Концептуальні засади, методи та інструментарій податкового планування

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 8.071.00.M.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: професор Загородній Анатолій Григорович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування в аспірантів знань з теорії та практики реалізації на підприємстві концепції податкового планування, використання властивих цій концепції принципів, методів та інструментів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: спроможність продукувати інноваційні наукові ідеї щодо податкового планування, його методів та інструментів, проводити оригінальні наукові дослідження з цього напрямку діяльності; фахові компетентності: фундаментальні знання історичних засад становлення і розвитку теорії та практики оподаткування та організації податкового планування; здатність виявляти та розуміти причинно-наслідкові звязки між реалізацією концепції податкового планування та його інструментарію і результатами фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання; здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Результати вивчення цієї дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: здатність продемонструвати знання історичних та сучасних концептуально-методологічних та методичних засад у сфері податкового планування; здатність продемонструвати фундаментальні знання українського і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері податкового планування; застосовувати одержані знання з різних предметних сфер обміну та оподаткування для формування та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у дослідженнях з податкового планування; інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у дослідженнях з податкового планування; здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування процесів та об’єктів у сфері податкового планування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Новітні теорії в бухгалтерському обліку та оподаткування Аналітичні та чисельні методи дослідження
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні «Концептуальні засади, методи та інструментарій податкового планування» розглядаються теоретичні, методологічні та практичні аспекти податкового планування суб’єктів господарювання, зокрема розкривається сутність, мета та завдання податкового планування, його види, сутність методів податкового планування та їхня класифікація, інструменти податкового планування, їхні види та етапи їх формування, оцінювання економічної ефективності податкового планування.
Опис: Сутність, мета, завдання, принципи та види податкового планування. Концепція податкового планування та його організація на підприємстві. Інструменти податкового планування. Інформаційне забезпечення податкового планування. Оцінювання податкового навантаження та ефективності податкового планування. Ризики податкового планування та управління ними.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: захист контрольних робіт; семестровий контроль (екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання ? 30 практичні заняття – 10 письмове тестування ? 70
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Загородній А. Г., Вознюк Г. Л., Лучишин Л. М., Оліховський В. Я. Податки. Оподаткування. Податкове планування: навч. посібник. – Львів: ЗУКЦ. 2017. – 512 с. 2. Самусевич Я.В., Височина А.В. Податкове планування та основи податкової оптимізації: навчальний посібник – Суми : Сумський державний університет, 2021. – 344 с. 3. Податкове планування та мінімізація податкових ризиків: методичні рекомендації до практичних завдань студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» другого (магістерського) рівня / уклад. В. В. Карпова. – Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. – 59 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).