Педагогічна практика

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою педагогічної практики є узагальнення, теоретичне осмислення та вдосконалення професійних знань, умінь і навичок, розвиток професійних якостей науково-педагогічних кадрів, здатних до дослідницької, наукової і педагогічної діяльності та комплексного розв’язання актуальних практичних проблем в освітній сфері.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної компетентності: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодівати методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у галузі освіти, педагогіки на міжнародному та національному рівні. загальні компетентності: ЗК 3. Здатність використовувати універсальні навички дослідника, а також організовувати та проводити навчальні заняття із використанням сучасних інформаційних технологій. ЗК 5. Здатність до неперервного професійного розвитку на основі критичного самооцінювання з метою самовдосконалення та забезпечення якості освіти. фахові компетентності: ФК 5. Здатність вибудовувати дидактичну стратегію навчання задля забезпечення оптимального розвитку особистості, уявлень про потенційні можливості щодо організації освітнього процесу у сучасній освіті в умовах розвивального навчання та андрагогічної парадигми. ФК 7. Здатність застосовувати наукові знання про цінності в освіті, виконувати науково-педагогічні дослідження, а також організовувати педагогічний процес на основі використання аксіологічного підходу з метою саморозвитку та формування гармонійно-розвиненої особистості.
Результати навчання: Знання: ЗН4. Знання наукових та загально-методичних засад інноваційно-педагогічної діяльності викладача закладу освіти, вимог до підготовки та проведення навчальних занять. Уміння: УН8. Демонструвати навички самостійного виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, оцінювати результати автономної роботи і нести відповідальність за особистий професійний розвиток та навчання інших. УН10. Бути здатним здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти. Комунікація: КОМ12. Здатність застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для наукової та професійної комунікації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка, Супутні навчальні дисципліни: Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи. Дослідницький семінар «Освітні педагогічні науки»
Короткий зміст навчальної програми: У процесі проходження педагогічної практики передбачено такі види діяльності: навчально-методична: - ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; - ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; - ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності рад факультетів, вченої ради закладу, кафедр; - відвідування лекційних, семінарських та практичних занять викладачів випускової кафедри (5 – 6 відвідань) з подальшим їх педагогічним аналізом; - розробка планів-конспектів та текстів однієї лекції, конспектів двох семінарсько-практичних завдань, проведення двох лекцій та семінарсько-практичних занять; - відвідування навчальних занять своїх колег та участь у їх обговоренні. науково-дослідницька: - написання плану проведення експериментальної частини дослідження; - робота з науковими джерелами; - підготовка емпіричного дослідження, вибір методів його проведення; - розробка програми та робочого плану емпіричного дослідження з визначенням складу респондентів, засобів та методів, місця і строків проведення; - реалізація емпіричного дослідження, що передбачає: збір первинної інформації, її обробку, перевірку отриманих даних, аналіз інформації та підготовку підсумкових документів; - участь у науково-практичних конференціях, читаннях, семінарах тощо.
