Behavioral Marketing

Major: Marketing
Code of subject: 8.075.00.M.029
Credits: 3.00
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Doctor of Economics, Prof. Krykavskyy Y., PhD, Associate Professor Fihun N.
Semester: 4 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: to know: historical and modern conceptual and methodical principles of marketing; the essence of modern marketing concepts, methods and tools for its implementation; classical and modern methodological bases of researches of the social and economic phenomena and processes in various spheres of marketing; be able to: apply the acquired knowledge in various subject areas of marketing to formulate and justify new theoretical positions and practical recommendations in a particular area of research; select and apply research methodology and tools in theoretical and empirical research in the field of marketing, conduct research and carry out research projects on the basis of identifying current scientific problems, defining goals and objectives, forming and critically analyzing the information base, substantiation and commercialization of research results, formulation of author's conclusions and proposals.
Required prior and related subjects: - Prerequisites: Modern tools of marketing research - Co-requisites: Digital Marketing, Marketing value
Summary of the subject: Typology of consumer behavior in the B2C market. Understanding and applying existing theory and data relevant to consumer behavior. Features of marketing research taking into account the typology of consumer behavior. Brands and their role in shaping consumer loyalty. Consumer loyalty. Psychological role of pricing. Motivation and self-control. Features of decision making. Likes and choices. Social behavior and its impact on consumer preferences. Consumer habits management.
Assessment methods and criteria: - Final assessment (100% exam): exam.
Recommended books: 1. Chen, Jianqing; Jan Stallaert (2014). "An Economic Analysis of Online Advertising Using Behavioral Targeting". MIS Quarterly 38 (2): 429–449. 2. Gesteland Richard R. Cross-Cultural Business Behavior Marketing, Negotiating, Sourcing and Managing Across Cultures // Richard R. Gesteland Copenhagen Business School Press, 2002, p. 347 3. Samli A. Coskun International Consumer Behavior in the 21st Century // A. Coskun Samli, Springer Science+Business Media New York, 2013, p. 170; 4. Гринкевич С.С., Брух О.О., Когут М.В. Сучасний стан використання трудового потенціалу в контексті новітніх вимог суспільного розвитку. Аграрна економіка. 2019. Т.12, №1-2. С.44-59. 5. Гринкевич С.С., Брух О.О., Бернацька І.Я. Дослідження впливу маркетингового середовища території громади на розвиток ОТГ Аграрна економіка. 2018. Т. 11, №1. С.57-67. 6. Теоретико-методичні засади та прикладні інструменти управління інтелектуально-кадровим забезпеченням підприємств: монографія / за. ред. С.С. Гринкевич, Васильців Т.Г., Гураль Н.Р. Львів, 2017. 308 с. 7. Гринкевич С.С., Гураль Н.Р. Оцінка відтворення трудового потенціалу торгівлі. Економічний часопис – ХХІ. 2016. № 160 (7-8). С. 96-99; 8. Гринкевич С.С., Лупак Р.Л. Взаємозв’язок забезпечення конкурентоспроможності і відтворення трудового потенціалу підприємства. Збірник наукових праць «Соціально-трудові відносини: теорія та практика». 2016. № 1 (11). С. 315-322 9. Hrynkevych S., Fleychuk M., Bulyk О. Labour potential in a non-stable economy: the latest trends of socio-economic transformation. System transformations of the national economy: challenges and expectations: Collective monograph / еdited by: O. Vlasiuk, O. Ilyash, W. Olszewski, M. Osinska, V. Voloshyn. Bydgoszcz, Poland. 2016. Vol. 1. Рp. 58-74. (Монографія англійською мовою).