Сучасні методи досліджень технологічних об'єктів та формування керуючих впливів

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 8.174.00.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: професор, д.т.н. Фединець Василь Олексійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у молодих науковців системні знання з сучасних методів теоретичних, експериментальних та експертних досліджень технологічних об’єктів, математичних методів планування експерименту та обробки його результатів, що дають змогу аналізувати, оцінювати й порівнювати альтернативи, генерувати оригінальні ідеї в науково-дослідницькій роботі з автоматизації та приладобудування чи суміжних областях.
Завдання: загальних: - здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, проводити дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, а також практичне впровадження отриманих результатів; - здатність продемонструвати знання сучасних математичних методів проведення досліджень в галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій і в суміжних галузях; - ініціювання оригінальних дослідницько-інноваційних комплексних проектів; фахових: - здатність продемонструвати знання про тенденції розвитку і найбільш важливі нові наукові досягнення в галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, а також у суміжних галузях; - здатність продемонструвати знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів, та вміння їх ефективно застосовувати для аналізу, синтезу та оптимізації систем автоматизованого керування технологічними процесами та комп’ютерно-інтегрованих технологій; - здатність ефективно застосовувати методи аналізу, математичне моделювання, виконувати фізичні та математичні експерименти при проведенні наукових досліджень; - здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення; - здатність застосовувати сучасні методи ідентифікації та побудови математичних моделей технологічних об’єктів, сучасні методи формування керуючих впливів;
Результати навчання: - знання сучасних методів проведення досліджень в області автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій а також у суміжних галузях; - знання тенденцій розвитку і найбільш важливих нових наукових досягнень у галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій а також поглиблені знання у вибраній області наукових досліджень; - застосовувати сучасні наукові теорії і методи для розв’язування задач аналізу синтезу, оптимізації елементів і систем, характерних обраній області наукових досліджень; - досліджувати і моделювати явища та процеси в складних динамічних системах автоматичного керування технологічними процесами; - самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички для опрацювання результатів експериментів; - аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізити: - основи наукових досліджень; теорія автоматичного керування; технологічні об’єкти та процеси виробництва; – кореквізити: - застосування методів оптимізації в задачах автоматизації; презентація результатів наукових досліджень.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються питання класифікації об’єктів у відповідності з типом технологічного процесу, методи досліджень технологічних об’єктів (емпіричні теоретичні, експериментальні, експертні), вибір необхідних методів досліджень в залежності від особливостей технологічного процесу, класичні та статистичні методи планування досліджень, математичні методи оброблення експериментальних даних, методологія дослідження складних об’єктів, використання результатів для розроблення та дослідження системи керування технологічним об’єктом, розроблення математичних засад формування керуючих впливів систем керування технологічних об’єктів.
Опис: Постановка теми, проблеми, мети та задач дослідження. Об’єкт та предмет дослідження. Методи дослідження технологічних об’єктів. Вибір необхідних методів дослідження в залежності від особливостей технологічного об’єкта, Класичний та статистичний методи планування. Мінімізація числа досліджень. Математичні методи оброблення експериментальних даних. Методи системного аналізу в наукових дослідженнях. Використання результатів для розроблення та дослідження системи керування технологічним об’єктом. Розроблення математичних засад формування керуючих впливів систем керування технологічних об’єктів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт і індивідуального науково-дослідного завдання (контрольної роботи), усне та фронтальне опитування). Залік – письмова робота, тестовий контроль)
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30%): індивідуальне науково-дослідне завдання, усне опитування; - Підсумковий контроль (70%, контрольний захід екзамен); письмово-усна форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Філіпенко А.С. Основи наукових досліджень /С.Ф. Філіпенко - Київ: Академвидав, 2005. - 208 с. 2. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень / В.І. Романчиков - Київ, Видавництво «Центр учбової літератури», 2007. — 254 с. 3. Марцин В.С. Основи наукових досліджень: навч. посібник / В.С. Марцин, Н.Г. Міценко, О.А. Даниленко та ін. — Львів: Ромус-Поліграф, 2002.— 128 c. 4 . Організація науки і наукових досліджень в Україні [Електронний ресурс] / Инфо Пресса. – Режим доступу : http://www.infolibrary.com.ua/books-text-8390.html. 5. Методичні вказівки до виконання індивідуального науково-дослідного завдання (контрольної роботи) з дисципліни " Сучасні методи досліджень технологічних об’єктів та формування керуючих впливів" для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання галузі знань 15 "Автоматизація та приладобудування"/ Укл.: Фединець В.О. – Львів, 2016. – 12 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).