Фундаментальний та технічний аналіз

Спеціальність: Фінансовий інжиніринг
Код дисципліни: 6.113.03.E.053
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., Курило О.Б.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів зацікавленості здійснювати фундаментальний та технічний аналіз, економічну інтерпретацію одержаних результатів, робити обґрунтовані висновки та прогнозні розрахунки вартості валюти з метою розвитку креативної складової компетентності
Завдання: Основні завдання навчальної дисципліни: - розвиток вмінь студента до самостійного пошуку, аналізу, структурування та відбору потрібної інформації в області фундаментального та технічного аналізу; - формування та розширення світогляду студента в сфері фондового аналізу; - досліджень за допомогою сучасних інформаційних технологій;
Результати навчання: -повинні знати основні джерела отримання фінансової інформації; - вміти користуватися цими джерелами й адекватно інтерпретувати отриману інформацію; - вміти аналізувати ризик та дохідність на різних ринках; - оволодіти методами і прийомами фундаментального та технічного аналізу; - набути навичок практичного застосування результатів аналізу при прийняті рішень на фінансових та товарних ринках.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: - економічна теорія; - фінанси, гроші та кредит; - статистика; - інвестування; кореквізити: - фінансовий менеджмент; - фінансовий ринок; - біржова справа.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дозволяє сформувати систему теоретичних знань і прикладних умінь, навичок щодо фундаментального та технічного аналізу, теорії та практики проведення аналізу біржових коливань і методів аналізу вартості валют і акцій. Дозволяє отримати якнайповніше інформацію про слабкі і сильні сторони біржових індексів, оцінити ефективність їх функціонування, поточні, минулі і майбутні витрати і доходи інвестора, а також перспективи розвитку.
Опис: Застосування фундаментального та технічного аналізу для прогнозування майбутньої динаміки цін та курсів на фінансових та товарних ринках Фундаментальний аналіз процесів ціноутворення курсів цінних паперів. Фундаментальний аналіз емітентів цінних паперів. Фундаментальний аналіз валютного ринку. Аналіз макроекономічних індикаторів. Фундаментальний аналіз товарних ринків. Загальна характеристика технічного аналізу. Історія виникнення та становлення технічного аналізу як науки. Застосування графічних методів у технічному аналізі. Графічний аналіз фінансових ринків. Фігури технічного аналізу. Математичні методи технічного аналізу
Методи та критерії оцінювання: контроль, що здійснюється протягом семестру під час проведення лекційних, практичних, семінарських занять, оцінюється сумою набраних балів (максимальна сума – 100 балів; мінімальна сума – 60 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання здійснюється з використанням таких основних видів: поточного контролю на практичних заняттях, оцінка самостійної роботи студентів на заняттях, заліковий контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Солодкий М.О., Ільчук М.М., Яворська В.О. Аналіз і прогнозування біржового ринку: навч. посіб. Київ: ФОП Ямчинський О.В., 2020. 642 с. 2. Ільчук М.М., Яворська В.О., Радько В.І. Організаційні засади здійснення біржових операцій на біржовому ринку. Інфраструктура ринку. 2021. №52. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/52_2021/6.pdf/ 3. Сохацька О., Роговська-Іщук І., Вінницький С. Фундаментальний та технічний аналіз цін товарних та фінансових ринків. — К.: Кондор, 2012. — 305 с. 4. Сохацька О. М. Фінансовий інжиніринг: Навчальний посібник / О. М. Сохацька. — К.: Кондор, 2011. — 660 с. 5. Силантьєв С. О. Менеджмент похідних фінансових інструментів:Навчальний посібник. ? К. : КНЕУ, 2010. ? 279 с. 6. Технология блокчейн. То что движет финансовой революцией сегодня [Текст] : [пер. с англ.] / А. Тапскотт, Д. Тапскотт. М. : Эксмо, 2017. 444 с. 7. Шевчук І.Б. Комп’ютерний аналіз фінансових ринків: Словник-довідник основних термінів і понять / І.Б. Шевчук. Львів : СПОЛОМ, 2017. 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).