E-commerce менеджмент

Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.075.04.E.046
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Дмитрів Анна Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування сучасної системи знань про сутність і зміст управління електронною комерцією, оволодіння базовими знаннями і навиками в області фінансових Інтернет-послуг, використання інформаційних технологій в електронному бізнесі, а також сучасних електронних платіжних систем.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність розробляти проекти та управляти ними. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків. Здатність організувати ефективну систему обслуговування клієнтів з використанням Інтернет мережі. Вміння ефективно ідентифікувати попередні контакти зі споживачами та формувати ефективні маркетингові рішення. Здатність ефективно використовувати соціальні мережі та месенджери в управлінні.
Результати навчання: Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. Знати та розуміти важливість соціальної відповідальності за прийняті рішення, дотримуватись морально-культурних цінностей. Вміти визначити оптимальну модель системи електронної комерції та застосувати її функціональні можливості для проведення бізнес-операцій в мережі Інтернет. Уміння надавати (придбавати) послуги, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології глобальної мережі Інтернет. Здатність до інтеграції маркетингових комунікацій в електронних медіа для забезпечення системності заходів просування. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Використання іноземних мов у професійній діяльності. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціальна відповідальність бізнесу; Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей; Навчально-дослідницька практика; Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи, виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «E-commerce менеджмент» покликана забезпечити студентів знаннями про сучасну методологію та технологію торгівля в мережі Інтернет, навчити усвідомлювати місце і роль маркетингу у загальній системі електронної торгівлі, розкрити історію розвитку електронної комерції як окремої дисципліни, розкрити досвід вітчизняних та зарубіжних компаній в побудові успішних комерційних проектів у мережі Інтернет, вивчити можливості створення власного Інтернет-магазину.
Опис: Сутність та роль Інтернет маркетингу у сучасному суспільстві. Види Інтернет маркетингу та їх структура. Ефективність інструментів Інтернет маркетингу та можливості для їх ідентифікації. Медійна реклама та її характерні особливості. Механізми формування контекстної реклами. Пошуковий маркетинг та роль SEO. Особливості просування у популярних соціальних мережах. Прямий маркетинг з використанням e-mail, RSS. Вірусний маркетинг: ризики та перспективи. Сутність Ітернет-брендингу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне фронтальне опитування; усне індивідуальне опитування; обговорення ситуаційних завдань; ділові рольові ігри; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень. Екзаменаційний контроль: письмова робота та усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): робота на практичних та лабораторних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (70%, екзамен): екзаменаційна контрольна робота.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Плескач В.Л., Затонацька Т.Г. Електронна комерція: підручник.– К.: Знання, 2007. 535 с. 2. Тардаскіна Т.М., Є. М. Стрельчук Є. М. , Терешко Ю. В. . Електронна комерція: Навчальний посібник. Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова, 2011. 244 с. 3. Шалева О.І. Електронна комерція : Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2011. 216. с. 4. Майк Хеффлінґер. За лаштунками Facebook: 10 уроків компанії на шляху до завоювання світу. K.Fund. 2019. 298 с. 5. Управління продажем : навч. посібник / В. П. Пилипчук, 6. О. В. Данніков. — К. : КНЕУ, 2011. — 627 с. 7. Chaffey D. E-business and E-commerce Management // Strategy, Implementation and Practice. Prentice Hall, 2009. 800 p. 8. Швиденко М. З., Касаткіна О. М., Швиденко О. М. Електронна комерція : підручник. - Перевид., допов. і перероб. Київ : Ямчинський О. В., 2020. 477 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).