Системний аналіз та методи ідентифікації електротехнічних об'єктів

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 8.174.00.M.014
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: професор Паранчук Ярослав Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знання сучасних методів проведення досліджень в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки і в суміжних галузях; - критичний аналіз, оцінка і синтез нових ідей; - здатність розробляти та реалізовувати проекти, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислювати наявні чи ство-рювати нові знання; - здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізо-ваної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення; - здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень; - знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів, та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу та аналізу електроенергетичних, електротехнічних або електромеханічних систем; - вміння ефективно застосовувати методи аналізу, математичне моделювання, виконувати фізичні та математичні експерименти при проведенні наукових досліджень; - вміння поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання науково-прикладних задач з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; - вміння аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Аналітичні та чисельні методи досліджень, • Сучасні методи керування та їх застосування в електротехнічних системах; • Методи синтезу та аналізу САК. • Макромоделювання компонент електромеханічних систем. • Синтез сучасних керованих електромеханічних перетворювачів; • Методи аналізу та керування інтелектуальних електроенергетичних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаються основні поняття системного аналізу, методика класифікації систем, моделі систем, які використовуються в задачах оптимізації, ідентифікації, параметричні і непараметричні методи ідентифікації системи, методи одно- та багатокритеріальної оптимізації, методи побудови предикторів, спостерігачів та естиматорів в лінійних та нелінійних електротенічних та електромеханічних системах, а також методи оцінки точності отриманих моделей.
Методи та критерії оцінювання: - звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%) - контрольний захід: екзамен, письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Жалдак М.І., Триус Ю.В. Основи тео¬рії і методів оптимізації: Навчальний посіб¬ник. -. Черкаси: Брама-Україна, 2005. - 608 с. 2. Милосердов В.О. Алгоритмізація оптимізаційних задач енергетики: Навч. посібник.- Вінниця: ВНТУ.2004. -122 с. 3. Катренко А.В. Системний аналіз. Вид-во Новий світ, Львів. – 2009. – 396с. 4. Романов В.Н. Системный анализ для инженеров, Изд. 2-е, доп. ? СПб: СЗГЗТУ, 2006. ? 186 с. 5. Новосельцев В.И., Тарасов Б.В. и др. Теоретические основы системного анализа - М.: Майор, 2006. - 592 с. 6. Семенов А.Д., Артамонов Д.В., Брюхачев А.В. Идентификация объектов управления. — Пенза: Изд-во Пенз. гос. ун-та, 2003. — 211 с. 7. Методичні вказівки до виконання ла¬бораторних робіт з дисципліни "Системний аналіз та методи ідентифікації електротех¬нічних об’єктів" для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Лозинський А.О. – Львів, 2016. 8. MIT OpenCourseWare. System Identification. – Режим доступу https://ocw.mit.edu/courses/electrical-engineering-and-computer-science/6-435-system-identification-spring-2005/index.htm 9. System Identification Toolbox пакету MATLAB. Режим доступу: www.mathworks.com/products/sysid/