Управління проєктами в екології
Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища
Код дисципліни: 8.183.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: доц. Шибанова А.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
-Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог.
-Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
- Здатність спілкуватися іноземною мовою.
- Здатність розробляти проекти та управляти ними.
фахові компетентності:
- Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності.
- Здатність оцінювати рівень негативного впливу природних та антропогенних факторів екологічної небезпеки на довкілля та людину.
-Уміння аналізувати стан довкілля та системно його досліджувати.
- Уміння дослідити явища, карти екологічних змін рельєфу під впливом небезпечних геодинамічних процесів, що виникають внаслідок техногенної діяльності.
- Уміння дослідити нові еколого-інженерні методи захисту довкілля та вибрати технологію і засоби, що реалізує досліджуваний метод.
Результати навчання: Студенти повинні знати основні концепції, поняття, методи і підходи, які використовуються в світовій практиці для аналізу проектних рішень в екології; прийоми і практичні аналітичні навички розробки та обґрунтування управлінських рішень з погляду різних учасників проекту; методи управління проектами в екології, способи і засоби залучення ресурсів для їх реалізації та механізмів управління ними.
Студенти повинні вміти виявляти найважливіші проблеми, пов'язані з аналізом, підготовкою і реалізацією проектів на національному, регіональному, галузевому та місцевому рівнях; приймати управлінські рішення у процесі обґрунтування і аналізу проекту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Новітні інноваційні технології захисту довкілля
Короткий зміст навчальної програми: Вступ в управління проектами. Передпроектний аналіз. Планування проекту. Інструменти управління проектами. Виконання проекту.
Опис: Тема 1. Вступ в управління проектами. Передпроектний аналіз.
1. 1 Загальна характеристика управління проектами.
Поняття та класифікація проектів. Сутність системи управління проектами, її елементи.
1.2. Загальна характеристика управління проектами.
Цілі та принципи управління проектами. Життєвий цикл проекту. Функції управління проектами.
1.3. Обґрунтування доцільності проекту та оцінка його ефективності. Обґрунтування доцільності проекту. Оцінка його ефективності.
1.4. Екологічний та соціальний аналіз проекту.
Екологічний аналіз проекту Соціальний аналіз проекту.
Тема 2. Планування проекту
2.1. Основні форми організаційної структури проекту.
Проектування організаційної структури управління проектами.
Управління проектами з використанням зовнішньої організаційної структури проекту. Внутрішні організаційні структури управління проектами.
2.2. Загальні підходи до планування і контролю проектів.
Складові системи планування проекту. Методологічні підходи до планування проектів. Система контролю дотримання параметрів проекту. Внесення змін у виконання проекту та комплексний їх аналіз.
2.3. Планування ресурсів, витрат і проектного бюджету.
Джерела ресурсного забезпечення проекту та їх вибір. Планування витрат Оптимізація недостатньої кількості ресурсів. Поняття та порядок складання проектного бюджету.
Тема 3. Інструменти управління проектами.
3.1. Структуризація проекту.
Інструменти управління проектами. WBS- структура проекту. Матриця відповідальності. Поєднання структур проекту.
3.2. Сіткове і календарне планування проекту.
Планування послідовності робіт.
3.3. Сіткове і календарне планування проекту.
Календарне планування робіт. Головна мета, завдання та методологія розробки сіткових графіків
Тема 4. Виконання проекту
4.1. Контроль виконання проекту.
Завдання контролю за виконанням проекту. Контроль виконання календарних планів та бюджетів підрозділів.
4.2. Управління ризиками в проектах.
Сутність і класифікація ризиків проектів. Причини виникнення та чинники впливу на динаміку ризиків. Основні методи аналізу ризиків. Способи зниження ризиків проектів.
4.3. Управління якістю проектів
Сутність управління якістю проекту та способи забезпечення якості проекту. Витрати на забезпечення якості проекту. Методи контролю якості проекту.
4.4 Формування і розвиток проектної команди.
Формування команди проекту. Управління конфліктами в проектах. Лідерство і мотивація в команді. Розвиток команди.
4.5. Організація проведення торгів за проектами.
Завдання проведення торгів за проектами. Особливості участі в торгах за проектами. Проекти економічного і соціального розвитку України, які підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.
4.6. Системи автоматизації управління проектами. Загальна характеристика систем управління проектами. Проблеми впровадження систем автоматизації управління проектами.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%) — практичні заняття, контрольна робота, усне опитування
Підсумковий контроль (70%) — екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах - 100
Поточний контроль (ПК) -30
Екзаменаційний контроль 70
Разом за дисципліну-100
Практичні заняття -30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Збаразська Л.О., Рижиков В.С., Єрфорт І.Ю., Єрфорт О.Ю. Управління проектами К.: ЦУЛ, 2008. – 168 с.
2. Морозов В.В., Чередніченко А.М., Шпильова Т.І. Формування, управління та розвиток команди проекту Ун-т економіки і права «КРОК» - К. 2009. - 464 с.
3. Мазур И.И., Шапиро В.Д., Ольдерогге Н.Г. Управление проектами М.: Омега-Л, 2004. - 574 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).