Наукові аспекти удосконалення існуючих і створення нових технологічних процесів органічного синтезу

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.M.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Реутський В.В., Дзіняк Б.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Визначення напрямків використання результатів наукових досліджень для вдосконалення існуючих та створення нових промислових процесів.
Завдання: 1. Знати принципи аналізу хіміко-технологічних систем. 2. Аналізувати результати наукових досліджень та напрямки їх адаптації в технології. 3. Синтезувати технологічні схеми на основі результатів наукових досліджень. 4. Знати методи комплексного використання продуктів хімічної технології.
Результати навчання: знання: 1. здатність продемонструвати системні знання та навички сучасних методів проведення досліджень в області хімічної технології та інженерії, хімічного матеріалознавства та суміжних галузях промисловості; 2. здатність продемонструвати поглиблені теоретичні знання у вибраній області наукових досліджень; 3. розуміння сучасних технологій хімічного виробництва й тенденцій їх розвитку; 4. здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень у суспільному, економічному і соціальному контексті. вміння: 1. здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати наукову та науково-технічну інформацію з різних джерел; 2. застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем, характерних обраній області наукових досліджень; 3. досліджувати і моделювати явища та процеси в складних хімічних та фізико-хімічних системах; 4. застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних і прикладних задач обраної області наукових досліджень; 5. самостійно виконувати експериментальні дослідження на сучасному рівні та застосовувати дослідницькі навички; 6. оцінити доцільність та можливість застосування інноваційних процесів у хімічних технологіях та інженерії, хімічному матеріалознавстві та суміжних галузях; 7. аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни 1. Каталіз в хімії та хімічній технології 2. Чисельне моделювання процесів хімічної технології 3. Інноваційні процеси в хімічних технологіях Супутні і наступні навчальні дисципліни 1. Дослідження кінетики складних хімічних реакцій 2. Комп’ютерне моделювання гідромеханічних процесів в хімічній технології та інженерії 3. Ексергетичний аналіз хіміко-технологічних систем
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто проблеми використання результатів наукових досліджень для створення нових та вдосконалення існуючих хіміко-технологічних процесів. Висвітлено питання комплексного використання продуктів хімічних перетворень. Розглянуто принципи і напрямки використання відновлювальної сировини в хіміко-технологічних процесах.
Опис: Вступ. Мета і задачі курсу Аналіз хіміко-технологічних систем Суміщення процесів в технологіях органічного синтезу Хімічні технології на основі рослинної сировини. Комплексне використання продуктів органічного синтезу Промислові методи радиннофазного окиснення вуглеводнів Створення ефективних каталітичних систем для процесів рідиннофазного окиснення та напрямки їх використання ні діючих виробництвах Промислові методи одержання олігомерів на основі сумішей ненасичених сполук Ініційована полімеризація сумішей ненасичених сполук та методи промислового використання ініційованої полімеризації
Методи та критерії оцінювання: іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль. Разом за дисципліну 100 балів: письмова компонента 80 балів усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Піх, З. Г. Теорія хімічних процесів органічного синтезу. Підручник / Піх З. Г. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”.2002. –396 с. 2. K.Weissermel, H.-J. Arpe. Industrial Organic Chemistry. VCH, 1997 3. Електронний навчальний посібник «Технологічні схеми промисловості органічного синтезу». [уклад.: Реутський В.В., Іващук О.С., Івасів В.В.] http://vns.lp.edu.ua/moodle/course/view.php?id=9771. Реєстр. № Е41-216-6/2012 від 14.02.2012 р. 4. Електронний навчально-методичний комплекс "Застосування продуктів органічного синтезу" [уклад.: Субтельний Р.О., Дзіняк Б.О.]. – http://195.22.112.13/course/view.php?id=678. Реєстр. № 01829 СЕ41-216-122/2017 від 01.03.2017
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).