Педагогічна практика
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 8.071.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Проф. Яремко І.Й
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальних:
- здатність опрацьовувати академічні та науково-дослідницькі джерела інформації для формування навчальних матеріалів для проведення лекційних, семінарських, практичних та лабораторних занять у закладах вищої освіти з дисциплін, що відповідають профілю спеціальності;
- здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань;
- уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю українською мовою, формувати наукові тексти в письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття, використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби;
- уміння оцінювати знання студентів згідно встановлених критеріїв;
Фахових:
- здатність оцінювати глибинні знання історичних та світоглядних засад розвитку теорії і практики ведення бухгалтерського обліку, проведення аналітичних досліджень інформаційного забезпечення управління підприємством та податковою діяльністю, ідейних вчень класиків балансових теорій, фундаментальних постулатів та парадигм теорій бухгалтерського обліку, новітніх прогресивних тенденцій розвитку систем бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
- здатність продемонструвати знання класичного та сучасного наукового інструментарію дослідження соціально-економічних явищ та процесів у різних сферах аналізу, аудиту, контролю та оподаткування;
- здатність продемонструвати знання теоретико-прикладних засад різних видів бухгалтерського, управлінського й податкового обліку та сфери аналізу й аудиту.
Результати навчання: 1. Уміння оволодіння основами навчання: науково-методичної та навчально-методичної роботи: навичками структурування та психологічно грамотного перетворення наукових знань у навчальний матеріал, систематизації навчальних та виховних завдань; методами та засобами складання задач, вправ, тестів з різних тем, усного та письмового переказу предметного матеріалу, різноманітними освітніми технологіями;
2. Уміння у процесі підготовки і проведення навчальних занять – формування вмінь постановки навчальної мети, вибору типу, виду занять, використання різних форм організації навчальної діяльності: діагностики, контролю та оцінки ефективності навчальної діяльності;
3. Уміння у ході відвідування занять викладачів – ознайомлення з різними способами структурування і представлення навчального матеріалу, способами активізації навчальної діяльності, особливостями професійної риторики, з різними способами та прийомами оцінювання навчальної діяльності у вищій школі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Методологія наукових досліджень в обліково-аналітичній сфері знань
Професійна педагогіка
Корреквізити:
Обліково-звітна система в архітектоніці сучасної економіки
Концептуальні засади, методи та інструментарій податкового планування
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються ключові засади організації освітнього процесу в університеті; основні форми організації навчання в університеті; ключові засади контролю результатів навчання студентів в університеті; основні засади проведення навчальних занять (лекційних, практичних, лабораторних занять).
У межах дисципліни розглядаються питання сутності інтелекту, інтелектуального потенціалу, інформаційних технологій як природніх чинників інтелектуальної економіки, розвитку національного ринку праці та його впливу на процес інтелектуалізації економіки і управління підприємств, інтелектуальної власності як джерела розвитку світової економіки, складових інтелектуальної економіки як чинників економічного зростання, методологічні основи управління формуванням і використанням інтелектуальних ресурсів, оцінювання фінансово-інвестиційного забезпечення науки в Україні як фактора інтелектуалізації та інноваційного розвитку економіки, формування інтегрованої інформаційної системи для потреб інтелектуалізації економіки та управління підприємств, методичні основи оцінювання ефективності інформаційно-інтелектуальної економіки та рівня її інтелектуалізації.
Опис: Ознайомлення з ключовими засадами організації освітнього процесу в університеті – базою педагогічного практикуму: з історією створення та розвитку ВНЗ, його статутом, організаційною структурою, стратегією розвитку, місцем у рейтингу закладів вищої освіти регіону та країни. Ознайомлення з основними засадами організації навчально-виховного процесу в університеті: із рівнями, ступенями і кваліфікаціями, які набуваються у ВНЗ, стандартами освітньої діяльності та вищої школи, забезпеченням якості вищої освіти, організацією освітнього процесу, його учасниками, управлінням освітнім процесом.
Ознайомлення з діяльністю профільної кафедри та її місцем у структурі університету на основі вивчення Положення про кафедру, посадових інструкцій науково-педагогічних працівників, структури кафедри, розподілу педагогічного навантаження, зв’язку кафедри з іншими підрозділами. Ознайомлення з педагогічною і викладацькою практикою провідних науково-педагогічних працівників профільної кафедри. Ознайомитись із методами навчання і навчальними технологіями, які використовують провідні викладачі профільної кафедри на основі відвідування їх занять, вивчення підготовлених ними навчально-методичних матеріалів (навчально-методичних комплексів дисциплін), виконання доручень цих працівників, засвоєння прав та обов’язків викладачів. Набуття навичок підготовки методичних матеріалів за окремою дисципліною. Набути навички підготовки лекції, плану семінарських (практичних, лабораторних) занять, вибору виду лекції, розробки практичних завдань, тестів, кейсів, слайдів, вибору форм контролю самостійної та індивідуальної роботи, підготовки завдань для наукової роботи студентів (тематики курсових і дипломних робіт). Засвоєння практичних навичок викладацької діяльності. Набути навички проведення лекції, семінарських (практичних, лабораторних) занять, консультацій, керівництва науковими студентськими дослідженнями, оцінювання знань студентів, застосування сучасних педагогічних концепцій і методик. Набуття навичок самоаналізу педагогічної і викладацької діяльності. Виконання індивідуального завдання. Підготовка загального звіту.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі недиференційованого заліку, що проводиться у формі усного експрес-опитування, виконання індивідуального науково-дослідного завдання, проведення лекційних, практичних та лабораторних занять за визначеними керівником педагогічного практикуму навчальними дисциплінами та відповідними темами.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК)
(усні виступи на практичних заняттях, розв’язування завдань, участь в обговореннях та дискусіях, контрольні зрізи знань) - 70 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 20 балів, усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Козловський Ю. М. Інтеграційні процеси в професійній освіті: методологія, теорія, методики: монографія. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2018. – 420 с.
2. Левочко М.Т. Професійна підготовка майбутніх фахівців економічної галузі: теорія, методика, організація [монографія]/М.Т. Левочко; Держ. акад. статистики, обліку і аудиту. – К.: ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2009. – 495 с.
3.Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання: Навч. посібник / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287 с.
4.Педагогіка: Навч. посібник/Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с.
5.Педагогіка: Навч. посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. – Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – 400 с.
6. Теслюк В.М. Основи педагогічної майстерності викладача вищої школи: підруч. / В.М. Теслюк. – К.: ДААКіМ, 2015. – 361 с.
7. Чижевська Л.В. Методика викладання облікових дисциплін: Навчальний посібник для студентів вищи навчальних закладів. / За ред. Проф. Ф.Ф. Бутинця. – Житомир: ПП “Рута”, 2003. – 504 с.
8. Ясишена В.В., Волинець В.І. Методологія наукових досліджень і викладання облікових дисциплін: навч. посіб. Тернопіль: Крок, 2017. –231 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).