Макро- та мікроекономіка

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.O.017
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: професор Шкварчук Людмила Олександрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів теоретичних і практичних знань з основ формування, функціонування та розвитку макроекономіки, а також щодо споживчого вибору та теорії фірм.
Завдання: Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями; Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; Здатність генерувати нові ідеї (креативність); Здатність бути критичним і самокритичним; Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв’язання прикладних задач, моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень в галузі фінансів; Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем, обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу, керування фінансовими системами в умовах невизначеності
Результати навчання: Володіти основними положеннями та методами математичного, комплексного та функціонального аналізу, лінійної алгебри та теорії чисел, аналітичної геометрії, теорії диференційних рівнянь, зокрема рівнянь у частині похідних, теорії ймовірностей, математичної статистики та випадкових процесів, чисельними методами та сучасними інформаційними технологіями збору, обробки та зберігання інформації. Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінанси, Фінансова економіка
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у здобувачів системи знань про економіку, елементи споживчого вибору, теорію фірми, прийняття рішень економічними суб’єктами, інструменти макроекономічної політики.
Опис: Поведінка споживача. Індивідуальний та ринковий попит. Теорія фірми. Теорія пропозиції. Конкурентні фірма та галузь. Неповна конкуренція: монополія, монополістична конкуренція та олігополія. Ринки ресурсів. Загальна рівновага і ефективність. Неспроможність ринку. Зовнішні ефекти та суспільні блага. Основні макроекономічні показники. Цикли ділової активності, безробіття, інфляція. Кейнсіанська модель сукупного попиту і пропозиції. Бюджетно-податкова політика. Грошово-кредитна політика. Теорія міжнародної торгівлі. Платіжний баланс. Моделі економічного зростання.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи здобувача: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, розв’язування задач, імітаційні та ділові ігри, дебати. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання складання екзамену (письмової та усної компонент). Письмова компонента: завдання 1-го та 2-го рівня – тести; завдання 3-го рівня –задачі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточне оцінювання - 40 балів Оцінювання знань під час практичних завдань здійснюється за такою методикою: - усне експрес-опитування – 2 бали; - тестування знань студентів з теоретичного матеріалу у ВНС – 0,2 бали з кожної теми; - виконання імітаційних та ділових ігор – 5 балів; - розв’язування задачі – 0,5 балів за кожну задачу; - участь в обговоренні проблемного питання, у формі дебатів – 2 бали. Підсумковий контроль (екзамен) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аналітична економіка: макроекономіка і мікроекономіка : підручник : у 2 кн. / Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка, Екон. ф-т. - Львів : Апріорі, 2021. 2. Будаговська С., Кілієвич О., Луніна І. та ін. Мікроекономіка і макроекономіка / за заг. ред. С. Будаговської. – К. Основи, 1998. 3. Microeconomics / Robert S. Pindyck, Daniel L. Rubinfeld. – 8th ed. p. cm. – (The Pearson series in economics) 4. Macroeconomics / Rudiger Dornbusch, Stanley Fischer, Richard Startz, - 12th ed.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).