Управління проєктами

Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.075.01.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гайванович Наталія Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Управління проектами» є формування у студентів здатності розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері управління проектами, формування практичних вмінь і навичок із планування, розробки та реалізації проектів у різних галузях з метою досягнення ефективного існування та розвитку підприємства в умовах невизначеності.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Навички міжособистісної взаємодії. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність розробляти проекти та управляти ними. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі. Здатність до організації та управління маркетинговими проектами.
Результати навчання: – планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності; – вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації; – вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними; – використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу; – розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень; – керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання; – формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку; – збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення; – вміти демонструвати поглиблені знання теоретичних та методичних основ розроблення комплексного механізму реалізації маркетингових проектів; – вміти визначати цільову аудиторію заходів просування, формувати та реалізувати медіа-кампанії на принципах омніканальності, визначати їхні проміжні та підсумкові результати; – зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обгрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються; – прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування; – відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди; – здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Соціальна відповідальність бізнесу Маркетинговий менеджмент Рекламний менеджмент Фінансовий менеджмент Кореквізити: Управління проектами (КР) Логістичний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Управління проектами» передбачає надання студентам знань про сутність і сферу проектного управління, аналіз і синтез проектів, методи і засоби управління проектами, а також формування практичних навичок застосування інструментарію розробки та реалізації проектів з метою досягнення ефективного існування та розвитку підприємства.
Опис: Управління проектами в системі менеджменту організації. Обгрунтування доцільності проекту. Загальні підходи до планування і контролю проектів. Планування ресурсів, витрат і проектного бюджету. Контролювання виконання проекту. Управління ризиками в проектах. Управління якістю проектів. Управління персоналом у проектах.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних та лабораторних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; розв’язування аналітичних завдань; оцінювання участі в дискусіях, діловій грі, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті; представлення та обгрунтування результатів виконання лабораторних робіт відповідно до варіанту). 2. Підсумковий контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає: - комп’ютерне тестування у Віртуальному навчальному середовищі за адресою https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=153; - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): виконання та захист лабораторних робіт; виконання практичних завдань. Підсумковий контроль (70%): екзамен: контрольне тестування та усна компонента. Зокрема, при оцінюванні повноти відповідей: на 100 % оцінюється відповідь, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, передбачає опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, передбачає подання стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях чи передбачає подання пропозицій чи рішень, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання студентом матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50% чи передбачає подання необґрунтованих пропозицій чи рішень. Порядок та критерії виставляння оцінок: 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»; 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»; 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»; 26-49 балів – не атестований з оцінкою «незадовільно»; 0-26 балів – не атестований.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Meredith Jack R, Mantel Samuel J Jr, Shafer Scott M. Project Management: A Managerial Approach, 9th Edition / Jack R Meredith, Samuel J Mantel Jr, Scott M Shafer. – Wiley, 2018. – 600 p. 2. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навч.посібник / Й.М. Петрович, І.І. Новаківський: навч. посібник; за заг. ред. Й.М. Петровича. – Львів.: Вид-во Львівської політехніки, 2016. – 316 с. 3. Козик В.В.. Практикум з управління проектами / В.В.Козик, І.Є.Тимчишин: Навч. посібник. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2012. – 180 с. 4. Lock D. Project Management (10th ed.) / D. Lock. – Taylor and Francis, 2020. – 574 p. 5. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–7th Edition. Project Management Institute. Available at: https://www.pmi.org/pmbok-guide-standards/foundational/PMBOK.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління проєктами (курсовий проєкт)

Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.075.01.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гайванович Наталія Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсового проекту є поглиблення теоретичних знань і розвиток практичних навичок з управління проектами, формування у студентів здатності створювати концепцію проекту, розробляти техніко-економічне обгрунтування проекту, формувати плани реалізації проекту,; здійснювати моніторинг та управляти змінами, управляти часом, бюджетом, якістю, ризиками проекту.
Завдання: Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Навички міжособистісної взаємодії. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність розробляти проекти та управляти ними. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу. Здатність до проведення самостійних досліджень та інтерпретації їх результатів у сфері маркетингу. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі. Здатність здійснювати на належному рівні теоретичні та прикладні дослідження у сфері маркетингу. Здатність до організації та управління маркетинговими проектами.
Результати навчання: – планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності; – вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації; – презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами; – вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними; – використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу; – розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень; – керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання; – формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку; – збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення; – вміти демонструвати поглиблені знання теоретичних та методичних основ розроблення комплексного механізму реалізації маркетингових проектів; – вміти визначати цільову аудиторію заходів просування, формувати та реалізувати медіа-кампанії на принципах омніканальності, визначати їхні проміжні та підсумкові результати. – зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обгрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. – прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. – відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди – здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - Кореквізити: Управління проектами
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність і сферу проектного управління, аналіз і синтез проектів, методи і засоби управління проектами, а також формування практичних навичок застосування інструментарію розробки та реалізації проектів з метою досягнення ефективного існування та розвитку підприємства.
Опис: Структура КР: Вступ. Загальна характеристика проєкту. Організаційна структура проєкту. Структуризація проєкту. Часове планування проєкту. Управління ризиками. Управління якістю проєкту. Висновки.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання виконання розділів курсового проекту; 2. Підсумковий контроль: Складання заліку (усної компоненти) Усна компонента: - презентація студентом виконаного курсового проекту - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (100%, залік): виконання і захист курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Meredith Jack R, Mantel Samuel J Jr, Shafer Scott M. Project Management: A Managerial Approach, 9th Edition / Jack R Meredith, Samuel J Mantel Jr, Scott M Shafer. – Wiley, 2018. – 600 p. 2. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навч.посібник / Й.М. Петрович, І.І. Новаківський: навч. посібник; за заг. ред. Й.М. Петровича. – Львів.: Вид-во Львівської політехніки, 2016. – 316 с. 3. Козик В.В.. Практикум з управління проектами / В.В.Козик, І.Є.Тимчишин: Навч. посібник. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2012. – 180 с. 4. Lock D. Project Management (10th ed.) / D. Lock. – Taylor and Francis, 2020. – 574 p. 5. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–7th Edition. Project Management Institute. Available at: https://www.pmi.org/pmbok-guide-standards/foundational/PMBOK.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).