Кібер-фізичні системи

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 8.175.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Професор Прохоренко Сергій Вікторович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати: • КФС, типові структури та їх класифікацію, залежно від способу організації та області застосування; • Типові області застосування, включаючи КФС в енергетиці, на транспорті, в медицині, тощо; • Сенсори та актуатори в КФС, рівні забезпечення та організації робот; • Нагромадження та зберігання даних; їх опрацювання • Хмарні технології в роботі КФС вміти: • забезпечити вибір та оптимізацію конструкції КФС залежно від області застосування, розпорошеності тощо; • організувати віддалений доступ та надійні і відтворювані метрологічні характеристики, • встановити необхідне програмне забезпечення, в т.ч. метрологічно обгрунтоване; • організувати експлуатацію КФС, в т.ч. з використанням хмарних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Управління науковими проектам • Іноземна мова для академічних цілей • Тенденції розвитку систем державного управління
Короткий зміст навчальної програми: Сенсори і актуатори, як основа для побудови кібер-фізичних систем. Розвиток систем само-: перевірки, градуювання, калібрування сенсорів і актуаторів. Характеристики якості КФС, залежно від області їх використання. Топологія КФС. Способи передавання інформації в КФС. Особливості експлуатації КФС, включаючи їх захищеність. Протоколи ІЕЕЕ, що застосовуються для роботи КФС. Методи покращення ефективності роботи включаючи метрологічне забезпечення.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: (усне опитування, контрольні заходи (30%)) • Підсумковий контроль (70%, іспит):письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Б.Стадник, С.Яцишин, І.Микитин. Метрологія в кібер-фізичних системах. Кібер-фізичні системи: досягнення та виклики, Матеріали 1-го наукового семінару, 25-26 червня 2015р., Львів, Україна. 2. Cyber-Physical Systems. Metrological Issues. Editors S.Yatsyshyn, B.Stadnyk, IFSA Publishing, Barcelona, Spain, 2016. 3. S. Yurish. Sensors : Smart vs. Intelligent, Sensors and Transducers, Vol. 114, Issue 3, 2010, pp. I-VI. 4. Cyber-Physical Systems and Metrology 4.0. Editors S.Yatsyshyn, B.Stadnyk, IFSA Publishing, Barcelona, Spain, 2021.