Педагогічна інтегрологія
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Ієвлєв Олександр Миколайович, доктор пед. наук, доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Спеціальні (фахові) компетентності:
ФК1. Розуміння нормативно-правової бази забезпечення організації та управління науковою діяльністю, принципів та організаційних форм наукової діяльності; здатність застосовувати у науково-педагогічній діяльності історико-філософський, синергетичний, системний, проблемний, структурний, функціонально-організаційний та прогностичний підходи до інтеграції знань на основі системного аналізу філософських, гносеологічних та логіко-психологічних передумов упровадження інтеграційних процесів в освіті.
Результати навчання: ЗН2. Знання основних здобутків історико-педагогічної
вітчизняної та зарубіжної науки, наукових шкіл та
фундаментальних праць у галузі дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки
Професійна педагогіка
Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни розглядаються: здобутки історико-педагогічної вітчизняної та зарубіжної науки, наукових шкіл та фундаментальні праці з педагогічної інтегралогії, генеза та сучасний стан досліджень інтеграційних процесів в освіті, загальнонаукові підходи щодо інтеграції процесів у вищій та професійній освіті, методологічні засади інтеграційних підходів, сутність та наукові категорії едукаційної і дидактичної інтегрологій, інтеграція як засіб реалізації освітніх технології.
В результаті вивчення даної дисципліни студенти матимуть змогу навчитися застосовувати здобуті знання в практиці для розробки нових освітніх методик, пов'язаних з інтеграцією різних освітніх компонент.
Опис: Тема1. Генеза та сучасний стан дослідження інтеграційних процесів в освіті.
Тема 2. Загальнонаукові підходи щодо інтеграції процесів у вищій та професійній освіті..
Підходи до розробки нових освітніх методик, пов'язаних з інтеграцією різних освітніх компонент.
Тема 3. Методологічні засади інтеграційних підходів. Інтеграційний підхід як необхідна умова підготовки сучасного фахівця.
Тема 4. Едукаційна інтегрологія як теорія інтегрованих процесів.
Тема 5. Дидактична інтегрологія як галузь педагогіки.
Тема 6. Підручник як інтегральна система.
Тема 7. Інтеграція як засіб реалізації освітніх технології.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах:
- спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
- усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
- оцінка практичних робіт;
- письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, рефератів, тестових завдання
Екзаменаційний контроль (письмова, усна компонента) - це форма підсумкового контролю рівня і якості засвоєння студентами теоретичних знань та практичних вмінь і навичок з окремої навчальної дисципліни.
Кінцева оцінка за навчальний предмет є сумою пунктів здобутих аспірантом в ході поточного та екзаменаційного контролю конвертованих в кінцеву оцінку згідно прийнятої шкали оцінювання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
1) Презентація практичних робіт (8 ПР по 3 бали = 24)– максимальна сума балів – 24.
2) Оцінка активності (внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей тощо (8 ПР по 1 балу = 8) – максимальна сума балів – 8.
Прийнято наступне співвідношення балів (оцінок) до якості вірних відповідей:
• 1 бал – (оцінка «5») – 88% та більше вірних відповідей;
• 0,75 бала – (оцінка «4») – від 71 до 87% вірних відповідей;
• 0,5 бала – (оцінка «3») – від 50 до 70% вірних відповідей;
• 0 балів – (оцінка «2») – менше 50% вірних відповідей.
3) Виконання індивідуального науково-дослідницького завдання оцінюється викладачем у 8 балів за такими критеріями:
- обґрунтування вибору напряму дослідження – 1 бал;
- логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків – 2,5 бали;
- інноваційність та якість оформлення міні-дидактичного проекту – 2,5 бали;
- формулювання висновків – 1 бал;
- захист роботи – 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Божко Н. В. Методика виробничого навчання майбутніх кравців у ПТНЗ засобами інтегрованих мікромодулів: дис... к. пед.. наук : 13.00.02. - 2010. - 378 с.
2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2004. 352 с.
3. Засєкіна Т.М. Інтеграція в шкільній природничій освіті: теорія і практика : монографія. - Київ: Педагогічна думка, 2020. - 400 с.
4. Ключковська І. М. Структурування змісту інтегративного підручника з іноземних мов для майбутніх фахівців інженерних спеціальностей : автореф. дис. … к. пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти». - Т., 2006. - 20 с.
5. Козловська І. М., Стечкевич О. О. Інтеграція змісту природничо-гуманітарного компоненту у підготовці майбутніх фахівців технічного профілю. Молодий вчений. - 2018. - № 8(1). - С. 150-153. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_8(1)__35.
6. Козловський Ю. М. Професійна інтегрологія в системі наук про освіту // Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) іа ін. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2017. – Вип. 34. – С. 108-113
7. Козловський Ю. М. Моделювання наукової діяльності вищого навчального закладу: теоретико-методологічний : моногр. - Львів: СПОЛОМ, 2012. - 484 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).