Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Шевчук Ганна Йосипівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентності:
інтегральної:
Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодівати методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у галузі освіти, педагогіки на міжнародному та національному рівні.
фахових:
ФК8. Здатність аналізувати сучасні вітчизняні та зарубіжні педагогічні концепції, методики викладання педагогіки, демонструвати глибокі знання закономірностей, принципів та методів навчання
ФК9. Здатність застосовувати теоретичні знання про основні парадигми і напрями розвитку освіти, формувати педагогічне мислення та самосвідомість, власний досвід критичного аналізу та оцінки педагогічних явищ і ситуацій у регіональному, національному та міжнародному контексті.
ФК10. Здатність розв’язувати складні проблеми науково-педагогічної діяльності на основі використання знань про сучасні Інтернет-технології, принципів та алгоритмів їх використання з метою управління інформаційними потоками, пошуку, аналізу, обробки, раціонального використання інформації у процесі організації освітнього процесу та наукової роботи.
Результати навчання:
Результати вивчення даної навчальної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
УН5. Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері педагогіки/освіти, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики
УН10. Бути здатним здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти.
КОМ11. Здатність вільно спілкуватись з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами та науковою спільнотою, демонструючи широкий науковий та професійний словниковий запас (у тому числі іноземною мовою).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Професійна педагогіка
Стратегії наукових педагогічних досліджень
Дослідницький семінар «Освітні, педагогічні науки»
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи» вивчає закономірності формування та реформування системи професійної освіти з огляду на глобалізаційні та інтернаціоналізаційні процеси, ефективні системи міжнародних взаємозв’язків та поглиблення міжнародного співробітництва у сфері освітньої та науково-дослідної діяльності.
Опис: Навчальна дисципліна «Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи» передбачає вивчення підходів до розкриття закономірностей процесу функціонування та розвитку системи вищої освіти України в контексті інтернаціоналізації ; глобальні закономірності та принципи розвитку вищої освіти з урахуванням їх специфічних проявів у різних країнах та культурах, зокрема, в країнах Європейського Союз; системи оцінки реалізації програми інтернаціоналізації, шляхи управління процесом реформування систем вищої освіти європейських країн на міжнародному, національному та інституційному рівнях; запровадження міжнародних стандартів якості освіти.
Методи та критерії оцінювання:
Поточний контроль: участь у дискусіях, метод тестового контролю, оцінювання виконання і захисту практичних робіт та індивідуального науково-дослідницького завдання, оцінювання завдань самостійної роботи, написання та аналіз есе на задану тематику, активність у ВНС.
Підсумковий контроль: оцінювання всіх видів діяльності здобувача освіти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік – це форма підсумкового контролю, що полягає в оцінюванні засвоєння аспірантом (здобувачем) навчального матеріалу з дисципліни сумарно за всіма видами робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни:
1. Презентація до теми оцінюється в 2 бали. Всього 12 тем – максимальна сума балів – 24.
2. Виконання практичних робіт за кожною темою. Виконання кожної практичної роботи оцінюється у 7балів. Термін виконання практичної роботи за кожною темою – два тижні після практичного заняття. Всього 7 практичних робіт – максимальна сума балів – 49. Практичні роботи виконуються аспірантом відповідно до методичних рекомендацій і оцінюються викладачем за такими критеріями:
- присутність аспіранта на практичному занятті та участь в обговоренні теоретичних питань – 2 бали;
- аргументація підготовленої практичної роботи під час її захисту – 2 бали;
- оформлення виконаної практичної роботи відповідно до встановлених вимог і дотримання термінів її здачі – 3 бали.
3. Виконання індивідуального науково-дослідницького завдання прикріплюється у ВНС і оцінюється викладачем у 9 балів за такими критеріями:
- обґрунтування вибору напряму дослідження – 1 бал;
- аргументація викладу і формулювання триєдиної мети, завдань дослідження і методів реалізації мети – 2 бали;
- логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення міні-дидактичного проекту – 3 бали;
- формулювання висновків – 1 бал;
- захист роботи – 2 бали.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Степаненко І., Дебич М. Інтернаціоналізація як інструмент розвитку лідерського потенціалу університету : навчальний посібник / І. Степаненко, М. Дебич. – К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2017. – 44 с.
2. Дебич М. А. Д 11 Теоретичні засади інтернаціоналізації вищої освіти: міжнародний досвід: монографія. – Ніжин: ПП Лисенко. – 2019. – 408 с.
3. Мигович І. В. М57 Процес інтернаціоналізації та його вплив на трансформацію національних систем вищої освіти країн Східної Європи кінця XX – початку XXI століття : монографія / І. В. Мигович. – Лисичанськ : ТОВ „ФОКСПРИНТ”, 2020. – 628 с.
4. Єгоров Г. С., Лавриченко Н. М., Мельниченко Б. Ф. Тенденції розвитку змісту базової освіти у країнах Заходу. — К.: КМПУ ім. Грінченка, 2003. — 186 с.
5. Закон України «Про вищу освіту» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
6. Угода про асоціацію між Україною та ЄС https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/984_011
7. Указ Президента України «Про цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»
https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5/2015
8. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки. https://mon.gov.ua/ua/news/efektivna-innovacijna-konkurentospromozhna-ekonomika-ta-zabezpechennya-visokih-standartiv-yakosti-zhittya-uryad-shvaliv-strategiyu-rozvitku-vishoyi-osviti-v-ukrayini-do-2032-roku
9. Постанова Верховної Ради України про «Програму діяльності Кабінету Міністрів України» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/188-20#n2
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).