Банківництво

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.044
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Желізняк Роман Йосифович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка висококваліфікованих фахівців, які досконало володіють спеціальними концептуальними знаннями з основ функціонування і розвитку банківської системи, зокрема щодо: організації банківської діяльності, принципів фінансового моніторингу, фінансової безпеки, основ державного нагляду та контролю банківської діяльності; опрацювання механізмів формування ресурсної бази банку; вивчення процесу здійснення різних видів банківських операцій та надання банківських послуг; засвоєння методичних засад стосовно аналізування і прогнозування діяльності комерційного банку тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність учитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК4. Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК8. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК12. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов'язків. фахові компетентності: ФК3. Здатність обирати та застосовувати математичні методи для розв’язання прикладних задач, моделювання фінансових систем, аналізу, проектування, керування, прогнозування, прийняття рішень в галузі фінансів. ФК4. Здатність до діагностики та прогнозування стану фінансових систем, обрання та застосування математичних методів для моделювання, аналізу, керування фінансовими системами в умовах невизначеності. ФК10. Здатність створення документів встановленої звітності, використання нормативно-правових документів. фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.3. Здатність використовувати знання в галузі актуарної, фінансової математики та теорії ризику для моделювання і оцінювання потоків платежів, пов’язаних зі смертю, дожиттям та іншими ризиками.
Результати навчання: РН01. Демонструвати знання й розуміння основних концепцій, принципів, теорій прикладної математики і використовувати їх на практиці. РН11. Знати і розуміти особливості функціонування фінансових ринків, банківської системи та страхування. РН14. Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінанси, Фінансова математика, Фінансовий ринок
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у студентів системи знань про формування, розвиток банківництва. Результатом вивчення дисципліни є засвоєння майбутніми фахівцями загальних понять щодо побудови банківської системи, сутності та функцій, принципів функціонування центральних та комерційних банків, вивчення банківської системи України та основ організації діяльності Національного банку України; ознайомлення з особливостями організації банківської діяльності, принципами фінансового моніторингу, фінансової безпеки, основами державного нагляду та контролю банківської діяльності; опрацювання механізмів формування ресурсної бази банку; вивчення процесу здійснення різних видів банківських операцій та надання банківських послуг; засвоєння методичних засад аналізування діяльності комерційного банку, вивчення особливостей віртуального банківництва, банківського маркетингу і менеджменту та інше.
Опис: Тема 1. Банківська система та її елементи. Тема 2. Національний банк України. Центральні банки інших країн. Тема 3. Монетарна політика НБУ. Тема 4. Основи організації діяльності банків в Україні. Тема 5. Банківські ресурси. Тема 6. Організація міжбанківських розрахунків. Тема 7. Розрахунково-касові операції банків. Тема 8. Активні операції банків. Тема 9. Операції банків в іноземній валюті. Тема 10. Інвестиційна діяльність та операції банків з цінними паперами. Тема 11. Банківські ризики. Тема 12. Аналізування діяльності банків. Тема 13. Фінансовий моніторинг у банківській системі. Тема 14. Фінансова стабільність і безпека банківської системи. Регулювання банківської діяльності. Тема 15. Віртуальне банківництво. Тема 16. Банківський маркетинг.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача освіти при вивченні дисципліни включають: Поточний контроль роботи здобувача освіти: - Тестове опитування; - Усне та фронтальне опитування на практичних та лабораторних заняттях; - Розв’язування задач з використанням дослідницького методу, дослідно-статистичного методу; методу синтезу, індукції та дедукції; спектру економіко-математичних методів, у т.ч. методу теорії ймовірностей, інформаційно-рецептивного методу, репродуктивного методу, евристичного методу, методу прийняття рішень, методу оптимізації, методу динамічного програмування, методу проблемного викладу тощо та оформлення розв’язків у вигляді звітів та самостійних робіт. Виконання індивідуального науково-дослідного завдання з використанням дослідницького методу, дослідно-статистичного методу, евристичного методу, методу прийняття рішень та його захист на практичному занятті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 1. Практичні заняття, робота у малих групах, виконання індивідуальних науково-дослідних завдань (40 балів), Робота у ВНС (20 балів) Письмове тестування (40 балів): - Завдання 1-го рівня – тести; - Завдання 2-го рівня – ускладнені тести; - Завдання 3-го рівня – розв’язати задачі .
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бондарчук М.К., Алєкссєв І.В. БАНКІВСЬКА СИСТЕМА: Навчальний посібник. — Львів: Ліга-Прес, 2021,- 246 с. Bondarchuk Mariia, Alieksieiev Ihor. BANKING SYSTEM: Tutorial – Lviv: Liga-Pres,2021. – 246 p. 2. Алєксєєв І.В., Бондарчук М.К. Гроші та кредит: Навчальний посібник. – Львів: Львівська політехніка, 2017. – 253 с. 3. Alieksieiev I, Bondarchuk М., Fostyak V, Tanchak Y, Druhova V, DEPOSIT POLICY OF BANKS OF UKRAINE IN CONDITIONS OF COVID-2019 PANDEMIC. FCAPTP [Internet]. 2021 Jun.30 [cited 2021Aug.28];3(38):15-24. Available from: http://fkd1.ubs.edu.ua/article/view/237415 4. Бондарчук М. В., Паранчук С. В., Вівчар О. Й., Моторя К. В. Моделювання процесу управління фінансовою стійкістю комерційного банку // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". - 2021. - №2. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2021-2-6938. 5. Бондарчук М. К., Ющик Ю. В. Стратегічні напрями управління активами і пасивами банку // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". - 2022. - №7. https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-7-8162 6. Жердецька Л. Концептуалізація сучасних теорій регулювання системного ризику банківського сектору економіки. Науковий вісник Одеського національного економічного університету: зб. наук. праць; за ред.: Д.В. Завадська (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет. – 2020. – № 1-2(274-275). – С. 119-132. 7. Mayorova T., Onegina V., Husiatynskyi M., V.Nemchenko, L.Bohrinovtseva, D.Sedikov Informational Support of Cash Flow Management Processes in Public Administration.International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE) ISSN: 2278-3075, Volume-8 Issue-11, September 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).