Дослідження кінетики складних хімічних реакцій

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Івасів Володимир Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – подати методологію дослідження кінетики складних хімічних реакцій. Курс орієнтований на формування здатності розв’язувати комплексні проблеми в галузі хімічної технології та інженерії, дослідницько-інноваційну діяльність, глибоке переосмислення наявних і створення нових цілісних знань, наукових принципів, а також практичне впровадження отриманих результатів на підприємствах хімічної промисловості.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: 1) систематичні знання сучасних методів проведення досліджень в галузі хімічної технології та інженерії і в суміжних галузях; 2) критичний аналіз, оцінка та синтез нових ідей; 3) здатність саморозвиватися і самовдосконалюватися протягом життя, відповідальність за навчання інших. фахових: 1) знання про сучасні тенденції розвитку з найважливіших наукових досягнень в області хімії, хімічної технології та інженерії, хімічного матеріалознавства та суміжних галузях; 2) систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу нових хімічних сполук, технологічних процесів, безвідходних хімічних технологій та хімічного обладнання, енергозбереження й екологічної безпеки; 3) здатність ефективно застосовувати сучасні методи аналізу, чисельного моделювання, виконувати експериментальні дослідження з об'єктами хімічної технології в лабораторних і промислових умовах; 4) здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати новітній системний підхід, враховувати нетехнічні аспекти під час проведення експериментальних досліджень та розв’язанні інженерних задач; 5) здатність розробляти та реалізовувати наукові та науково-технічні проекти, включаючи результати власних досліджень, які дають можливість переосмислювати загальноприйняті положення про механізми і принципи хімічних та фізико-хімічних перетворень речовин, перетворення енергії в них та створювати нові знання та наукові принципи; 6) здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Результати навчання: 1. Типи складних хімічних реакцій; 2. Методика планування кінетичних експериментів; 3. Процедура оброблення даних кінетичних експериментів; 4. Методика узгодження даних про механізм, кінетику і селективність у складних хімічних реакціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні модулі: Каталіз в хімії та хімічній технології; Чисельне моделювання процесів хімічної технології.
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглянуто особливості перебігу та дослідження складних хімічних реакцій. Подано методологію вивчення механізмів, побудови схеми, дослідження кінетики, побудови кінетичних моделей та обчислення їх параметрів.
Опис: У дисципліні розглянуто особливості перебігу та дослідження складних хімічних реакцій. Подано методологію вивчення механізмів, побудови схеми, дослідження кінетики, побудови кінетичних моделей та обчислення їх параметрів.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у вигляді написання реферату. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль у формі : реферат, усне опитування (30%); • Підсумковий контроль — екзамен у письмово-усній формі (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Піх З.Г. Теорія хімічних процесів органічного синтезу. Підручник. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”.2002. –396 с. 2. Рудавський Ю,К., Мокрий Є.М., Піх З.Г., Куриляк І.Й.,Чип М.М. Математичні методи в хімії та хімічній технології. Львьв. Світ, 1993, 208 с. 3. H. Scott Fogler. Elements of Chemical Reaction Engineering.Prentice Hall PTR Toronto. 1999. 967 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).