Алгебра і геометрія

Спеціальність: Прикладна математика та інформатика
Код дисципліни: 6.113.00.O.003
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Прикладна математика
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Возна Світлана Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - оволодіння основними поняттями теорії матриць та визначників, теорії многочленів, аналітичної геометрії, лінійної алгебри, уміння використовувати набуті знання до розв’язування прикладних задач.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: • загальні компетентності: 1. ЗК2 – базові знання математичних та природничих наук в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; 2. ЗК5 – здатність до застосувань знань на практиці; • фахові компетентності: 1. ФК1 – базові знання наукових понять, теорій та методів, необхідних для розуміння принципів побудови, аналітичного та числового (обчислювальний експеримент) дослідження математичних моделей.
Результати навчання: знати: основні факти теорії матриць, методи розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь, основні поняття векторної алгебри, аналітичної геометрії, поняття комплексних чисел та теорії многочленів; уміти: розв’язувати основні задачі кожного з розділів; мати уявлення: про застосування базових понять лінійної алгебри та аналітичної геометрії в розмаїтих галузях знань, а також у дисциплінах підготовки їх про¬фесійного спрямування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: елементарна математика; кореквізити: математичний аналіз, диференціальні рівняння, чисельні методи, функціональний аналіз та методи оптимізації.
Короткий зміст навчальної програми: Теорія матриць та визначників, методи розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь, основи векторної алгебри та аналітичної геометрії (пряма на площині, пряма та площина у просторі, криві та поверхні другого порядку), комплексні числа та дії над ними, теорія многочленів.
Опис: Навчальна дисципліна «Алгебра і геометрія» є складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців за першим рівнем вищої освіти «бакалавр» галузі знань 11 – «Математика та статистика» зі спеціальності 113 – «Прикладна математика» за освітньою програмою «Прикладна математика та інформатика». Дана дисципліна є обов’язковою. Викладається в першому семестрі 1-го курсу в обсязі – 210 год. (7 кредитів ECTS) зокрема: лекції – 60 год., практичні заняття – 45 год., самостійна робота – 105 год. Лекційні заняття: Розділ 1. «Матриці та визначники. Крамерові системи рівнянь»(16 год.). Розділ 2. «Векторна алгебра»(8 год.). Розділ 3. «Прямі та площини»(10 год.). Розділ 4. «Криві та поверхні другого порядку»(8 год.). Розділ 5. «Многочлени»(18 год.) Практичні заняття (45 год.)
Методи та критерії оцінювання: практичні заняття, усне опитування, дві контрольні роботи (40%); підсумковий контроль (60%): іспит у письмовій формі.
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі вивчення курсу передбачається проведення контрольних опитувань та оцінювання знань при проведенні практичних занять, перевірка правильності виконання домашніх завдань виконання студентами двох контрольних робіт та екзаменаційної роботи. Контрольні та екзаменаційні роботи передбачають виконання тестових та практичних завдань. Зразки усіх передбачених робіт подано на ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Беклемышев Д.В. Курс аналитической геометрии и линейной алгебры. - [Текст]: учеб. / Д.В. Беклемышев М.: “Наука”. - 1971. — 328 с. — ISBN 978-5-9221-0691-7 2. Курош А.Г. Курс высшей алгебры. [Текст]: учеб. / А.Г. Курош- М.: “Наука”. - 1963. — 431 с. — ISBN 978-5-8114-0521-3 3. Мальцев А.И. Основы линейной алгебры. [Текст]: учеб. / А.И Мальцев. - М.: “Наука”. - 1970. . — 801 с. — ISBN 978-5-468-00138-7 4. Гельфанд И.М. Лекции по линейной алгебре. [Текст]: учеб. / И.М. Гельфанд - М.: “Наука”. - 1966. — 260 с. — ISBN 978-5-9221-1331-1 5. Клетеник Д.В. Сборник задач по аналитической геометрии. [Текст]: учеб. / Д.В. Клетеник - М.: “Наука”. - 1972. — 200 с. — ISBN 5-93913-037-2 6. Проскуряков И.В. Сборник задач по линейной алгебре. [Текст]: учеб. / И.В. Проскуряков - М.: “Наука”. - 1974. — 480 с. — ISBN 978-5-8114-0707-1 7. Завало С.Т. і ін. Алгебра і теорія чисел. Практикум. Частини 1, 2. [Текст]: посібн. / С.Т. Завало - К.: “Вища школа”. - 1976. — 420 с. — ISBN 978-966-660-551-4
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).