Сценарна майстерність радіо- і телепередач

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Федів Іванна Миколаївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: студенти умітимуть професійно створювати теле-радіопередачі.
Завдання: студенти умітимуть професійно створювати теле-радіопередачі.
Результати навчання: студенти умітимуть професійно створювати теле-радіопередачі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Радіожурналістика Тележурналістика
Короткий зміст навчальної програми: Переваги радіомовлення Серед переваг радіомовлення можна виділити такі: — фоновість (ми постійно слухаємо радіо: вдома, в автомобілі, в офісі, і це дає нам змогу швидко приєднатися до цікавої інформації); — ненав'язливість рекламних повідомлень (як можна відзначити, то на радіо рекламі приділяється менше часу, ніж, наприклад, на телебаченні, тому у слухачів це не викликає супротиву); — передача інформації на рівні образів (радіо залишає слухачеві простір для візуального відтворення щойно почутої інформації); — прозорість інформації (радіо є найменш з-поміж інших ЗМІ чутливим до політичних «ігор») Функції радіомовлення Як і для інших ЗМІ, для радіомовлення виділяють такі функції: Інтеграція (підтримує функціонування суспільства, його входження в інформаційний простір); Соціалізація (пропагує певний стиль життя, а також моральні цінності); Організація (спонукає людей до дії, до прийняття рішень); Інформування (задовольняє потребу слухача в інформації); Просвітництво (набуття нових знань); Розважальна функція (допомагає відволіктися від щоденних проблем і просто відпочити); Виховання (впливає на формування громадської думки); Спілкування (засобом інтерактивного спілкування в ефірі дає змогу людям висловити свою точку зору на ту чи іншу проблему)
Опис: Переваги радіомовлення Серед переваг радіомовлення можна виділити такі: — фоновість (ми постійно слухаємо радіо: вдома, в автомобілі, в офісі, і це дає нам змогу швидко приєднатися до цікавої інформації); — ненав'язливість рекламних повідомлень (як можна відзначити, то на радіо рекламі приділяється менше часу, ніж, наприклад, на телебаченні,
Методи та критерії оцінювання: семестровий бал максимально - 45 іспит (максимально) - 55
Критерії оцінювання результатів навчання: семестровий бал максимально - 45 іспит (максимально) - 55
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Гоян О. Я. Основи телерадіожурналістики і радіоменеджменту: Підруч. — 2-ге вид., допов. — К.: Веселка, 2004. — 245 с. Katchanovski, Ivan; Kohut, Zenon E.; Nebesio, Bohdan Y.; Yurkevich, Myroslav (2013-07-11). Historical Dictionary of Ukraine (en). Scarecrow Press. ISBN 9780810878471. Національна рада забезпечила найбільш динамічний розвиток мереж суспільного радіо. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. 2019-10-11. Процитовано 2019-11-30.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).