Антикризове управління

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.052
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доцент Лащик Ірина Ігорівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами концептуальних знань теорії та аналітичних, комунікативних, організаторських навичок санаційного фінансового управління на підприємстві, в банках і страхових компаніях, зокрема, антикризового управління, контролінгу та його ролі у фінансовій санації підприємств, джерел фінансування санації різних суб’єктів господарювання, економіко-математичного моделювання банкрутства підприємств, комерційного банку, страхових компаній тощо, а також з урахуванням інноваційних підходів сформувати належні практичні навички використання методів й інструментів антикризового фінансового управління та проведення наукових досліджень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти інтегральної компетентності: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання у сфері фінансів, банківської справи та страхування, у т.ч. інноваційного характеру, що передбачає застосування теорій та методів управління фінансами, проведення досліджень та характеризується невизначеністю умов і вимог до професійної та дослідницької діяльності. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи та страхування. Здатність виконувати функції фінансового аналізування, фінансової оцінки, фінансового планування та управління фінансовими ризиками з урахуванням змін в економічному середовищі. Здатність застосовувати механізми антикризового фінансового управління корпораціями.
Результати навчання: Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів, банківської справи та страхування. Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи і страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законодавчих та етичних аспектів. Обґрунтовувати актуальність досліджень, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень. Використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні фінансовими та нефінансовими установами (фінансового контролінгу,бюджетування, податкового моніторингу, санації, оптимізації бізнес процесів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Фінанси. кореквізити: Фінансовий менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні аспекти кризових явищ. Сутність та необхідність антикризового управління. Суб'єкти та об'єкти антикризового управління. Функції, принципи та інструментарій антикризового управління. Теоретико-методологічні аспекти діагностики кризового стану та необхідності антикризового управління. державне регулювання антикризового управління. Нормативно-правова база антикризового управління. Зарубіжний досвід антикризового управління.
Опис: Сутність фінансової санації підприємств та порядок її проведення. Антикризове управління у сфері фінансів, банківництва і страхування. Контролінг та його роль у фінансовій санації підприємств. Форми, правила та умови санації підприємств. Фінансові джерела санації підприємства. Економіко-правові аспекти санації та банкрутства підприємства. Управління фінансовою санацією комерційних банків. Управління фінансовою санацією страхових компаній
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30 %): виконання та захист лабораторних робіт; - контрольний захід (70 %): іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 1. Лабораторні заняття (24 бали). Практичні заняття, робота у ВНС (16 балів) Підсумковий контроль: На екзамені здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань двох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1 – тести 20 тестів*2 бал = 40 балів; Рівень 2 – розв’язати задачі – 2 задачі *5 балів = 10 балів Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 10 балів за відповідь на запитання екзаменатора.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Глущенко С.В., Івахненков С.В. Антикризове управління на підприємстві:фінансово-організаційні аспекти: навч. посібник. - Київ. - НаУКМА, 2020. - 92 с. 2. Колісник М.К. Антикризове управління виробничо-господарськими структурами. Монографія: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2009. 3. Линник О. І. Антикризове управління на вітчизняних та закордонних підприємствах: теорія, діагностика кризового стану, соціально-економічні аспекти управління: монографія / О. І. Линник, Р. Ф. Смоловик, І. А. Юр'єва.– Х.: Підручник НТУ «ХПІ», 2020. – 543 с. 4. Швець І. Ю. Антикризове управління: навч. посіб. / І. Ю. Швець, Ю. Ю. Швець. – Сімф.: ДІАЙПІ, 2018. – 206 с. 5. Бондарчук М.К., Алєксєєв І.В. Фінансова санація і банкрутство підприємств: Навчальний посібник. – Львів: Львівська політехніка, 2017. – 238 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).