Проблеми технічного регулювання та оцінювання відповідності

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 8.175.00.M.036
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Професор Байцар Роман Іванович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати: • європейський підхід до технічного регулювання та його законодавчі основи в Україні; • національну систему стандартизації, як елемента забезпечення якості; • систему сертифікації УкрСЕПРО, систему акредитації та державного ринкового нагляду. вміти: • оцінити стан сфери технічного регулювання в Україні; • використовувати інструментарій для забезпечення стабільності рівня якості продукції, процесів та послуг; • пропонувати шляхи реформування сфери технічного регулювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Управління якістю • Оцінювання відповідності • Тенденції розвитку систем державного управління
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з основними ознаками відомих підходів до технічного регулювання, питаннями організації діяльності у сфері технічного регулювання в контексті основних напрямків адаптації до законодавства ЄС у сфері стандартизації, оцінки відповідності, метрології, управління якістю, захисту прав споживача і державного ринкового нагляду. Процедурами оцінювання відповідності продукції; процесів та послуг. Акредитацією органів з оцінки відповідності, інспекційних органів, органів сертифікації СУЯ та персоналу, випробувальних лабораторій та нормативними документами, що регламентують вимоги до них. Впровадження технічних регламентів. Декларування відповідності. Стратегічні завдання розвитку сфери технічного регулювання.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: (усне опитування, контрольні заходи (40%)) • Підсумковий контроль (60%, іспит):письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Стригунова М.Н. Сертифікація: теорія і практика: Навч. Посібник. – Севастополь, СНУЯЕ та П, 2012. – 375 с. 2.Бичківський Р.В., Столярчук П.Г., Гамула П.Р. Метрологія, стандартизація, управління якістю і сертифікація: Підручник/Р.В.Бичківський, П.Г.Столярчук, П.Р.Гамула. – Львів: Вид-во НУ «Львіввська політехніка», 2004, - 500 с. 3. Ціж Б.Р., Байцар Р.І., Варивода Ю.Ю., Васерук Н.Я. Кваліметрія:Навч.посібник. – Львів: В-во ЛНУВМ та БТ імені С.З. Гжицького, 2014. – 150 с. 4. Величко О.Г., Должанський А.М., Віткін Л.М. і ін.. Інноваційна діяльність у сферах техніки, технології, технічного регулювання і забезпечення якості/О.Г. Величко, А.М.Должанський, Л.М. Віткін і ін. – Дніпропетровськ: Вид-во «Свідлер А.Л.», 2010 – 393 с. 5. Черепков С.Т.,Кондрашов С.І., Будьоний М.М. та ін.. Технічне регулювання та підтвердження відповідності в Україні: Підручник/ С.Т Черепков, С.І. Кондрашов, М.М.Будьоний та ін. – Харків: вид-во Підручник НТУ «ХПІ», 2010. – 440 с. 6. Сопільник Л.І., Остапенко О.І. Стандартизація, якість продукції, метрологія, сертифікація в системі адміністративного права: Навч.поібник/ Л.І.Сопільник, О.І.Остапенко, Львів, університет бізнесу та права,2011.–124с. 7. Величко О.М., Кучерук В.Ю., Гордієнко Т.Б., Севастьянов В.М. Основи стандартизації та сертифікації: Підручник/ О.М.Величко, В.Ю.Кучерук, Т.Б.Гордієнко,В.М.Севастьянов. – Херсон: Олді-плюс, 2013. – 364 с. 8. Гриценко Ф.В. Документи міжнародних і європейських організацій стандартизації. Стан, тенденції та перспективи: Монографія/ Ф.В.Гриценко. К.: ДП «УкрНДНЦ», 2015. – 124 с. 9. Чабан О.П. Сертифікаційні випробування і метрологічне забезпечення: навч. Посібник/О.П.Чабан. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013. – 332 с. 10. Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» 2015. 11. Закон України «Про загальну програму адаптації законодавства України до законодавства ЄС», 2004 (зі змінами 2009) 12. Закон України «Про підтвердження відповідності», 2001. 13. Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», 2001. 14. Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність», 2005. 15. Акредитація органів з оцінки відповідності. Збірник нормативно-правових документів та методичних матеріалів. Серія: Якість, стандартизація, метрологія та сертифікація. – Львів: ДЦСМС, 2002, випуск 4. – 62 с. 16.Кордіяка Ю.М. Вдосконалення нормативно-технічного забезпечення випробувань та якості косметичних засобів: Автореф. Дис. … Канд.. техн.. наук/Нац. Ун-т «Львів.політехніка» - Львів, 2017. – 23 с. 17. www.me/kmu.gov.ua, www.ukrndnc.org.ua, http://sdla.gov.ua/.