Історія конфліктів у Центрально-Східній Європі

Спеціальність: Історія та археологія
Код дисципліни: 8.032.00.M.013
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Історія, музеєзнавство і культурна спадщина
Лектор: к.і.н., доцент Хома І.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - Здатність продемонструвати поглиблені знання у вибраній області наукових досліджень; - Здатність продемонструвати розуміння впливу історичних процесів та етнокультурних процесів в археології в суспільному і соціальному контексті. - Здатність продемонструвати знання нормативно-правової бази визначеної вітчизняним та міжнародним законодавством з історії та археології; - Здатність продемонструвати методику пошуку та опрацювання різнотипних історичних джерел, фахової історичної та археологічної літератури; - Здійснювати пошук, аналізувати, порівнювати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; - Уміння написати наукову роботу-дослідження, розуміння послідовності роботи по підготовці наукового дослідження; - Уміння адаптувати результати наукових досліджень під час написання дисертації; - Вміння працювати в архівних установах із різнотипними писемними історичними документами; - Вміти використовувати професійно-профільовані знання в галузі історії та археології для обробки результатів досліджень
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дослідницький семінар у галузі історії та археології (нові відкриття та перспективи досліджень) Написання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Центрально-Східна Європа на карті світу та геополітичне значення Спільний історичний досвід і трансформації Комплекси та ціна свободи Конфлікт пам'яті
Методи та критерії оцінювання: підготовка тез для усної доповіді та рецензування рекомендованої літератури (45 балів) іспит (55 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Вуйчіцький К. Ностальгія і політика. Есе про повернення до Центральної Європи. Брустури, 2016. Снайдер Т. Криваві землі: Європа між Гітлером і Сталіним. К., 2018. Снайдер Т. Перетворення націй. Польща, Україна, Литва, Білорусь 1569-1999. К., 2012.