Teaching Practice

Major: Marketing
Code of subject: 8.075.00.O.008
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Hryniv N.T., PhD, Associate Professor of Economics
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As a result of studying the discipline, the graduate student must be able to: - have the basics of scientific-methodical and educational-methodical work: skills of structuring and psychologically competent transformation of scientific knowledge into educational material, systematization of educational and upbringing tasks; methods and means of compiling tasks, exercises, tests on various topics, oral and written translation of subject material, various educational technologies; - be able to set educational goals, choose the type, type of classes, use different forms of organization of educational activities: diagnosis, monitoring and evaluation of the effectiveness of educational activities; - to structure and present educational materials, to use various ways of activization of educational activity, to know features of professional rhetoric, by means of various ways and receptions to estimate educational activity in high school.
Required prior and related subjects: - prerequisites: English language For Academic Purposes, Professional Pedagogy. - co-requisites: -
Summary of the subject: Acquaintance with the institution of higher education - the basis of the pedagogical workshop. Application of methods of scientific and pedagogical research in a higher education institution. Acquaintance with the activity of the profile department and its place in the structure of the institution of higher education. Acquaintance with pedagogical and teaching practice of leading scientific and pedagogical workers of the profile department. Acquisition of skills of preparation of methodical materials on separate discipline. Acquisition of practical skills of teaching. Acquaintance with the rules of academic integrity. Execution of an individual task. Preparation of the general report.
Assessment methods and criteria: - current control (70%) - control work (30%)
Recommended books: 1. Аймедов К.В., Бабієнко В.В., Бабієнко В.А., Сторож В.В. Загальна педагогіка та історія педагогіки: підручник. К.: Видавничий дім «Слово», 2014. 352 с. 2. Гладуш В.А., Лисенко Г.І. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія: навч. посіб. Дніпропетровськ. 2014. 416 с. 3. Зайченко І.В. Педагогіка: підручник: К.: Видавництво Ліра-К. 2016. 608 с. 4. Мороз О.Г., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи: навч. посіб. К.: НПУ. 2003. 276 с. 5. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: навч. посіб. К.: ЦУЛ. 2007. 222 с. 6. Нікітіна І.В. Психологія та педагогіка вищої школи: навчально-методичний комплекс. К.: Національна академія управління. 2006. 118 с. 7. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. К.: ЦУЛ. 2009. 472 с. 8. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: навч. посіб., К.: ТОВ «Філ-студія». 2006. 320 с. 9. Пономарьова Г., Репко І., Одарченко В. Практикум з педагогіки: навч. посібник. Харків: ТО Ексклюзив. 2016. 243 с. 10. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: навч. посіб. К.: Вища школа. 2005. 239 с. 11. Теслюк В.М. Основи педагогічної майстерності викладача вищої школи: підруч. К.: ДААКіМ. 2015. 361 с. 12. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Київ: Академвидав. 2014. 456 с. 13. Шадських Ю.Г. Психологія і педагогіка: навч. посіб. Видавництво «Магнолія 2006». 2012. 320 с.