Випусковий редактор інтернет-ЗМІ

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.E.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Білограць Христина Романівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Під час вивчення курсу студенти ознайомляться із суттю діяльності та роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ; методологією його роботи; особливими підходами до вирішення низки питань в процесі роботи. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати способи та методи успішної роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ, теоретичні засади специфіки його роботи, правила та порядок вирішення робочих проблем, засвоєння теоретичних знань та вміння їх застосовувати на практиці.
Завдання: Під час вивчення курсу студенти ознайомляться із суттю діяльності та роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ; методологією його роботи; особливими підходами до вирішення низки питань в процесі роботи. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати способи та методи успішної роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ, теоретичні засади специфіки його роботи, правила та порядок вирішення робочих проблем, засвоєння теоретичних знань та вміння їх застосовувати на практиці.
Результати навчання: Під час вивчення курсу студенти ознайомляться із суттю діяльності та роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ; методологією його роботи; особливими підходами до вирішення низки питань в процесі роботи. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати способи та методи успішної роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ, теоретичні засади специфіки його роботи, правила та порядок вирішення робочих проблем, засвоєння теоретичних знань та вміння їх застосовувати на практиці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інтернет-журналістика, Теорія і методика журналістської творчості
Короткий зміст навчальної програми: Суть роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Сучасні проблеми у роботі випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Методи роботи випускового редаткора Інтернет-ЗМІ. Основні напрями у роботі випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Методи підготовки матеріали для Інтернет-ЗМІ у роботі випускового редактора. Робота редактора з матеріалами Інтернет-ЗМІ. Обов’язки випускового редактора Інтернет-ЗМІ.
Опис: Суть роботи випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Сучасні проблеми у роботі випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Методи роботи випускового редаткора Інтернет-ЗМІ. Основні напрями у роботі випускового редактора Інтернет-ЗМІ. Методи підготовки матеріали для Інтернет-ЗМІ у роботі випускового редактора. Робота редактора з матеріалами Інтернет-ЗМІ. Обов’язки випускового редактора Інтернет-ЗМІ.
Методи та критерії оцінювання: семестровий бал - 45 екзамен - 55
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час вирішення практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білограць Х. Висвітлення надзвичайних ситуацій в інтернет-ЗМІ (на прикладі «Української правди»). Конференція «Сучасні проблеми україністики та журналістики». 2022. 2. Білограць Х. Контент літературно-художньої періодики в Україні. Міжнародна науково-практична конференція «Інновації та особливості функціонування ЗМІ в демократичному суспільстві». Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2022 р. 3. Білограць Х. Кравчук Б. Жанр інтерв’ю на Youtube-каналах (на прикладі передач М. Єфросініної, Р. Есхакзай та А. Оліцької). Міжнародна науково-практична конференція «Інновації та особливості функціонування ЗМІ в демократичному суспільстві». Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2022 р. 4. Білограць Х. Лебедь І. Заголовки публікацій у ЗМІ на прикладі газети «День» і журналу «Країна» // Вісник Національного університету «Львівська політехніка», Серія «Журналістські науки». Львів – 2020. 5. Білограць Х. Медійні маніпуляції довірою цільової аудиторії. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації, 2021. С. 66 – 72. 6. Білограць Х. Мураль Х. Професійна етика та моральний вибір у журналістиці. Збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції "Інновації та особливості функціонування ЗМІ України. 202. С. 75 – 76. 7. Білограць Х. Р. Теоретичні аспекти маніпуляцій під час інтерв'ю // Інновації та особливості функціонування ЗМІ України : збірник матеріалів міжнародної науково-практичної конференції, Львів. – 2021. – C. 5–6. 8. Білограць Х. Структура української мистецької інтернет-періодики. Молодий вчений. №5 (105). 2022. С. 87-90. 9. Білограць Х. Хасанова В. Професійна етика журналіста в інтернет-виданнях. Проблеми журналістики: вчора, сьогодні, завтра. Збірник матеріалів I міжнародної наукової онлайн-конференції студентів та молодих дослідників. Львів: Видавництво Львівської політехніки. С. 116 – 124. 10. Виговська, Н. А. Мультимедійність та конвергентність як фактори трансформації регіональних медіа. - Запоріжжя, 2015. – Режим доступу: http://virtuni.education.zp.ua/info_cpu/sites/default/files/aref_Vugovska.pdf 11. Давидова, Л. В. Робота редактора та коректора регіональних видавництв і редакцій ЗМІ у сучасних умовах. Наукові записки Інституту журналістики, 2014, 55: 125-128. 12. Женченко М. І. Новітні редакторські професії в умовах конвергенції та мультимедіатизації ЗМІ. 2012. – Режим доступу: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/16095/1/NZ%2049%20Zhenchenko.pdf 13. Зелінська Н.В. Наукова школа кафедри видавничої справи і редагування Української академії друкарства: напрями, постаті, здобутки // Поліграфія і видавнича справа. 2005. № 42. С. 3 –10. 14. Роменець В.А. Психологія творчості: Навч. посібник. К.: Либідь, 2001. - 228 с. 15. Шульська, Н. М., Зінчук, Р. С., Римар, Н. Ю., & Рожило, М. А. Редакторська етика й культура творення заголовків у регіональних інтернет-ЗМІ. – Лондон, 2021. – Режим доступу: http://rep.btsau.edu.ua/bitstream/BNAU/7299/5/Redaktorska_etyka.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).