Педагогічна практика
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: д. психол. н., проф. Галян Ігор Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати значущі
комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-
інноваційної діяльності у сфері психології, застосовувати
методологію наукової та педагогічної діяльності, а також
проводити власне наукове дослідження, результати якого
мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
ЗК 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
СК 4. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у
вищій освіті.
СК 6. Здатність застосовувати нові технології та інструменти,
сучасні цифрові технології, бази даних та інші ресурси,
спеціалізоване програмне забезпечення у науковій та
викладацькій діяльності.
Результати навчання: РН 2. Розуміти загальні принципи та методи психології, а
також методологію наукових досліджень, застосувати їх у
власних дослідженнях у сфері психології та у викладацькій
практиці.
РН 8. Визначати свої професійні можливості та завдання
підвищення професійної кваліфікації й професійної
мобільності.
РН 10. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері
психології, його наукове, навчально-методичне та нормативне
забезпечення, застосувати ефективні методики викладання
навчальних дисциплін
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Методологія підготовки наукових публікацій
Методика викладання психології у вищій школі
Короткий зміст навчальної програми: У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види діяльності:
навчально-методична: ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вченої ради інституту, кафедри теоретичної та практичної психології; відвідування лекційних (2 заняття), семінарських / практичних/лабораторних викладачів випускової кафедри (2 заняття) з подальшим їх педагогічним аналізом; розробка планів-конспектів та текстів 1 (однієї) лекції, конспектів 2 (двох) семінарських / практичних /лабораторних занять, та їх проведення; відвідування навчальних занять колег та участь у їхньому обговоренні.
науково-дослідницька: робота з науковими джерелами у контексті виконання компаративного аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти за конкретною спеціальністю в одній із країн світу, особливостей підготовки фахівців; збір та аналіз первинної інформації, підготовка документів, написання тез доповіді або наукової статті.
Опис: 1. Відвідування лекційних занять.
2. Відвідування практичних/семінарських занять.
3. Підготовка і проведення лекційних занять.
4. Підготовка і проведення практичних занять.
5. Підготовка і проведення виховного заходу.
6. Підготовка звіту про проходження практики.
7. Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Підведення підсумків педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти здійснюється під час підсумкової конференції на кафедрі теоретичної та практичної психології. Оцінка за проходження практики виставляється за результатами виконання всіх передбачених завдань, про виконання яких звітує аспірант. До уваги керівником практики також береться якість оформлення звітної документації.
Критеріями оцінювання результатів педагогічної практики є:
– виконання програми практики;
– рівень сформованості професійної та науково-дослідної компетентності здобувача освіти;
– рівень сформованості професійних цінностей і ставлення, прояв професійно значущих якостей;
– якість виконання всіх завдань та видів роботи під час проходження практики;
– якість та своєчасність здачі підсумкової документації.
Підсумки проведення педагогічної практики аспірантів обговорюються на засіданні кафедри теоретичної та практичної психології.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Навчально-методична робота: 75 балів
Аналіз відвіданої лекції (за схемою) - 5 балів
Аналіз семінарського / практичного заняття (за схемою) - 5 балів
Плани-конспекти та проведення лекцій (1 заняття) - 20 балів
Плани-конспекти та проведення семінарських / практичних /лабораторних занять (2 заняття) - 30 балів
Підготовка і проведення виховного заходу (1 захід) - 10 балів
Підготовка звіту про проходження практики і його захист - 5 балів
2. Науково-дослідницька робота: 25 балів
Виконання індивідуального завдання - 10 балів
Висвітлення результатів наукового спостереження у формі наукової
публікації - 15 балів
Всього - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Наскрізна педагогічна практика: навч.-метод. посіб.; 3-е вид. доп. іпереробл. / за ред. А. А. Сбруєвої. Суми: Вид-во СумДПУ іменіА.С. Макаренка, 2019. 335 с.
2. Педагогічна практика: рекомендації до проходження аспірантами педагогічної практики / Є. А. Настенко, Л. Д. Добровська,Г. А. Корнієнко. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. 80 с.
3. Булах І. С. Психологічні аспекти міжособистісної взаємодії викладачів і студентів: Навчально-методичний посібник. Київ: НПУ, 2002. 114 с.
4. Галян О. Апробовані моделі розвитку суб’єктності особистості учнів як емпірична верифікація результативності гуманітарно-орієнтованого освітнього середовища. Молодь і ринок. 2018. № 12 (167). С.12–18.
5. Галян О. Суб’єктність особистості: ретроспектива поглядів та перспектива втілення в педагогічний процес. Психологія особистості : науковий журнал. 2017. № 1 (8). С. 56–70.
6. Галян О., Борисенко З. Практична підготовка майбутніх психологів: як забезпечити набуття професійних компетенцій. Проблеми гуманітарних наук: Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Психологія. 2020. Вип. 47. С. 9-21.
7. Гладуш В. А., Лисенко Г. І. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. Дніпропетровськ, 2014. 416 с.
8. Іващенко В.П., Приходько В.В., Ясев О.Г. Розвиток комунікації між викладачами і студентами у навчальному процесі. Дніпропетровськ: НМетАУ, 2009. 30 с.
9. Кайдалова Л.Г., Н.В. Шварп, Н.Б. Щокіна. Педагогічна майстерність викладача вищої школи: метод. реком. Х.: НФаУ, 2014. 32с.
10. Коваль О. Методичні вказівки до практикуму з дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи». Тернопіль: ТНЕУ, 2016. 20 с.
11. Коваль О. Курс лекцій з дисципліни «Педагогіка та психологія вищої школи». Тернопіль: ТНЕУ, 2016. 85 с.
12. Максименко С.Д. Педагогіка вищої медичної освіти: підручник / С.Д. Максименко, М.М. Філоненко. Київ : Центр учбової літератури, 2014. 288 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).