Міжнародні і політичні проблеми в ЗМІ

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.O.003
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца М.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Результати навчання Знати зміст основних понять ідейно-політичного домінування на основі інформаційної політики; Розуміти суть концепцій та практичних програм міжнародного життя; Вивчити методологію спеціальних інформаційних операцій на глобальному, регіональному (європейському) та національному рівнях; Володіти практикою досліджень інструментів ефективної журналістської кампанії; Знати зміст зовнішньої та внутрішньої політики України з погляду міжнародного життя; Засвоїти законодавчі основи міжнародної політики України; Розуміти передумови та джерела виникнення проблем у міжнародній та політичній сфері;
Завдання: Результати навчання Знати зміст основних понять ідейно-політичного домінування на основі інформаційної політики; Розуміти суть концепцій та практичних програм міжнародного життя; Вивчити методологію спеціальних інформаційних операцій на глобальному, регіональному (європейському) та національному рівнях; Володіти практикою досліджень інструментів ефективної журналістської кампанії; Знати зміст зовнішньої та внутрішньої політики України з погляду міжнародного життя; Засвоїти законодавчі основи міжнародної політики України; Розуміти передумови та джерела виникнення проблем у міжнародній та політичній сфері;
Результати навчання: Результати навчання Знати зміст основних понять ідейно-політичного домінування на основі інформаційної політики; Розуміти суть концепцій та практичних програм міжнародного життя; Вивчити методологію спеціальних інформаційних операцій на глобальному, регіональному (європейському) та національному рівнях; Володіти практикою досліджень інструментів ефективної журналістської кампанії; Знати зміст зовнішньої та внутрішньої політики України з погляду міжнародного життя; Засвоїти законодавчі основи міжнародної політики України; Розуміти передумови та джерела виникнення проблем у міжнародній та політичній сфері;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правові норми журналістики; Інтернет радіо тележурналістика
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст навчальної програми Суть та особливості поняття «актуальні проблеми». Інформаційний вплив та його особливості. Психологічний вплив. Міжнародна журналістика в контексті світових проблем. Членство України у міжнародних організаціях. Використання ЗМІ у сучасних інформаційних операцій. Переваги та недоліки певних ЗМІ у використанні їх під час міжнародних конфліктів. Міжнародні глобальні проблеми та методи їх вирішення. Особливості написання журналістських матеріалів на міжнародну тематику.
Опис: Короткий зміст навчальної програми Суть та особливості поняття «актуальні проблеми». Інформаційний вплив та його особливості. Психологічний вплив. Міжнародна журналістика в контексті світових проблем. Членство України у міжнародних організаціях. Використання ЗМІ у сучасних інформаційних операцій. Переваги та недоліки певних ЗМІ у використанні їх під час міжнародних конфліктів. Міжнародні глобальні проблеми та методи їх вирішення. Особливості написання журналістських матеріалів на міжнародну тематику.
Методи та критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи і критерії оцінювання Практичнее заняття, усне опитування, контрольна робота (40%) підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Kitsa M.O. Modern Ukrainian Journalism: theoretical and applied aspects: колективна монографія / J. Finkler, I. Mudra, M. Kitsa, O. Hotsur, O. Kuznetsova. – Chisinau, Moldova: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2021. – 114 c. 2. Kitsa M. The use of social networks by British Media The Telegraph and BBC news. State and Regions. Series: Social Communications, 2022, 1 (49): 80-86. 3. Кіца М. О., Марчук І. П. Висвітлення міжнародних подій на сайтах львівських Інтернет-ЗМІ // Інновації та особливості функціонування ЗМІ в демократичному суспільстві : збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (Львів, 28 жовтня 2021 р.). – 2021. – C. 65–66. 4. Кіца М. О., Постолатій О. А. Специфіка сайту української служби ВВС // Інновації та особливості функціонування ЗМІ України : збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції, Львів, 25 березня, 2021 р. – 2021. – C. 62–63. 5. Kitsa, M. Methods of using social networks by Ukrainian journalists. Lviv, Bulletin of Lviv Polytechnic National University, 2021. – p.30-35 6. Kitsa, M. Specifics of convergent media content in Ukraine on the example of Radio Liberty. State and Regions. Series: Social Communications, 2021, 2 (46): 57-62. 7. Кіца, М. Фейкова інформація в українських соціальних медіа: поняття, види, вплив на аудиторію. Наукові записки [Української академії друкарства], 2016, 1: 281–287-281–287. 8. Hanska, M. International journalism and the emergence of transnational publics: Between cosmopolitan norms, the affirmation of identity and market forces. Global Media and Communication, 2018, 14(1), 103-121. 9. Hanitzsch, T. Journalism studies still needs to fix Western bias. Journalism, 2019, 20(1), 214-217. 10. Mast, J., Coesemans, R., & Temmerman, M. Constructive journalism: Concepts, practices, and discourses. Journalism, 2019, 20(4), 492-503. 11. Прядко, Т. Роль журналістики у формуванні політичного простору в умовах інформаційного суспільства. EDITORIAL BOARD, 2021, C. 894. 12. Федоронька, Н. І.; Ролінська, О. М. Міжнародна інформаційно-аналітична діяльність українських засобів масової інформації. Молодий вчений, 2017, 11: 777-780. 13. Омельчук Ю. Об’єктивація фреймів сфера правди/сфера неправди (на матеріалі сучасних англомовних псевдоновин). Philological Treatises, 2017, 9.3, С. 44-50. 14. Mykolaienko, A. Fake News in the Ukrainian Media Space: Technologies of Experimental Projects. Scientific Notes of the Institute of Journalism Наукові записки Інституту журналістики, 2019, С. 29.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).