Опис: Робота на базі практики: Відвідування лекційних занять, год. Відвідування практичних/семінарських занять. Підготовка і проведення лекційних занять. Підготовка і проведення практичних занять. Підготовка і проведення виховного заходу. Підготовка звіту про проходження практики. Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів навчання з навчальної дисципліни здійснюється за 100-бальною системою. Поточний контроль за проходженням практики і перевірка виконання завдань педагогічної практики у таких формах: - індивідуальна перевірка підготовлених планів-конспектів навчальних занять, проекту сценарію проведення виховного заходу; - оцінка активності та творчого підходу до розв’язання завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень тощо. Підсумковий контроль проводиться за результатами урахування якості виконаних практикантом завдань. Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме: 1. Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри і аналіз відвіданого заняття за схемою (всього 2 лекції). Максимальна оцінка - 8 балів. 2. Відвідування практичних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри і аналіз відвіданого заняття за схемою (всього 4 заняття). Максимальна оцінка - 8 балів. 3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою: - Визначення триєдиної мети лекції – 3 бали; - Актуалізація знань – 1 бал; - Аргументування методів викладу навчальної інформації – 3 бали; - Висновки – 1 бал - Подача завдання на самостійну роботу – 1 бал. - Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід – 5 балів. Максимальна оцінка – 14 балів. 4. Підготовка плану-конспекту і проведення практичного заняття за обраною темою: - Визначення триєдиної мети практичного заняття – 2 бали; - Аргументування методів викладу навчальної інформації – 1 бал; - Висновки, виставлення оцінок – 2 бали; - Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – 2 бали. Максимальна оцінка – 7 балів Проведення двох практичних занять – 14 балів. 5. Виконання індивідуального завдання передбачає формування плану проведення педагогічного експерименту за темою дисертаційного дослідження Виконання індивідуального завдання оцінюється у 15 балів за такими критеріями: - Обґрунтування вибору методів експериментального дослідження за темою дисертації –5 балів; - Логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення плану проведення експерименту – 10 балів. Для оцінювання результатів педагогічної практики здобувачів освітньо-наукового рівня застосовується інституційна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка».
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме: 1. Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри і аналіз відвіданого заняття за схемою (всього 2 лекції). Максимальна оцінка - 8 балів. 2. Відвідування практичних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри і аналіз відвіданого заняття за схемою (всього 4 заняття). Максимальна оцінка - 8 балів. 3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою: - Визначення триєдиної мети лекції – 3 бали; - Актуалізація знань – 1 бал; - Аргументування методів викладу навчальної інформації – 3 бали; - Висновки – 1 бал - Подача завдання на самостійну роботу – 1 бал. - Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід – 5 балів. Максимальна оцінка – 14 балів. 4. Підготовка плану-конспекту і проведення практичного заняття за обраною темою: - Визначення триєдиної мети практичного заняття – 2 бали; - Аргументування методів викладу навчальної інформації – 1 бал; - Висновки, виставлення оцінок – 2 бали; - Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – 2 бали. Максимальна оцінка – 7 балів Проведення двох практичних занять – 14 балів. 5. Виконання індивідуального завдання передбачає формування плану проведення педагогічного експерименту за темою дисертаційного дослідження Виконання індивідуального завдання оцінюється у 15 балів за такими критеріями: - Обґрунтування вибору методів експериментального дослідження за темою дисертації –5 балів; - Логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення плану проведення експерименту – 10 балів. Для оцінювання результатів педагогічної практики здобувачів освітньо-наукового рівня застосовується інституційна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Педагогічна практика аспіранта. Методичні рекомендації щодо проходження педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) галузі знань Освіта / Педагогіка. / Укладачі: Н.В. Мукан, Т.М. Горохівська, Л.В. Дольнікова. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 72 с 1. Березюк, О. С., & Власенко, О. М. (2017). Дидактика: теорія і практика. Житомир, Україна: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка. 2. Горохівська Т. М. Розвиток професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти : монографія. Дрогобич : Посвіт, 2020. 452 с. 3. Калашнікова, Л. М., Жерновникова, О. А. (2016). Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях. Харків, Україна. 4. Козловський, Ю. М., Ортинський, В. Л., Дольнікова, Л. В. (2020). Педагогіка: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 5. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка» (2019). СВО ЛП – Львів. 6. Фіцула, М. М. (2014). Педагогіка вищої школи. Київ, Україна: Академвидав. 7. Merriam, S., Caffarella, R., &Baumgartner, L. (2006). Learning in Adulthood, San Francisco, CA: Jossey-Bass. This rangeswidely and provid es an excellent synopsis of much that we know about adult learning. 8. Perkins, D. (2006). Constructivis mandtrouble some knowledge. In Meyeran Land (2006) (pp. 33–47). A very lucid exposition of some key idea sin learning theory.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).