Цифровізація процесів в обліково-контрольному середовищі
Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 8.071.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., професор Скаско Олег
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральних:
- здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері обліку і оподаткування на міжнародному та національному рівні;
спеціальних (фахових):
- глибинні знання теоретико-прикладних засад різних видів систем бухгалтерського обліку (стратегічний, управлінський, креативний), концептуальних основ й методів оцінна- аналітичних інструментів та податкового планування;
- уміння здійснювати кількісне та якісне оцінювання і прогнозування різних економічних явищ та процесів на основі інформаційної бази обліку та регламентаційних норм оподаткування;
- уміння розробляти логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі тощо для конкретних економічних об'єктів у сфері обліку та оподаткування;
- здатність виявляти та розуміти причинно-наслідкові зв'язки між економічними явищами та процесами у сфері обліку та оподаткування, ідентифікувати та оцінювати фактори впливу.
Результати навчання: Здатність продемонструвати ґрунтовні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально економічних явищ і процесів у різних сферах облікова-аналітичних парадигм, процесів управління та адміністрування податків.
Використовувати отримані теоретичні знання з різних предметних сфер обліку та оподаткування для формулювання та обґрунтування нових методичних положень і практичних рекомендацій у конкретній галузі дослідження.
Лекції, практичні заняття – репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, Самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, колоквіум, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень в обліково-аналітичній сфері знань Моделювання інформаційних систем в обліку і оподаткуванні
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розкриває сутність та особливості трансформації реальної економіки в цифрову економіку, роль цифровізації як фактор підвищення конкурентоспроможності національних економік, розвиток нових компетенцій та досвіду в обліково-контрольному середовищі.. Опанування дисципліни передбачає розкриття передумов розвитку технологій оцифрування облікових та контрольних процесів, засад ІТ-аудиту і цифрової фінансової звітності. Теоретичний матеріал охоплює 7 тем, в яких висвітлено найважливіші аспекти цифровізації в обліково-контрольній галузі знань.
Опис: Тема 1. Цифрова економіка: зміст та характерні особливості.
Сутність цифрової економіки, основні принципи. Етапи розвитку цифрової трансформації. Можливості та загрози цифровізації. Сучасний стан цифровізації в Україні.
Тема 2. Четверта промислова революція
Поняття Четвертої промислової революції. Зміст та особливості Індустрії 4.0. Державна політика в Революції 4.0. «Цифровізація» державного управління.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, письмове тестування та екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів (30 балів) при оцінюванні знань студентів під час практичних занять виставляється за такими критеріями:
- під час опитувань – за повну і оґрунтовану відповідь на запитання з теми заняття;
- при виконанні практичних завдань – за запропонований правильний алгоритм (послідовність) вирішення завдання; за знання теоретичних основ проблеми, поставленої в завданні.
Максимальна кількість балів (60 балів) при оцінюванні знань студентів під час іспиту виставляється за правильні відповіді на всі питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Білецька Г.М., Ковтунович Н. Л. Щодо особливостей світових тенденцій запровадження та здійснення е-аудиту. Порівняльно-аналітичне право. 2017. №3. С. 107–110.
2.Білецька Г. М., Ковтунович Н. Л. Щодо впровадження електронного аудиту: світові та вітчизняні тенденції. Інформаційне суспільство: технологічні, економічні та технічні аспекти становлення: зб. матеріалів доповідей Міжнар. наук. інтернет-конф., м. Тернопіль, 2 бер. 2017 р. URL: http://www.konferenciaonline. org.ua/arhiv-konferenciy/arhiv-konferenciy02- 03-2017
3.Гаврилова Л.В., Ян ван Тайнен, Шкуропат О.Г. та ін. Практична методологія ІТ-аудиту. – К.: ТОВ "Європейський інститут державного управління та аудиту", 2015. URL: http://dkrs.kmu.gov.ua/kru/doccatalog/document?id=134082
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).