Алгоритми та програмування, частина1

Спеціальність: Прикладна математика та інформатика
Код дисципліни: 6.113.00.O.003
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Прикладна математика
Лектор: к.т.н., доц. Рижа І. А.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу – оволодіти засобами програмування та відповідним сервісним забезпеченням для успішної програмної реалізації ефективних алгоритмів С та С++.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: • загальних: ЗК3; ЗК5; ЗК12 відповідно до ОПП; • фахових: ФК1; ФК2 відповідно до ОПП. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ЗН2; УМ1; УМ5 відповідно до ОПП.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: • оволодіти сучасними технологіями побудови алгоритмів методом покрокового уточнення з оцінкою їх складності; • ефективно реалізовувати алгоритми на мовах С та С++ з використанням принципів структурного та елементів об'єктно-орієнтованого програмування за допомогою стандартних функцій та бібліотек, динамічних об'єктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Математичний аналіз, частина 1, Алгебра і геометрія
Короткий зміст навчальної програми: Курс має своєю метою ознайомлення студентів із сучасним станом розвитку алгоритмічних мов та методами побудови програм і розробки програмного забезпечення для аналізу науково-технічних та математичних проблем.
Опис: 1. Задання алгоритму 2. Історія розвитку ЕОМ 3. Основи мови С 4. Функції 5. Агреговані типи даних 6. Препроцесор та його директиви. Побудова макророзширень 7. Файловий ввід-вивід даних 8. Лінійні списки 9. Основи обчислювальної складності алгоритмів
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування під час здачі лабораторних робіт на лабораторних заняттях, виконання студентами двох контрольних робіт та семестрового екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%): усне опитування, виконання лабораторних робіт та їх захист, контрольні роботи. Підсумковий контроль (55%): екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Prata S. C Primer Plus 6th Edition. Addison-Wesley, 2013. 1067 p. 2. Prata S. C++ Primer Plus, 6th Edition. Addison-Wesley, 2011. 1420 p. 3. Д. Кнут. Искуство программирования. Т.1-3. К.: Вильямс, 2003. 824 с. 4. Кормен Т.Г. Вступ до алгоритмів: Переклад з англійської третього видання / Т.Г. Кормен, Ч.Е. Лейзерсон, Р.Л. Рівест, К. Стайн. К.: К.І.С., 2019. 1288 с. 5. Б. Керниган, Д. Ритчи. Язык программирования Си. Издание 3-е, исправленное М.: 1994. 468с. 6. Дж. Макконел. Анализ алгоритмов. М., Техносфера, 2002. 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).