Математичне моделювання у сфері інженерії якості

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 8.175.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Професор Гоц Наталя Євгенівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати: тенденції розвитку в області метрології та інженерії якості; сучасні наукові концепції моделювання в галузі інформаційно-вимірювальних технологій; математичне та фізичне моделювання за змінюваних і ускладнюваних умов досліджень, використання інтелектуальних засобів вимірювання, особливостей їх оперативного контролювання, дистанційного калібрування та метрологічної перевірки. вміти: оцінити стан сфери технічного регулювання в Україні; використовувати інструментарій для забезпечення стабільності рівня якості продукції, процесів та послуг; застосовувати математичне моделювання для розв’язування задач синтезу та аналізу сенсорів, приладів, комплексів та систем, характерних обраній області наукових досліджень; досліджувати і моделювати явища та процеси у складних динамічних температурних, електричних та магнітних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Аналітичні і числові методи досліджень Проблеми технічного регулювання та оцінювання відповідності Наукові основи та практика вдосконалення засобів метрологічного забезпеченн
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення основних засад математичного та фізичного моделювання, підходів до розвитку інженерії якості в контексті основних напрямків адаптації до законодавства ЄС у сфері стандартизації, оцінки відповідності, метрології, управління якістю, захисту прав споживача тощо. Метрологія, стандартизація, управління якістю і сертифікація.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: (усне опитування, контрольні заходи (30%)) Підсумковий контроль (70%, іспит):письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бичківський Р.В., Столярчук П.Г., Гамула П.Р. Метрологія, стандартизація, управління якістю і сертифікація: Підручник – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2004, - 500 с. 2. Ціж Б.Р., Байцар Р.І., Варивода Ю.Ю., Васерук Н.Я. Кваліметрія: Навч.посібник. – Львів: В-во ЛНУВМ та БТ імені С.З. Гжицького, 2014. – 150 с. 3. Величко О.Г., Должанський А.М., Віткін Л.М. і ін.. Інноваційна діяльність у сферах техніки, технології, технічного регулювання і забезпечення якості, Дніпропетровськ: Вид-во «Свідлер А.Л.», 2010 – 393 с. 4. Сопільник Л.І., Остапенко О.І. Стандартизація, якість продукції, метрологія, сертифікація в системі адміністративного права: Навч.поібник, Львів, університет бізнесу та права,2011.–124с. 5. Гриценко Ф.В. Документи міжнародних і європейських організацій стандартизації. Стан, тенденції та перспективи: Монографія. К.: ДП «УкрНДНЦ», 2015. – 124 с. 6. Чабан О.П. Сертифікаційні випробування і метрологічне забезпечення: навч. Посібник, Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013. – 332 с. 7. Закон України «Про загальну програму адаптації законодавства України до законодавства ЄС», 2004 (зі змінами 2009) 8. Акредитація органів з оцінки відповідності. Збірник нормативно-правових документів та методичних матеріалів. Серія: Якість, стандартизація, метрологія та сертифікація. – Львів: ДЦСМС, 2002, випуск 4. – 62 с. 16.Кордіяка Ю.М. Вдосконалення нормативно-технічного забезпечення випробувань та якості косметичних засобів: Автореф. Дис. … Канд.. техн.. наук/Нац. Ун-т «Львів.політехніка» - Львів, 2017. – 23 с.