Теоретичні та практичні проблеми психології благополуччя

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.O.004
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: кандидат психологічних наук, доцент Лариса Іванівна Березовська
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у здобувачів вищої освіти системи компетенцій щодо теоретичних та практичних проблем психології благополуччя; сприяння підготовці аспірантів до проведення дисертаційного дослідження.
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати значущі комплексні проблеми професійної та/або дослідницько- інноваційної діяльності у сфері психології, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 4. Здатність розв’язувати комплексні проблеми психології на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. СК 2. Здатність планувати та виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у психології та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах, та забезпечувати якість виконуваних досліджень. СК 5. Здатність оцінювати рівень власної фахової компетентності, саморозвиватися і самовдосконалюватися протягом життя, підвищувати професійну кваліфікацію, бути професійно мобільним. СК 7. Уміння толерувати невизначеність і доводити унікальність власного наукового пошуку в умовах інформаційного / цифрового суспільства.
Результати навчання: РН 4. Планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження з психології та дотичних міждисциплінарних напрямів із дотриманням норм професійної і академічної етики. РН 7. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти у сфері психології, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та прикладні проблеми психології з урахуванням соціальних, економічних, етичних і правових аспектів. РН 9. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми психології державною та іноземною мовами, готувати результати досліджень у вигляді наукових публікацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія та методологія науки Дослідницький семінар у галузі соціальних та поведінкових наук
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розглядає як теоретичні, так і практичні проблеми психології благополуччя. Вивчає основні теоретичні підходи до психологічного благополуччя. Розглядає сучасний сучасний психодіагностичний інструментарій визначення благополуччя людини. Досліджує прийоми та підходи підвищення психологічного благополуччя особистості.
Опис: Навчальна дисципліна розглядає як теоретичні, так і практичні проблеми психології благополуччя. Вивчає основні теоретичні підходи до психологічного благополуччя. Розглядає сучасний сучасний психодіагностичний інструментарій визначення благополуччя людини. Досліджує прийоми та підходи підвищення психологічного благополуччя особистості.
Методи та критерії оцінювання: Дисципліна «Теоретичні та практичні проблеми психологічного благополуччя» передбачає формування у здобувачів вищої освіти формування системи компетенцій щодо теоретичних та практичних проблем психології благополуччя; сприяння підготовці аспірантів до проведення дисертаційного дослідження. Зміст робочої програми навчальної дисципліни «Теоретичні та практичні проблеми психологічного благополуччя» орієнтоване на реалізацію умінь виділяти, аналізувати, порівнювати та узагальнювати теоретичні та практичні проблеми психологічного благополуччя. Розглядаються також питання академічної доброчесності під час критичного аналізу теоретичних засад дослідження психологічного благополуччя, написання наукової публікації здобувачами вищої освіти. Частина навчального матеріалу виноситься на самостійне вивчення. Самостійна робота передбачає опрацювання літературних джерел, лекційного матеріалу, виконання завдань, що знаходяться в методичних рекомендаціях до самостійної роботи, роботу у віртуальному середовищі обов’язковим елементом, підготовку до практичних занять, виконання завдань, передбачених методичними рекомендаціями до практичних занять. Програмою дисципліни передбачено виконання індивідуальною науково-дослідного завдання (написання наукової публікації).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час СК. Практичні заняття проводяться з основних, найбільш важливих тем та розділів психології благополуччя. На основі активної форми навчання засвоюються технології підвищення рівня психологічного благополуччя. Самостійна робота планується як форма навчання, що має на меті надання допомоги у вивченні запропонованої літератури, у пошуках відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу. Ця форма роботи є основною для студентів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Березовська Л.І. Психологічне благополуччя студентів. / Л.І. Березовська // Індивідуальні ресурси психологічного благополуччя особистості : монографія / за ред. М.Й. Варій, О.А. Ліщинська, Л.І. Березовська, А.В. Олійник, Г.М. Закалик. – Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2018. – C.107–144 (вл.стор.-37). 2. Березовська Л.І. Соціальні мережі та психологічне благополуччя особистості. // Психологічне благополуччя особистості в реаліях сучасного життя: колективна монографія / О. А. Лещинська, Я. С. Андрушко, Л. І. Березовська, Н. В. Партико, І. І. Лепська. – Івано-Франківськ: Симфонія форте, 2021. – 200 c. 3. Горбаль І.С. Соціально-психологічні чинники суб’єктивного благополуччя пенсіонерів. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.05. Львів, 2016. 271 с. 4. Гудімова А.Х. Поведінкові патерни користувачів соціальних мереж як умова їх психологічного благополуччя. дис. ... доктора філософії «Психологія». Одеса, 2021. 207 с. 5. Гуляєва О.В. Чинники психологічного благополуччя у студентів з обмеженими можливостями здоров’я. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.11. Харків, 2018. 207 с. 6. Джаббарова Л.В. Особливості взаємозв’язку психологічного благополуччя з особистісною та соціальною ідентичністю. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.01. Одеса, 2020. 240 с. 7. Каргіна Н.В. Ресурси та чинники психологічного благополуччя особистості. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.11. Одеса, 2018. 270 с. 8. Курова А.В. Психологічні індивідуально-особистісні детермінанти суб’єктивного благополуччя майбутніх психологів. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.01. Одеса, 2016. 226 с. 9. Методологічні та теоретичні проблеми психології / Олена Володимирівна Карапетрова – Бердянськ: БДПУ, 2015 – 177 с. 10. Павленко Г.В. Особистісні диспозиції як ресурс психологічного благополуччя в умовах невизначеності. дис. ... доктора філософії «Психологія». Харків, 2020. 289 с. 11. Сердюк Л. З. Самодетермінація психологічного благополуччя особистості: монографія / Л. З. Сердюк, І. В. Данилюк, В. В. Турбан, О. І. Пенькова, Н. Д. Володарська [та ін.]; за ред. Л. З. Сердюк. Київ – Львів : Видавець Вікторія Кундельська, 2021. – 236 с 12. Титаренко Т. М. Психологічне здоров’я особистості: засоби самодопомоги в умовах тривалої травматизації : монографія / Т. М. Титаренко / Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2018. – 160 c. 13. Шишко Н.С. Соціальні Інтернет-практики як чинник психологічного благополуччя старшокласників. дис. ... канд. психол. н.: 19.00.05. Київ, 2020. 223 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).