Трансфер технологій
Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища
Код дисципліни: 8.183.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: Д.т.н., проф. Мокрий В.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальних:
1. здатність до розв’язування складних завдань, розуміння відповідальності за результат роботи з урахуванням бюджетних витрат та персональної відповідальності;
2. здатність до спілкування з колегами, широким академічним товариством та громадськістю як на національному, так і на міжнародному рівні для реалізації інноваційного проекту або вирішення наукової проблеми;
3. здатність оцінювати соціальну значимість результатів своєї діяльності, бути відповідальним громадянином, усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми.
Фахових:
1. знання сучасного стану, засад і принципів трансферу технологій на міжнародному, міждержавному, державному та регіональному рівнях;
2. здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування з використанням трансферу технологій;
3. розуміння теоретичних засад, що лежать в основі трансферу технологій.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Вміння використовувати комп’ютерні інформаційно-аналітичні технології для оцінки ефективності різних видів трансферних технологій;
2. Знання параметрів екологізації національних і європейських науково-технічних програм для визначення ефективності природоохоронних технологій та очищення навколишнього середовища від забруднення;
3. Навики орієнтації в тенденціях розвитку трансферу технологій
4. Навики виконання науково-дослідних робіт з раціонального ресурсокористування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Новітні інноваційні технології.
Технології перероблення та утилізації відходів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Трансфер технологій» вивчає сутності процесу передачі навичок, знань, технологій, методів виробництва, зразків виробництва і складових об'єктів технологій між урядами та іншими установами з метою забезпечення науково-технічного прогресу. Трансфер робить технології доступними для широкого кола користувачів, це сприяє подальшому використанню і відтворенню технологій, а також створення нових продуктів, процесів, матеріалів або послуг для охорони і раціонального використання природних ресурсів.
Трансфер технологій як особливий вид комунікації, передбачає застосування знань, їх цільове використання і вимагає узгоджених дій індивідуумів або функціональних підрозділів, розділених культурними, структурними, організаційними бар’єрами. Система трансферу технологій передбачає об’єкти та суб’єкти трансферу технологій, види, форми, методи трансферу технологій для захисту навколишнього середовища.
Згідно робочих навчальних планів, дисципліну аспіранти вивчають на лекційних заняттях та виконують практичні роботи.
Опис: 1. Систематизація понять трансферу технологій [1]
2 Українське законодавство у сфері трансферу технологій
3. Класифікація трансферу технологій
4. Динаміка інтернаціоналізації трансферу технологій в Україні
5. Державна політика в сфері трансферу технологій
6. Українська мережа трансферу технологій в сфері екології
7 Міжнародний досвід трансферу технологій [1,2]
8. Ареали і форми міжнародного трансферу технологій [2]
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30 %) — практичні, реферати, усне опитування.
Підсумковий контроль (70%) — екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Знання студентів з дисципліни оцінюють за такими видами контролю:
1) оцінювання знань студентів на практичних заняттях;
2) Екзаменаційний контроль.
Оцінювання знань студентів під час практичних занять проводять за такими формами:
• опитування теоретичного матеріалу;
• оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття;
• оцінювання участі у дискусіях, підведеннях підсумків з питань, які розглядали на практичному занятті.
За практичні заняття виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями:
• опитування – за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
• виконання ситуаційних вправ та завдань – за запропонований правильний алгоритм (послідовність) вирішення завдання; за знання теоретичних основ проблеми, поставленої у завданні; за володіння формулами та математичними методами, необхідними для розв’язання завдання; за отриманий правильний результат.
• участь у дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються, - за знання теоретичних основ проблеми, вміння аргументувати свою точку зору, вміння коректно проводити дискусію.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андросова О.Ф. Трансфер технологій як інструмент реалізації інноваційної діяльності : монографія / О. Ф. Андросова, А. В. Череп. – К.: Кондор, 2007. – 356 с.
2. Основні форми здійснення трансфера технологій промислових підприємств / Вісник Запорізького нац. університету. –№3(15), –2012.
3. Кузьмінська Н.Л. Трансфер технологій як форма просування інновацій в Україні / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.nuft.edu.ua .
4. Козаченко Р.П. Трансфер технологій як необхідна передумова інтеграції України у світове господарство / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.Economics/28321.doc.htm .
5. Родіонова І.В. Основні форми та етапи здійснення трансфера технологій промислових підприємств / І.В. Родіонова // Вісник Запорізького національного університету. – 2012. - №3 (15). – С. 59-64.
6. Зінчук Т.О. Трансфер інноваційних технологій: сутність та значення у розвитку вітчизняної економіки / Т.О. Зінчук [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/11907/1/4.pdf
7. Національна мережа трансферу технологій. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nttn.org.ua
8. Закон України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій». – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua
9. Державне агентство з питань науки, інновацій та інформатизації України. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.e.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).