Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Шевчук Ганна Йосипівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у здобувачів третього освітньо-наукового рівня освіти знань про процеси інтернаціоналізації освіти та їхній вплив на розвиток міжнародного співробітництва у сфері освітньої і науково-дослідної діяльності, формування цілісної порівняльно-педагогічної компетентності науковця-дослідника розуміння напрямів, тенденцій, перспектив розвитку освіти з урахуванням глобалізації та інтернаціоналізації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентності: інтегральної: Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодівати методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у галузі освіти, педагогіки на міжнародному та національному рівні. фахових: ФК8. Здатність аналізувати сучасні вітчизняні та зарубіжні педагогічні концепції, методики викладання педагогіки, демонструвати глибокі знання закономірностей, принципів та методів навчання ФК9. Здатність застосовувати теоретичні знання про основні парадигми і напрями розвитку освіти, формувати педагогічне мислення та самосвідомість, власний досвід критичного аналізу та оцінки педагогічних явищ і ситуацій у регіональному, національному та міжнародному контексті. ФК10. Здатність розв’язувати складні проблеми науково-педагогічної діяльності на основі використання знань про сучасні Інтернет-технології, принципів та алгоритмів їх використання з метою управління інформаційними потоками, пошуку, аналізу, обробки, раціонального використання інформації у процесі організації освітнього процесу та наукової роботи.
Результати навчання: Результати вивчення даної навчальної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: УН5. Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері педагогіки/освіти, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики УН10. Бути здатним здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти. КОМ11. Здатність вільно спілкуватись з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами та науковою спільнотою, демонструючи широкий науковий та професійний словниковий запас (у тому числі іноземною мовою).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка Стратегії наукових педагогічних досліджень Дослідницький семінар «Освітні, педагогічні науки»
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи» вивчає закономірності формування та реформування системи професійної освіти з огляду на глобалізаційні та інтернаціоналізаційні процеси, ефективні системи міжнародних взаємозв’язків та поглиблення міжнародного співробітництва у сфері освітньої та науково-дослідної діяльності.
Опис: Навчальна дисципліна «Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи» передбачає вивчення підходів до розкриття закономірностей процесу функціонування та розвитку системи вищої освіти України в контексті інтернаціоналізації ; глобальні закономірності та принципи розвитку вищої освіти з урахуванням їх специфічних проявів у різних країнах та культурах, зокрема, в країнах Європейського Союз; системи оцінки реалізації програми інтернаціоналізації, шляхи управління процесом реформування систем вищої освіти європейських країн на міжнародному, національному та інституційному рівнях; запровадження міжнародних стандартів якості освіти.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: участь у дискусіях, метод тестового контролю, оцінювання виконання і захисту практичних робіт та індивідуального науково-дослідницького завдання, оцінювання завдань самостійної роботи, написання та аналіз есе на задану тематику, активність у ВНС. Підсумковий контроль: оцінювання всіх видів діяльності здобувача освіти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік – це форма підсумкового контролю, що полягає в оцінюванні засвоєння аспірантом (здобувачем) навчального матеріалу з дисципліни сумарно за всіма видами робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни: 1. Презентація до теми оцінюється в 2 бали. Всього 12 тем – максимальна сума балів – 24. 2. Виконання практичних робіт за кожною темою. Виконання кожної практичної роботи оцінюється у 7балів. Термін виконання практичної роботи за кожною темою – два тижні після практичного заняття. Всього 7 практичних робіт – максимальна сума балів – 49. Практичні роботи виконуються аспірантом відповідно до методичних рекомендацій і оцінюються викладачем за такими критеріями: - присутність аспіранта на практичному занятті та участь в обговоренні теоретичних питань – 2 бали; - аргументація підготовленої практичної роботи під час її захисту – 2 бали; - оформлення виконаної практичної роботи відповідно до встановлених вимог і дотримання термінів її здачі – 3 бали. 3. Виконання індивідуального науково-дослідницького завдання прикріплюється у ВНС і оцінюється викладачем у 9 балів за такими критеріями: - обґрунтування вибору напряму дослідження – 1 бал; - аргументація викладу і формулювання триєдиної мети, завдань дослідження і методів реалізації мети – 2 бали; - логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення міні-дидактичного проекту – 3 бали; - формулювання висновків – 1 бал; - захист роботи – 2 бали.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Для оцінювання підсумкових результатів навчання здобувачів освіти застосовується інституційна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка» За 100-бальною шкалою За національною шкалою Рівень досягнень здобувачів освіти 100-88 балів Атестований з оцінкою «відмінно» Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. 87-71 балів Атестований з оцінкою «добре» Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. 70-50 балів Атестований з оцінкою «задовільно» Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-26 балів Неатестований
Рекомендована література: 1. Степаненко І., Дебич М. Інтернаціоналізація як інструмент розвитку лідерського потенціалу університету : навчальний посібник / І. Степаненко, М. Дебич. – К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2017. – 44 с. 2. Дебич М. А. Д 11 Теоретичні засади інтернаціоналізації вищої освіти: міжнародний досвід: монографія. – Ніжин: ПП Лисенко. – 2019. – 408 с. 3. Мигович І. В. М57 Процес інтернаціоналізації та його вплив на трансформацію національних систем вищої освіти країн Східної Європи кінця XX – початку XXI століття : монографія / І. В. Мигович. – Лисичанськ : ТОВ „ФОКСПРИНТ”, 2020. – 628 с. 4. Єгоров Г. С., Лавриченко Н. М., Мельниченко Б. Ф. Тенденції розвитку змісту базової освіти у країнах Заходу. — К.: КМПУ ім. Грінченка, 2003. — 186 с. 5. Закон України «Про вищу освіту» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 6. Угода про асоціацію між Україною та ЄС https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/984_011 7. Указ Президента України «Про цілі сталого розвитку України на період до 2030 року» https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5/2015 8. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки. https://mon.gov.ua/ua/news/efektivna-innovacijna-konkurentospromozhna-ekonomika-ta-zabezpechennya-visokih-standartiv-yakosti-zhittya-uryad-shvaliv-strategiyu-rozvitku-vishoyi-osviti-v-ukrayini-do-2032-roku 9. Постанова Верховної Ради України про «Програму діяльності Кабінету Міністрів України» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/188-20#n2
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).