: Навч.посібник. – Л.: ДУ «Львівська політехніка», 2000. – 329 с. 5. Innovations in Technologies for Fermented Food and Beverage Industries / Panda, Sandeep Kumar, Halady, Prathap Kumar Shetty. – 2018.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).