Новітні інноваційні технології захисту довкілля
Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища
Код дисципліни: 8.183.00.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: д.т.н., професор Мокрий Володимир Іванович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі природничих наук, технологій захисту навколишнього середовища, технологій відновлення порушених екосистем та в процесі навчання, що передбачає застосування методів та засобів захисту довкілля і характеризуються комплексністю умов, а також практичне впровадження отриманих результатів.
ЗК 7.лідерство та здатність як автономної так і командної роботи під час реалізації проектів.
ЗК 8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Результати навчання: Програмні компетентності:
1. Здатність до організації інноваційної діяльності, проведення оригінальних наукових досліджень, визначати та критично оцінювати основні механізми інноваційних технологій та економіки.
2. Здатність розв’язувати комплексні проблеми в сфері дослідницько-інноваційної діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань в галузі інтелектуальної власності як основі інноваційних технологій;
3. Здатність до пошуку, обробки, аналізу та узагальнення інформації для проведення самостійних досліджень у сфері інноваційних технологій з можливістю подальшої комерціалізації результатів досліджень і розробок.
4. Здатність обґрунтовано обирати та використовувати методи та інструменти у сфері маркетингу інноваційних технологій.
5. Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема управління інноваційними проектами та технологіями.
Програмні результати: •
1. Знати та критично оцінювати теорії, положення та концептуальні підходи до вирішення комплексних наукових і практичних завдань з інноваційних технологій.
2. Демонструвати навички самостійного аргументованого вибору та реалізації інноваційних технологій виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, оцінювати результати автономної роботи і нести відповідальність за особистий професійний розвиток та освоєння новітніх інноваційних технологій.
3. Ініціювати, розробляти, реалізовувати та управляти інноваційними проектами та технологіями, здійснювати пошук партнерів для комерціалізації результатів досліджень і розробок.
4. Здійснювати критичний аналіз, узагальнювати результати реалізації інноваційних технологій, формулювати та обґрунтовувати висновки і пропозиції щодо подальшого розвитку інноваційного проекту та продукту.
5. Обирати та використовувати загальнонаукові та спеціальні методи та інструменти інноваційних технологій.
6. Вміти знаходити, збирати, перевіряти та на рівні аналізу упорядковувати, аналізувати управлінську інформацію, необхідну для реалізації функцій менеджменту з планування, організації, мотивації та контролю в організації.
7. Знайти оригінальні iнновацiйнi рiшення або розробити iнновацiйнi технологiї, направленi на розв'язання конкретної проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геоекоінформаційні системи
Дистанційні методи екологічних досліджень
Технології проектування природно-техногенних геопарків
Технології перероблення та утилізації відходів
Технології рекультивації деградованих ландшафтів
Короткий зміст навчальної програми: Курс розроблений для:
1. Вивчення інноваційних технологій збереження природних ресурсів;
2. Одержання інформації щодо сучасного стану природних ресурсів: поверхневих, підземних, питних вод, атмосферного повітря, ґрунтів,
3. Синтезу інформації щодо поточного і прогнозованого стану відновлюваних природних ресурсів;
4. Комплексного забезпечення інформацією про якісні і кількісні характеристики речовинно-енергетичних ресурсів, необхідні для контролю якості об'єктів, явищ, процесів навколишнього середовища,
5. Вивчення і порівняння параметрів відновлюваних речовинно-енергетичних ресурсів, що сприяє вибору оптимальних технологій проектування і захисту об’єктів навколишнього середовища;
6. Придбання навиків вирішення інженерно-технологічних проблем проектування інноваційних систем енергопостачання, збереження і захисту природи і довкілля.
Опис: 1. Проблеми впровадження екологічних інновацій в Україні. Історичні аспекти вивчення екологічної спрямованості інноваційної діяльності.
2. Концепція технологій проектування систем сонячного теплопостачання. Сонячні колектори с високоселективним покриттям поглинаючої панелі.
3. Інноваційні технології фотовольтаїки. Фотоелектричне генерування енергії. Пристрої на напівпровідникових переходах. Мобільні і стаціонарні фотоелектричні системи. Фотовольтаїка спеціального призначення.
4. Фотоелектричні системи аерокосмічного застосування. Геостаціонарні платформи з сонячними перетворювачами, космічні апарати для дистанційного зондування Землі та метеорології..
5. Геоенергоактивні новітні технології. Теплопостачання і теплофікація місцевих об’єктів. Геотермальні електростанції. Гідротермальні конвективні системи. Геотермальна бальнеологія.
6. Інноваційні вітроенергетичні технології. Сучасні вітроелектричні агрегати з вертикальною і горизонтальною віссю обертання. Дифузори вітрових потоків.
7. Інноваційні біоенергетичні технології. Технології анаеробного зброджування біомаси, отримання біогазу і високоякісних знезаражених органічних добрив, виробництва паливного етанолу.
8. Інноваційні технології гідроенергетики. Мала гідроенергетика: захист прилеглих населених пунктів від повеней, сприяння нормальному водопостачанню, розвиток рибного господарства. Припливні гідроакумулючі електростанції.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль, усне опитування (30%);
Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Знання студентів з дисципліни оцінюють за такими видами контролю:
1) оцінювання знань студентів на практичних заняттях;
2) Екзаменаційний контроль.
Оцінювання знань студентів під час практичних занять проводять за такими формами:
• опитування теоретичного матеріалу;
• оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття;
• оцінювання участі у дискусіях, підведеннях підсумків з питань, які розглядали на практичному занятті.
За практичні заняття виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями:
• опитування – за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
• виконання ситуаційних вправ та завдань – за запропонований правильний алгоритм (послідовність) вирішення завдання; за знання теоретичних основ проблеми, поставленої у завданні; за володіння формулами та математичними методами, необхідними для розв’язання завдання; за отриманий правильний результат.
• участь у дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються, - за знання теоретичних основ проблеми, вміння аргументувати свою точку зору, вміння коректно проводити дискусію.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Проблеми управління інноваційним підприємництвом екологічного спрямування [Бистряков І.К., Галиця І.О., Данилишин Б.М. та ін..]; за ред. О.В.Прокопенко. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2007. – 512 с.
2. Голощапова О. Ринок інноваційних технологій в Україні: вивчення світового досвіду з метою його застосування у вітчизняних умовах.//Економіст.-2007.-№2. -с.32-35.
3. Енергоактивні споруди / Під ред. Е.В.Сарнацкого., Н.П.Селіванова. - М.: Стройиздат, 2003. - 374 с.
4. Інноваційні екологічні технології [Електронний ресурс]. – Доступ з http://www. yandex.ua/images.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).